Otonom arabalara yeni radar sistemi

Otonom arabalar için yeni bir haritalama sistemi sunuluyor...

Otonomlar için yeni radar

Otonom araçlar, genellikle hava koşullarının öngörüldüğü ve yolların düz ve açık bir şekilde işaretlendiği Kaliforniya gibi yerlerde çok sıkı kontrol edilen koşullar altında test edilirler. Testler gündüz saatlerinde gerçekleşir, kameralar kilometrelerce net bir şekilde görüntü alabilir ve engellerin tespit edilmesi kolaydır.

Yağmur, sis, karanlık ve yıpranmış yol işaretleri gibi durumlar otonom otomobillerin sorun yaşamalarına sebep olabilir. Hem kameralar hem de LIDAR'lar ışığı kullanıyorlar ve GPS ve radar, araçları güvenli bir şekilde şeritte tutmak için tek başlarına yeterli olmuyorlar.

WaveSense'in eşsiz jeolojik özelliğe sahip bir 'harita' oluşturmak için yere nüfuz eden radarı kullanarak devreye girdiği yer de bu nokta oluyor. Radar, bir aracın tam yerini belirlemek için kullanabileceği asfaltın hemen altındaki toprak katmanları, kayalar ve yol yataklarını kullanarak bir 'parmak izi' oluşturuyor.

Her ne kadar yer üstü sensörleri tehlike algısı için hâlâ gerekli olsa da (örneğin, yoldaki diğer kullanıcıların tespit edilmesi için), bu sistem otonom araçları en uygun konumda olmayan sürüş koşullarında daha güvenli hale getirme potansiyeline sahip.

Ayrıca yüzey-altı radarı ile bir yolun haritalanması şaşırtıcı derecede basit bir işlem. TechRadar'a konuşan WaveSense'in kurucu ortağı ve CEO'su Tarik Bolat'ın söylediğine göre "Yeraltı parmak izi veya harita, WaveSense ile donatılmış bir aracı bir şerit üzerinden sürmek suretiyle oluşturuluyor. Harita, yerelleştirme için ileri işleme olmaksızın hemen kullanılabiliyor."

Tabii ki yeraltı dünyası tamamen durağan değil. Yol veya kablo çalışmaları ve jeolojik hatalar, yüzeyin altında değişikliklere neden olabilir, ancak Bolat, yere nüfuz eden radar kullanılarak oluşturulan haritaların genellikle güvenilir bir şekilde güncellenmesi gereken yüzey seviyesi haritalarından farklı olarak yıllarca stabil olduğunu söylüyor. Yolların, ağır hizmetlerden sonra yeniden haritalandırılmaları gerekiyor ancak Bolat düzenli yeniden yüzeylendirmenin bir sorun olmaması gerektiğini söylüyor.

Belki de en etkileyici olanı, WaveSense donanımının 100 $ 'dan daha düşük bir fiyata mal olacağının tahmin edilmesi. Otonom araçlar söz konusu olduğunda 'yeterince güvenli' tanımını yapmak hala zor, ancak yüzey-altı radarı bu standartlara daha fazla yaklaşma potansiyeline sahip ve WaveSense şimdiden dünyanın en büyük otomobil üreticilerinin ve tedarikçilerin bazılarıyla pilot çalışmalara başlamış durumda...

Okuyucu Yorumları