OpenGL 3.0: Yeni grafik standardı yayınlandı

Açık kaynak kodlu grafik standardı OpenGL'in yeni sürümü 1 senelik gecikmeden sonra yayınlandı...

OpenGL 3.0: Yeni grafik standardı yayımlandı
OpenGL: 3.0 sürümünün ayrıntıları açıklandı.

Khronos Group açık kaynak kodlu grafik standardı OpenGL'in 3. sürümünü yayımladı. Bir senelik gecikmeden sonra yeni sürüm güncel grafik yongalarının tüm gücünden yararlanabilecek, geri uyumlu olacak, programlama dili ve platformdan bağımsız olarak çalışabilecek.

Yenilikler arasında GL Shading Language (GLSL) 1.30 var. GLSL 1.30 ile geliştiriciler doğrudan donanıma erişebilecek. Fakat GLSL'in grafik yongasın entegre edilmesi şart koşuluyor. AMD, Intel ve Nvidia yeni standarda katkıda bulunarak ve bu yeni arayüzü donanımları ile destekleyeceklerini bildirdiler.

Geliştiriciler aynı zamanda OpenGL 2.1 sürümü içinde yeni eklentiler çıkardı. Bu sayede yeni fonksiyonların bir kısmı eski donanımlarla da çalışacak.

Halil Mollaoğlu

Okuyucu Yorumları

Toplam 4 Yorum

hiç kullanmadım.iyi bir şey mi bari.
directx den farkı ne acaba.

directx ne biliyor musun ki bakalım

bir standart olsun artık. opengl yi geliştirsinler. tek olsun. niye ms nin tekeline boyun eğelim.

17:18 çok bilmişlik yapma.milleti rencide etme.insanlar adam gibi görüş yazmış

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir