Oyunlar Bu Hafta Gaming İstanbul'da

Sinema, TV ve müziği geride bırakan oyunlar bu hafta Gaming İstanbul'da.

Bu hafta Gaming İstanbul'da!

Önceki yıllarda sinema endüstrisini geride bırakarak eğlence alanında ikinci sıraya yerleşen oyunlar, Reuters'in raporuna göre 2018'de TV ve Netflix, Amazon Prime vb. çevrimiçi TV yayınlarını da geride bırakarak en popüler ve yüksek gelir elde eden eğlence kategorisi olmayı başardı.

Hollywood'dan sonra Netflix de oyunlara yenildi

116 milyar dolar gelir ile birinci sıraya oturan oyunları, 105 milyar dolar ile TV, 41 milyar dolar ile sinema, 17 milyar dolar ile müzik izliyor. Oyun endüstrisi 2017'den 2018'e yüzde 10,7 büyüme yaşarken, TV gibi diğer hizmetlerde ortalama yüzde 8 düşüş yaşandı. Bunun ardındaki en büyük sebeplerden birisi olarak, Çin'deki oyun pazarının dünyaya açılması gösteriliyor.

Daha önce ülkemize girişini GAMING İSTANBUL'da duyuran Tencent gibi oyun devlerinin oyun mağazalarını dünyaya açmaya başlamasının yanı sıra, bir fenomene dönüşen Fortnite adlı Battle Royale oyununa da raporda atıf yapılıyor. Dünyada 200 milyon kişinin oynadığı oyun, Türkiye'de de milyonlarca oyuncuya sahip.

Türkiye genç nüfusu ile oyunda öncü olabilir

Türkiye genç nüfusu ile oyunda öncü olabilir

GAMING İSTANBUL Marka ve Pazarlama Yöneticisi Meriç Eryürek, konu hakkında şöyle konuştu: "Türkiye, dünya oyun sektöründe gitgide önemli bir pazar halini alıyor. Nüfusumuzun %51'i 25 yaşın altında ve bu gençler internet, oyun dünyasının içine doğdular. Oyun yazmak, tasarlamak, geliştirmek onlar için çekici meslekler. Türkiye, bu gücüyle şu anda bölgedeki en hızlı büyüyen 3. pazar konumunda. Pazar büyüklüğü yaklaşık 1 milyar dolar ve geçtiğimiz yıl pazar büyümesi %24,7 olarak ölçüldü. Yerli oyun firmaları, dünya pazarında büyük başarılar elde ediyor. Ticaret Bakanlığımızın yaptığı açıklamaya göre, ihracatımız 2018 yılında 1 milyar 50 milyon dolar oldu. Bu çok ciddi bir gelişme."

Eğlence dünyasının meşhur isimleri GAMING İSTANBUL'da

Dijital eğlence ve oyun dünyasını her yıl buluşturan GAMING İSTANBUL, Hepsiburada'nın 'Destansı Sponsor'luğu ile gerçekleştirilirken, fuarda Playstation, Epic Games, Epin – YesilyurtGame, Omen by HP, Aral, Redbull, Dell Alienware, Vodafone Freezone, XDRIVE, setimedia, LaSalleCollege, 13 Aksesuar gibi şirketler yer alacak. Fuarın bileklik sponsoru InGame Group - Zula, B2B Nadir Sponsoru Xsolla, toplantı sponsoru Inlingo, Indie Lounge sponsoru ise Unreal Engine olacak.

GAMING İSTANBUL'da stantların, alışveriş ve eğlence alanlarının yanı sıra, aşağıdaki internet yayıncıları ve ünlüler hayranlarıyla buluşacak:

  • Fortnite standında 1-2 Şubat tarihlerinde saat 12:00-16:00 arasında Batuhan Bozkan (Videoyun), Batuhan Büyükakkan (Platen), 1 Şubat'ta 13:00 - 15:00 arasında Cantuğ Özsoy (UNLOST), 2 Şubat'ta 13:00 – 15:00 arasında Tuna Akşen (PintiPanda), 12:00 – 14:00 arasında Ferit Karakaya (wtcN), 14:00 – 16:00 arasında Kemal Can Parlak (Kendine Müzisyen)
  • Aral standında 31 Ocak – 3 Şubat arasında Just Dance Dünya Şampiyonu Umutcan Tütüncü,
  • Omen by HP standında 2 Şubat Necati Akçay (Zeon)
  • Fox Gaming ile Tuana Yılmaz (Poppiceyn)

Cosplay'de toplam 20 bin TL ödül

Kostüm ve aksesuarlarıyla dijital oyun ve eğlence dünyasının meşhur karakterlerini en iyi yansıtanlar, GIST Cosplay yarışmasında büyük ödülü kazanma şansını yakalayabilecek. Toplam 10 bin TL ödüllü yarışmada Issabel Cosplay & Other, Calypsen Cosplay, Anastasia Komori gibi meşhur isimlerin yanı sıra yarışmanın geçen yılki kazananı Cihan Yallı jüri koltuğuna oturacak.

Fortnite standında da toplam 10 bin TL ödüllü cosplay yarışması düzenlenirken, fuarın bileklik sponsoru olan InGame Group - Zula, tüm ziyaretçilere popüler yerli FPS oyununda 10 TL'lik ücretsiz kredi hediye edecek.

Okuyucu Yorumları