Nvidia, Windows 7'den çok şey bekliyor

Nvidia yeni GeForce 200M serisi grafik işlemcilerinin Win7'de 2 kat daha hızlı çalışacağını söyledi.

Nvidia, Windows 7'den çok şey bekliyor
Nvidia'nın yeni mobil ekran kartları Win7 destekli.

Nvidia geçtiğimiz günlerde GeForce 200M serisi beş yeni mobil grafik kartını kullanıcı ve üreticilere tanıttı. Yeni kartlar 40nm üretim teknolojisine sahip işlemcilerle GDDR3-GDDR5 hızlarında 512MB ile 1GB arası belleklerle donatılacaklar. Yeni grafik işlemcilerinin en önemli özelliği ise Windows 7 ile beraber kullanıldığında çok daha az enerji ile iki kat performans ve daha uzun pil ömrü sunmaları. Bu işlemciler aynı zamanda Nvidia'nın ilk DirectX 10.1 destekli grafik işlemcileri


G210M, GT230M, GT240M, GTS 250M ve GTS 260M kodlu yeni işlemcilerinin özel yazılımlarla CPU'dan 20 kat daha hızlı çalıştığını söyleyen Nvidia aynı zamanda işlemcilerin üst düzey gerçekçi görüntüler için PhysX ve diğer yeni teknolojilerle donatıldığını da belirtti.

Örneğin bu şekilde "Darkest of Days"de gerçekçi yapraklarla, çiçeklerle, yeryüzünde süzülen sisiyle, dumanlarıyla, volkanik külleriyle ve karıyla ortamlar daha doğal olacak. Aynı şekilde "Dark Void" de daha gerçekçi duman efektleri ile izleyeni büyüleyecek.

Nvidia GeForce aynı zamanda 200M grafik işlemci serisinin Windows 7'li sistemlere göre optimize edildiğini ve bu sistemlerde HD video düzenleme ve DirectX Compute API işlemlerinde çok daha hızlı olacağını da belirti.

Ceyhun Seval

Okuyucu Yorumları

Toplam 17 Yorum

3d mark sonuçları gelsin o zaman görürüz gerçekten o kadar performans veriyor mu ???

Ne varsa NVidia'da var. Üst düzey teknolojileri iyi uyguluyorlar.

"Ne varsa NVidia'da var. Üst düzey teknolojileri iyi uyguluyorlar."

yıllardır aynı kartları pişirip pişirip önümüze sunan sanki benim

kardeşim directX 11 e geçecek tüm dünya. Bu kartlar 10.1 destekliyor. Yanlış politika: AMD'nin ekmeğine yağ sürmüşer, amd directX 11 kartları piyasaya sürmeye hazır neredeyse!

GDDR6 diyo...nvidia kötü dellendi ha!

editör ddr5 yazcaktı yanlış tuşa basmış.

nasıl tam destek win7 dx11 destekli kartlar 10.1 yani mahkemeye verseniz win7 uyumlu olmadıgını ispatlarsınız.

Mobil ekran kartları neden oem yada kutulu olarak satılmaz ki illla bir dizüstü bilgisayar ile beraber satılır ki ? şimdi bu ekran kartı satılsa alıp dizüstü bilgisayarınıza takmaz mısınız ? Ram'ler satılıyor alıp hemen takıyoruz bu da satılsa çok iyi olur.

ATI daha iyisini yapar.İntel ve Nvidia fiyat politikasını düzeltmedikçe bie faydası yok.

amd directx11 çıkarsa bile destekli oyun çıktığında o kartın modası çoktan geçmiş olacak hep önde görünmeye çalışıyor ama birçok teknolojinin gerisinde kalıyor.kullanılmayan bi özelliğe destek vermesi bilgisiz insanları kandırmaktan başka birşey değil.

Satış stratejisi windows 7'yi satmak için uğraşıyorlar

Ekran kartı üreticileri şu RAM lerede el atsa olmazmı? DDR6 ram hiç fena olmazdı yani. Yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum ama RAM üreticilerine kalırsa 100 yıl sonra ancak DDR6 RAM' leri görürüz.

nVidia hep 1 adim geriden gelmek zorundami? DX 10.1 cikali 1 seneyi askin zaman oldu 3 aysonra DX 11 cikacak ama adamlar yeni CIKARTACAGI urunleri DX 10.1 destekli yapacagini duyuruyor. Bu resmen eziklik yani.

ATI nın devrı coktan kapandı dunya genelınde ucuz ama kotu performans talep gormuyo turkıye gıbı 3. dunya ulkelerı dısında tabı zaten nvıdıa 3. dunya ulkelerını bır pazar payı olarak gormuyo ve tarafsız olarak yaklasıldıgı zamanda zaten bunun dogru bır hamle oldugu anlasılır onumuzdekı bes yıl ve sonrasında bılgısayar uretımınde IBM/Lenovo,dell ve HP tamamen tekel olacaklar kesınlıkle rakılerı olmıycak tekel olacak dıger 3 marka ıse mıcrosoft,ıntel ve nvıdıa beyenmıyenler olabılır ama hazmetmeyı bılmek lazım

ATİ daha düzgün sürücüler yazsa nvidia dan daha yüksek pazar payı alması işten bile değil. Zaten teknolojisi daha ilerde sadece sürücüler yetersiz..

GDDR3-GDDR6 derken nvidiadan bahsediyoruz değilmi

Bu arada haberde GDDR6 denmiş ama Nvidia 200M serisinde GDDR6 yok. En yükseği GDDR5 kullanacak. Kaynak Nvidia'nın kendi sunumundan bir link : http://hothardware.com/image_popup.aspx?image=big_slide-4.jpg&articleid=9996&t=n

CHIP Online Notu:
GDDR6 ibaresi GDDR5 olarak düzeltildi. Uyarıda bulunan okurlarımıza teşekkür ederiz.

"amd directx11 çıkarsa bile destekli oyun çıktığında o kartın modası çoktan geçmiş olacak hep önde görünmeye çalışıyor ama birçok teknolojinin gerisinde kalıyor.kullanılmayan bi özelliğe destek vermesi bilgisiz insanları kandırmaktan başka birşey değil."
Arkadaşım haklısın belki DirectX 11 kullanıma girdiğinde bu kartlar eskimiş olacak ama insanlar her yıl ekran kartı değiştirmiyor, bu kartları alan insanların bunları 3,4 yıl rahatça kullanması için yeni teknolojileri desteklemesi lazım, bu yüzden DirectX 11 desteği önemli birşey.

Sen de yorum yaz

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir