Otomobil devi Jaguar'dan gelecek planları...

Jaguar 2010 model XJ'sini tanıttı, geleceğin e-otomobilleri hakkında önemli ipuçları verdi...

Otomobil devi Jaguar'dan gelecek planları...
Yeni jaguar XJ çok etkileyici...

67000 dolarlık 2010 model yeni Jaguar XJ'nin tanıtımında Jaguar, geleceğin e-arabaları için projelerinden de bahsetti.

Jaguar'ın Programlar Direktörü Michael Mohan, Jaguar'ın bir takım gelecek teknolojiler üzerinde çalıştığını söyledi. Hibrit elektrikli araçlar, volanla enerji toplama ve menzili uzatılmış şarjlı hibrit elektrik araçların da bunlara dahil olduğunu söyledi.

Mohan yeni şarjlı hibrit üzerine pek detay vermedi Ancak bu aracın XJ'de kullanılan hafif aliminyum alaşımdan faydalanması gayet olası. Şarjlı elektrikli araçların özelliği fişe takılarak şarj edilmeleri. İlk prototiplerin 24 saat şarj süreleri büyük bir sorunda; ancak artık pratik sürelerde şarj edilebiliyorlar. Volan ise kinetik enerjiyi dönmeye devam ederek depolayan ve istenildiğinde aktaran bir teknoloji.

Elektrikli araçların güçsüz olduğu yönündeki önyargıları yıkmak isteyen otomobil üreticileri, yeni teknolojilere popülerlik kazandırmak için güçlü spor otomobiller üretiyor. Mesela Fisker'ın Karma modeli 150 kilowattlık elektrik motoruyla 403 beygirlik güç üretiyor. 2010 yılında ilk siparişler teslim edilecek.

Okuyucu Yorumları

Toplam 5 Yorum

Hımm 403HP iyi bi rakam.

uu baby tasarıma bak be iç döşemeler her şey harika tabi rüyalarda buluşuruzz

hersey tamam bi para eksik

Volan ise kinetik enerjiyi dönmeye devam ederek depolayan ve istenildiğinde aktaran bir teknoloji.

volanın çalışma mantığı bilgisayardaki kondansatörlerin çalışma mantığına ne kadar benziyor. mesela kondansatörler(Volan); PSU'dan gereken elektrik enerjisi buraya aktarılır(arabalarda ise gereken enerji motordan volan'a aktarılır) sonra anlık yüksek akım gerektiren parçalar(amplifikatör gibi) gerektiğinde kondansatörlerden akım çeker. PSU'nun o an verebildiği akım yetmezse bile(Birim zamanda pilin verebildiği enerji düşük olsa bile) kondansatörlerin birim zamanda verebildiği akım(Volanının enerji aktarım hızı) yüksek olduğundan parçalar sorunsuzca çalışır.(Birim zamanda tekerleklere aktarılması gereken enerji tam olarak aktarılabilir dolayısıyla performans kaybı olmaz)

Süper çok iyi mükkemmel sistem çok konforlu. arabanın 4 tane tekerleğin üstünde demir yığının nesi konforlu oluyosa... yapsınlar bakalım araba yapa yapa dünyada konfor bıraktılarmı bi arkalarına dönüp bakıyolarmı acaba. sonra neden trafik oluyo ya yol yapım şu bu hergün milyonlarca yapılan arabalar için dünyada böyle genişliyomu acaba? kendi kendimizi kandırıyoz işte..

Sen de yorum yaz

Bu konuda okuyacaklarınız
1
Otomobil devi Jaguar'dan gelecek planları...
2
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir