Office için ilk Yardım

Office çökmelerinden korkmayın. Çünkü kişisel ilk yardım çantanıza tüm önemli dokümanları ve ayarları
kaydettiniz. CHIP, hangi dosyaları saklayacağınızı size gösteriyor.

Office için ilk Yardım (Sayfa 2)

4. Otomatik Düzelt için değişiklikler
Otomatik Düzelt fonksiyonu sık karşılaşılan yazım hatalarını düzeltir. Bu kelime listesini ister geliştirebilir ister rahatsız edenleri çıkartabilirsiniz. Bu değişiklikleri de kaydetmelisiniz.

İpucu:Kullanıcı sözlüklerinde olduğu gibi otomatik düzeltme listeleri de tüm Office programları arasında kısımlara ayrılmıştır. Tüm otomatik düzelt öğeleri ACL uzantılı dosyalar içerisinde saklanırlar. Office 97, bir Office programı ilk defa çalıştırıldığında standart liste “MSO97. ACL”’yi “[Kullanıcıİsmi].ACL” adındaki yeni bir dosya içerisine Windows klasörüne kopyalar. Office 2000 ise kendi standart listesi “MSO.ACL”’yi “MSO1031. ACL” dosya içerisinde “C:\[Profil]\APPLICATION DATA\MICROSOFT\OFFICE” klasörüne kopyalar. Otomatik düzelt iletişim penceresinde ayrıca Otomatik Metin fonksiyonu da bulunur. Bu fonksiyon ise [Enter] tuşuna basarak metin içerisine ekleyebileceğiniz sık kullanılan ifadeleri tanır. Bu ifadelerin listesinde aynı şekilde değişkendir. Otomatik metin düzeltmelerinin listesi ise NORMAL.DOT global şablonu içerisine saklanır.

5. Kullanıcı tanımlı Otomatik Biçim Ayarları
Word’ün Otomatik Biçim fonksiyonu ile tablo ve listelerin oluşturulmasında yardımcı olur ve isteğe bağlı olarak sık kullanılan biçimlendirme işlemlerini yerine getirir. Otomatik biçimlendirme ayarları Registry içerisinde saklanırlar.

Office için ilk Yardımİpucu:Office tüm kullanıcı tanımlı ayarları Kayıt Düzenleyicisi içerisinde saklar. Word’ün Otomatik Biçim fonksiyonu ayarları Office 97 tarafından “HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\8.0\Word” registry anahtarı altında saklanır. Tüm Office programları tarafından kullanılan ayarlar ise “\8.0\Common” alt anahtarında saklanırlar. Office 2000 ise söz konusu ayarları “\9.0\Word” ve “\9.0\Common” alt anahtarlarında saklar. Söz konusu ayarları yedeklemek için Windows’un Başlat düğmesine tıklayın ve Aç komutunu çalıştırdıktan sonra ekrana gelen pencere üzerindeki Aç kutusuna “Regedit” yazın. Son olarak Kayıt Düzenleyicisi’ni çalıştırmak için Tamam düğmesine tıklayın. Yukarıda belirtilen anahtarları Kayıt
Düzenleyicisi penceresinde seçin ve daha sonra Kayıt/Kayıt Dosyası Ver komutunu çalıştırın. Bunun sonucunda ekrana gelen pencere üzerinden ayarların kaydedileceği konumu ve dosya ismini girin. Oluşturulan yedek dosyası REG dosya uzantısına sahip olacaktır. Eğer ayarları ileride yeniden oluşturmak isterseniz her bir REG dosyasına iki kere tıklamanız yeterli olacaktır. Bu sayede dosya içerisindeki girdiler otomatik olarak Kayıt Düzenleyicisi’ne eklenirler.

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz


Bu konuda okuyacaklarınız
1
2
Office için ilk Yardım (Sayfa 2)
3
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir