Numara taşınabilirliği bu hafta başlayacak

Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Acarer, taşınabilirliğin bu hafta başlayacağını bildirdi.

Numara taşınabilirliği bu hafta başlayacak

Telekomünikasyon Kurumu Başkanı Tayfun Acarer, numara taşınabilirliğinin bu hafta işleme başlayacağını bildirdi. Acarer, Telekomünikasyon Kurumu Mersin Bölge Müdürlüğü ile Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) işbirliğinde düzenlenen "Bilgi Güvenliği, E-imza ve Mersin İl Merkezinin Elektromanyetik Kirliliği" konulu konferansa katıldı.

Türkiye'deki bilgi ve iletişim sektöründeki gelişmeye değinen Acarer, numara taşınabilirliği sistemi ile ilgili yazılım ve donanım sürecinin tamamlandığını söyledi. Sistemin bu hafta Telekomünikasyon Kurumu'nda faaliyete gireceğini anlatan Acarer, şöyle devam etti: "Numara taşınabilirliği, şu anda kullanılan mobil ve sabit numaraların karakterini değiştirmeden, başka bir operatöre geçmenin mümkün kılınması anlamına geliyor. Kısaca sistem sayesinde A operatöründen aynı numara ile B operatörüne geçilebilecek. Bu da uzun bir çalışma ve tartışmalar sonucu hayata geçti.

Konuyla ilgili operatörlerden biri ile mahkeme süreci halen devam ediyor. Hukuki süreçte, Danıştay oy birliğiyle Telekomünikasyon Kurumu lehinde karar verdi. Ancak, yine mevzuat gereği başlama tarihi örneğin 3 Mayıs ise 6 ay mobil operatörlere bir yıl da sabit operatörlere süre veriyoruz. Dolayısıyla 6 ay sonra mobil operatörlerde, bir sene sonra da Türk Telekom'da numara taşınabilirliği fiilen başlayacak."

Yaptıkları çalışmalar hakkında da bilgi veren Acarer, 1 Ocak 2008 tarihinden itibaren gizli numaralar ile aranmanın engellendiğini anımsattı. Gizli numaralar ile aranmanın özellikle kadın kullanıcılarda ciddi sıkıntılar yaratan bir konu olduğunu ifade eden Acarer, "Bize en çok gelen taleplerden birisi de buydu. Bu konuda 3 operatörle yaklaşık 2 yıl süren çalışmalar neticesinde, cep telefonunda 2 veya 3 tuşun tuşlanması ile gizli aramalar önlenir hale geldi. Son derece basit bir yöntemle abone merkezlerine gitmeye gerek kalmadan sorun çözüldü. Bu kullanıcılar açısından son derece önemli bir konudur" diye konuştu.


SMS'te Türkçe kullanımı
Acarer, Türkçe karakterlerin uluslararası SMS alfabesinde yer almaması nedeniyle uzun bir süre tüketicilerin mağdur olduğunu söyledi. Mağduriyetin önlenmesi amacıyla başlattıkları girişimler sonucunda ilgili sektör temsilcilerinin mobil operatörleri ile çalışma yaptığını vurgulayan Acarer, Türkçe olarak kabul edilen karakterlerin uluslararası SMS alfabesinde de kabul edilir hale gelmesinin sağlandığını kaydetti. Bir diğer önemli konunun ise hizmet kalitesi olduğunu anlatan Acarer, şöyle devam etti: "Telefon konuşmalarının aniden kesilmesinin önlenmesi veya aranan numaranın düşmemesi gibi yani mobil sistemlerde arama blokaj ve arama başarısızlık oranlarında yapılan iyileştirmeler oldu. Bununla ilgili özellikle son 1,5 yıl içinde GSM operatörleri ile ciddi çalışmalar yürüterek oldukça iyi bir noktaya geldik. Ancak, hizmet kalitesinin iyileştirilmesi sırasında yeni baz istasyonlarının tesisi ve kapsamının genişletilmesi çalışmaları halen devam ediyor."

Okuyucu Yorumları

Toplam 2 Yorum

slm ben tekırdag dan ergun ben numaramı avea gecırmek ıstıyorum ama mesajları her yone bedava nasıl kulanıbılır mıyım

TÜRKCELİN EN UCUZ TARİFE KAZIĞI
uzun yılardan beri turkcell abonesiyim
Ben dün akşam 22:30 da tarife değiştirdim 250 kontur yükleyin 5 dakikası 1 kontura konuşun mesajından sonra saat 23:00’da civarında 250 kontur yükledim 376 kontur olduğu öğrendim ve de 00:30da uzun konuşmanın ardından 301 konturum kaldığını nar kampanyasından kalan 25 - 30 konturumda sıfırlandığını öğrendim hemen sabit hattan 0212 473 78 78 müşteri hizmetlerini 10-15 dakika hizmetlerinden derdimi anlattım bana sizi güvenliğiniz için cep numaranızda bizi ararsanız size daha iyi bilgi veririz dediler bende cep den tekrar aynı numarayı aradım 10-15 dakika derdimi anlattım sizin sorunuzu incelenecek ve de size dönülecek dendi bu akşam cevap gelmediği için tekrar 0212 473 78 78 müşteri hizmetlerini aradım 10-15 dakika hizmetlerinden derdimi anlattım bana denilen yanıt sizin görüşmeleriniz göremiyoruz siz 444 0535 arayın dendi ve de dün gece şikayet formu oluşturulmamış olduğunu öğrendim ben de zorlamayla Şengül hanıma 4561867 no’lu şikayet formunu hazırlattım ve geri döndü. Bende o esnanda sabit hattan 444 0532 aramıştım 15 dakika derdimi anlattım 00:30 da aşırı kontur düştüğü ifade edildi.
Bu kurumda 5 aramadan sonramı bir şikayet formu düzenleniyor nerde toplam kalite yönetimi zihniyetiz nerde İnsan kaynakları uzmanınz hiçmüşteri memnuniyetini önemsenmiyor.
Bu tür haksız kontur düşmeler Tukcell gibi kurumsal bir şirkete yakıştıramıyorum. Geçen yılda nar kampayasına katıldığım halde 250 konturun tamamı bitti 3 gün boyunca nar kapanyası işlemi gerçeleşmemiş.Bana denilen şebeke yoğunluğundan dolayı onaylanmamış denildi artık bu mazeretide kabul etmiyorum artık sizin samimiyetinizden emin değilim.
Sizleri kınıyorum
Saygılarımla;

Sen de yorum yaz

 



Bu konuda okuyacaklarınız
1
Numara taşınabilirliği bu hafta başlayacak
2
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir