Antik çağlardan günümüze oyun dünyası

Oyun dünyasının geçmişini, bugün oynadığımız oyunların atalarını ayrıntılarıyla araştırdık.

Cepte taşınan oyun araçları…ve PacMan

Cepte taşınan oyun araçları…ve PacMan
Microvision, 16x16 büyüklüğünde siyah beyaz ekranında farklı oyunlar oynanabilmesine olanak tanıyordu.

Bu esnada Milton Bradley Electronics, LED ekranlı taşınabilir ilk oyun cihazı olan Microvision'u piyasaya sürdü. Microvision, 16x16 büyüklüğünde siyah beyaz ekranında farklı oyunlar oynanabilmesine olanak tanıyordu.

Namco firması Space Invaders'ın başarısını tekrar etmek istiyordu ve aynı mantığa dayalı Galaxian'ı piyasaya sürdü. Space Invaders'tan farklı olarak oyun renkliydi ve uzaylılar hareket ederek, saldırabiliyorlardı. Bu durum, o dönem için devrim sayılabilecek bir yenilikti.

1980 yılında Atari meşhur Space Invaders'ın Atari VCS'ye uyumlu sürümünü çıkarttığında, VCS'nin satışlarında büyük bir patlama yaşandı. Aynı yıl VCS'ye ilk ciddi rakip pazara girdi. Mattel Electronics, daha iyi grafiklere ve 299 dolar ile daha ucuz bir fiyata Intellivision'ı geliştirdi. Aynı yıl Atari için çalışan Ed Rottenberg, Battlezone adlı üç boyutlu bir oyun hazırladı. Oyunda sanal bir savaş alanında tank ile ilerleyerek düşmanları yok etmek gerekiyordu. ABD hükümeti bu oyunu askerlerin eğitiminde kullanmak üzere tavsiye etti. Bu sayede ABD hükümeti ilk kez oyunlara ciddi bir gözle bakmaya başlamıştı.

O döneme kadar yapılan oyunların büyük kısmı şiddet içeriyordu ve basit, sadece vakit geçirmeye yarayacak senaryolara sahiptiler. Bu yüzden bilgisayar oyunları çoğunlukla erkekler tarafından ilgi görüyordu. Namco bu alışkanlığı 1980 yılında değiştirmeye karar verdi ve PacMan adlı oyununu piyasaya sürdü. Bayan oyuncuların ilgisini farkeden Namco kısa süre sonra Ms. PacMan (Bayan PacMan) adlı ikinci bir oyun daha çıkarttı. PacMan tüm zamanların en çok satan arcade oyunu olarak tarihe geçti. PacMan'in orijinal ismi aslında PuckMan olarak planlanmıştı. Fakat yöneticiler P harfinin şakacı gençler tarafından F'ye dönüştürüleceği ve İngilizce'de nahoş çağrışımlara yol açacağı için bu isimden vazgeçtiler.

Japon Nintendo firması ABD'deki gelişmeleri izliyor, fakat çok uzak kalıyordu. Bu yüzden Nintendo'nun sahibi Hiroshi Yamauchi, damadı Minoru Arakawa'yı Nintendo'nun şubesini açmak üzere New York'a gönderdi. İlk yıllarda Nintendo, ABD'deki faaliyetlerinde beklediği başarıyı yakalayamadı.

Nintendo, hedeflediği başarıya ancak 1981 yılında ulaşabildi. Platform oyunlarının atası sayılan Donkey Kong, önceki tüm oyunlardan daha farklıydı; renkli grafikleri, değişen ekranları ve ilginç senaryosu ile dikkat çekiyordu. Gelmiş geçmiş en popüler oyunlar arasında yer alan ve karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir kurbağanın macerası (Frogger) da yine aynı yıl başladı. Tam da bu dönemde, bilgisayar oyunlarının yarattığı eğlence ve heyecan bilinen ilk can kaybına yol açtı. 1981 yılında orta yaşlı bir adam, Berserk adlı oyunu oynarken kalp krizi geçirdi ve hayatını kaybetti.

Bu tatsız kaza, şanssız bir tesadüf olarak değerlendirildi ve oyunların popülerliğini arttırmasına engel olmadı. Artık bilgisayar oyunu gelirleri 5 milyar dolar seviyesine yükselmişti. Aynı yıl ilk bilgisayar oyun dergisi olan Electronic Games, Arnie Katz ve Bill Kunkell tarafından yayınlanmaya başlandı.

Okuyucu Yorumları

Toplam 10 Yorum

güzel bir yazı...

Güzel bir yazı idi...Yanlız 1999 yılında çıkan half-life oyununa değinilmeliydi sanki

"Ama şunu unutmayın: Bugün siz nasıl bu yazıyı okuyorsanız ve yeni nesil oyun teknolojilerinin keyfini sürüyorsanız, birkaç yıl sonra çocuklarınız da PlayStation 3 ve grafik harikası oyunlara gülümseyerek bakacak, ne kadar şanslı olduklarını konuşacaklar..."

Gerçekten MükemmeL...

Gelecekte oyunların içindeymişcesine oyunlar oynanacak,ekrana bakarak değil bizzat oyunun içine girilecek o hissi alacaksınız.özel 3d oyun odaları olacak.

"Ama şunu unutmayın: Bugün siz nasıl bu yazıyı okuyorsanız ve yeni nesil oyun teknolojilerinin keyfini sürüyorsanız, birkaç yıl sonra çocuklarınız da PlayStation 3 ve grafik harikası oyunlara gülümseyerek bakacak, ne kadar şanslı olduklarını konuşacaklar..."

Gerçekten MükemmeL...

Her zaman oyunu güzel yapan grafikler ve sahip olduğu teknoloji değildir, çoğu zaman eski oyunlardan aldığım hazzı yeni oyunlardan alamıyorum.

Game Boy, commodore, amiga bunlar üstün körü geçilmiş daha çok konsol makineleri üzerine gidilmiş halbuki o zamanlar konsoldan çok kullanırdık bu cihazları..

gerçekten harika bir yazı olmuş bütün oyun dünyası hakkında bilgi veriyor
teşekkürler

Teknoloji geliştikçe sona yaklaşacağız ve bunları üretmek için Dünya'daki sınırlı kaynakları tüketeceğiz en sonunu siz tahmin edin Dünya Game Over...

yazı çok güzeldi teşekkürler chip.

yazı güzel de bir de kaynak belirtseniz daha ayrıntılı bilgiler alabilsek?

yazıyı hazırlayan kim ve kaynaklar neler belirtilse harika olurdu. çok güzel bir derleme olmuş.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir