Nvidia'dan yeni Blackwell GPU'ları için kafa karıştıran veriler

Nvidia'nın yeni nesil GPU kıyaslamaları, özellikle RTX 5080 konusunda PC oyuncuları arasında endişeye neden oluyor. Ama şimdilik panik yapmaya gerek yok...

Nvidia'dan yeni Blackwell GPU'ları için kafa karıştıran veriler

Nvidia, yeni nesil Blackwell GPU’ları için birkaç oyun kıyaslaması daha yayınladı ve bu kıyaslama sonuçlarının bazıları, DLSS 4 ve Çoklu Kare Oluşturma (MFG) özelliğini kullanmıyordu.

Oyun içi kıyaslamalarda, Nvidia’nın orijinal kare oluşturma sistemine göre üstün bir yöntem olan ve saniyedeki kare sayısını arttırmak için daha fazla yapay kare ekleyen MFG’nin, bu özelliği kullanmayanlarla beraber aynı kıyaslamada yer alması, adil bir karşılaştırma yapılmasını önlüyor ve şu ana kadar paylaşılan kıyaslamalar, bu tür adil olmayan kıyaslamalardan oluşuyor gibi gözüküyor.

ComputerBase’in bildirdiğine göre, DLSS 4 kullanmayan ve sonuçların bu şekilde çarpıtılmasını önleyen jenerasyon karşılaştırmalarını içeren iki kıyaslama bulunuyor. Yeni kıyaslama listesindeki bu iki giriş, Horizon Forbidden West ve Resident Evil 4 oyunlarından oluşuyor.

Resident Evil 4, ışın izleme açık olsa da hiç DLSS kullanmıyor ve Horizon Forbidden West, DLSS açık olmasına rağmen (ancak kare oluşturma bulunmuyor) bize nesilden nesile rasterleştirilmiş (ışın izlemesiz) performansa dair iyi bir bakış açısı sunuyor.

Nvidia’nın verilerinde net sayılar açıklanmamış olsa da, grafikte görülebilen çubuk uzunluklarına göre RTX 5090’ın bu iki oyunda RTX 4090’dan yaklaşık üçte bir daha hızlı olduğu anlaşılıyor. Ancak, RTX 5080 ile RTX 4080 arasında, yaklaşık %15’lik çok daha zayıf bir fark bulunuyor. RTX 5070 ve kardeşi 5070 Ti’ın, yine yalnızca bu iki oyunda, ilgili önceki sürümlerine kıyasla yaklaşık %20’lik bir artış sergilediği görülüyor.

Elbette Nvidia’nın DLSS 4 ve MFG yeteneklerini göstermek istemesi anlaşılabilir bir durum. Bu yetenekler, şirketin GPU’larının performansını kayda değer bir derecede arttırıyor. Öte yandan, bu tekniklerin kullanılması, yeni nesil ekran kartlarının diğer gelişmelerinin gizlenmesine sebep olarak yapılan karşılaştırmaları çok daha bulanık ve değersiz bir hale getiriyor. Özelliklerin kullanıldığı kıyaslamalarda en az %30 ila %40 performans artışı veya kare hızlarının iki katına çıkması gibi muazzam etkiler görünüyor, ancak bu kazançları MFG ile DLSS 4’ü destekleyen oyunların dışında görmek mümkün olmayacak.

Neyse ki, muhtemelen önümüzdeki hafta incelemelerin paylaşılmaya başlamasıyla beraber bu soruların pek çoğu yanıtlanacak.