Nesillerin farklı teknoloji alışkanlıkları

Hangi yaş grubu hangi teknolojilere ilgi duyuyor? İşte Deloitte Türkiye'nin raporu...

Nesillerin farklı teknoloji alışkanlıkları
İnternet ve teknoloji eğilimleri nesilden nesile farklılık gösteriyor.

Deloitte Türkiye'nin araştırmasına göre, yüz yüze iletişimin yerini giderek daha çok alan internet artık her nesil tarafından 24 saat kullanılır hale geldi.

Deloitte Türkiye'nin yayınladığı ve Nisan-Mayıs 2008'de 60 ilde 13-61 yaş aralığında 500'ün üzerinde internet kullanıcısıyla gerçekleştirilen "Türkiye'de İnternet Kullanıcıları Medyayı Nasıl Tüketiyor?"' başlıklı medya araştırmasının sonuçlarına göre, internet, yüz yüze iletişimin yerini giderek daha çok alırken, kullanıcılarca neredeyse 24 saat tüketilebilir hale geldi.

İnternet kullanıcılarının PC karşısında harcadığı süre TV başındakini geçmiş olmasına rağmen, geleneksel medya başta TV olmak üzere hala "muazzam" bir iletişim gücünü elinde bulunduruyor. Araştırmada 13-24 yaş grubu MP3 çalarlara olan ilgisiyle diğerlerinden farklılaşırken, 25-41 yaş aralığındaki nesil ise özellikle oyun sistemleri, konsollara ve PDA'lara diğerlerinden daha fazla ilgi gösteriyor.

42-61 yaş aralığındaki kullanıcılar ise ilk iki nesil grubundan farklı olarak interneti en çok geleneksel medya içeriklerini yani yerel ve uluslararası haberleri takip etmek için kullanıyor. TV programlarını çevreleriyle en çok paylaşan bu grup, aynı zamanda en çok medya aracına da sahip.

Okuyucu Yorumları

Toplam 1 Yorum

Benim babam 45 yaşında İnternet üzerinden Call of Duty 2 oynuyor iş yerinde :D x fire programıyla

Sen de yorum yaz

 



Bu konuda okuyacaklarınız
1
Nesillerin farklı teknoloji alışkanlıkları
2
3
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir