Nokia herkesi terş köşeye mi yatırdı?

Nokia'nın yeni ve gizemli N serisi cebi, herkesi ters köşeye yatıran şaşırtıcı bir özellikle geliyor

Yeni bir N Serisi Symbian mı?
Nokia N8 yeni Symbian ile dikkat çekmişti

Nokia geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, üst seviye akıllı cep telefonları N-Serisinde Symbian'ın sonunun yaklaştığını, bundan sonra MeeGo işletim sisteminin kullanılacağını duyurmuştu.

Symbian işletim sistemi orta seviye cep telefonlarında kullanılacaktı ve üst serilerde MeeGo'ya geçilecekti. Ancak Nokia'dan Anssi Vanjoki'nin açıklaması, Nokia'nın yakında açıklamaya hazırlandığı son bir Symbian N-Series cep telefonu olabileceğine işaret ediyor.

Nokia N8'in Symbian^3 kullanan tek N serisi cep telefonu olacağı da açıklanmıştı. Bu doğrultuda henüz açıklanmayan cep telefonunun ya da serinin Symbian^4 kullanması kuvvetle muhtemel.

Nokia, Android kullanacaklarıyla ilgili dedikoduları ise reddetti.

Ali Güngör

Okuyucu Yorumları

Toplam 7 Yorum

Ya hala mı symbian...Yok yok bu nokia akıllanmaz zaten piyasası düştükçe düşüyor,profesyonel kullanıcılar tarafından artık son tercih olarak görülüyor,fanatik symbian ve nokia siteleri blogları tek tek kapanıyorken hala symbian diye tutturmaları cidden komik.Bence yakın zamanda ya tüm telefonlar Android ya da eğer Samsung dağıtımını yaparsa BADA içerecek.Symbian kendini geliştirmez ise 5 sene içimde yok olur....

Symbian^3
Symbian^4
Symbian^5
Symbian^6
Symbian^7
Symbian^8
Symbian^9
Symbian^10
Bu böyle gider. Arada bir farklı işletim sistemi denemeleri çıkarıp öksüz bırakırlar. N900 kullanıcılarına acıyorum:)
Nokia biz batmak istiyoruz diye çığlık atıyor. Bi batsa da kurtulsak:) Yeni telefon çıkarma hastalığı çok vahim bağımlılık yapan bir hastalıkmış.

senelerdir nokia bi vazgeçemedi bu symbiandan.ne varsa symbianda bu kadar.hem kasıyo hemde baydı artık.symbian s60v3 te bırkcaklardı bence.s60v5 leri de çıkarmayıp dokunmatk seriyi hiç symbiana bulaştırmıcaktı.

Önemli olan Symbian kullanması değil onu geliştirmemesi rakip olarak gördüğü yada görmediği şirketler telefonlarına artık yeni arayüzlü hızlı tepkime veren sistemler kurarken Nokia hala aynı işletim sistemini kuruyor. Symbian'ı yenilerse modeller çok güzel olacak ve piyasadaki eski yerini alabilecek.

Acilen Nokia'nın başına geçemem lazım... :P

nokia tasarım bölümü :

- 5 mp 10 mp yap, şimdide wifi yi çıkart, tamam bunun adı, nx300 olsun

- wifi ekle, kamerayı 5 mp, 3.2 ye düşür, tamam buda btc9000 olsun

- kapağı sürgülü yap, ekranı küçült, wifi çıkar, gps ekle, buda vxbn10000 olsun

- dokunmatik ekle, wifi yok, kamera 10 mp den 5 e düşür, n8080900 olsun

yepyeni modeller hayırlı olsun.

ve iphone çıkar sahneye,

nokia tasarım bölümü :

- çıkardıklarımızın hepsini geri ekle, üste sürgülü klavye ekle

-müdürüm isveç çakısı gibi oldu bu cihaz

- evet çakıda ekle , tırnak makasıda ekle

bu esnada microsoft tasarım bölümü :

- kin 1 kin 2 hayırlı olsun

(ilk satış rakamlarından sonra)

-kin1 kin 2 diye bişey yok unutun , yapmadık öyle birşey.

apple ın yaptıklarının farkına varamayan kendini kandırır, yoksa hala bu tip satış oyunlarıyla uğraşıyor olacaktık.
iphone için pahalı diyenler, n97 gibi cihazların fiyatlarına bakıp konuşsunlar.

batcak batcak az kaldı . boşa tırmalıyorlar adamlar gelişime kafayı kapatmış. Kardeşim S40, S60 V3, S60 V5 , Symbian 3, bi uygulama geliştirici ne yapsın. Birinde çalışan uygulama diğerinde çalışmıyo. Doğru dürüst program geliştiren zaten yok. Bundan sonraki telefonum uzun soluklu bir işletim sistemine ait olur diye düşünüyorum. Android kullanmıyacakmış yalanla yalanla yakında iyice yalan olucan.Herşeyden önce gözlerinin önünde samsung var . Son iki senedir adamların pazar payı acayip arttı. windows mobile,android vs diye ayrım yapmadan çıkarıyor telefonu adamlar.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir