İnceleme: Diablo 3 neler vaat ediyor?

Level'dan CHIP Online'cılar için çok özel bir oyun incelemesi: Diablo 3 neler vaat ediyor?

Savaş ve mücadele

Savaş ve mücadele
şişman zombiler patladıklarında içlerinden onlarca yılanımsı yaratık etrafa saçılıyor.

Ak saçlı ve sakallı, kaslı yarı çıplak barbar yer altına inen basamaklarda durup havayı kokladı. Burası yaratık kokuyor dedikten sonra iki elinde iki balta yürüdü. Yüzüklerin efendisinde Balrog'un çıktığı Khazad-dum'a, daha doğrusu Moria'ya benzer bir zindan burası. Dibi görünmeyen çukurların üzerindeki dar yollara sular akıp aşağılara süzülüyor. Yanlardan yaratıklar sürü halinde tırmanıp barbarın çevresini sarmaya başlıyor ve o derinliğin sırf dekor olmadığını anlıyoruz. Barbarın zıplayarak yaptığı vuruşlar Diablo 2'de de vardı ama bu kadar baba değildi! Barbar atlıyor sıçrıyor, bağırıyor baltalarını savurup yaratıkları parça pinçik edip dört bir yana savuruyor! Yapımcılar God of War gibi oyunları da çok sevdiklerini de açıkça söylüyorlar. Barbar bundan daha gaz olamazdı.

Vurdukça parçaladıkça düşmanların parçaları ve kanları savruluyor. Duvarlar yıkılıyor, hatta duvarları biz düşmanların üzerine yıkabiliyoruz. Geçeceğimiz bir köprü çökebiliyor ve biz karşıya atlayıp devam edebiliyoruz! Masalar, kütüphaneler ve çevredeki eşyalar parçalanabilir ve zaten savaşların harareti içerisinde etrafta deli bir yıkım oluşuyor. Oyunun henüz oynanabilir bir demosu yok ama oyun içi görüntüler ağız sulandırıyor. Bu arada biz yukarılardan giderken aşağıda, çok aşağıda gölgeler arasında ilerleyen dev gibi bir yaratık bir an geçip gidiyor.

Savaş iksir içip dayanma savaşından ziyade haldır haldır yer değiştirip önemli düşmanları avlamaya, taktik kasmaya dönüşmüş. Oyun içi videolarda bu çok net anlaşılıyor. Düşmanları öldürdükçe bazılarından düşen kırmızı küreler bizi Diablo 2'deki iksirlerin hızına benzer bir hızda iyileştiriyor.

Altta sağlık ve mana barlarımız yerli yerindeler. Arabirim gerçekten küçük ve iyi tasarlanmış duruyor. Hotbar'da yetenekler sıralı ve üstte envanter vb için küçük tuşlar yer alıyor. En büyük değişiklik sıra sıra dizili iyileştirme ve mana iksirleri yok, bunlar için iki slot var ve üzerlerinde kaç iksir olduğu yazıyor. World of Warcraft'taki gibi hotbarı ayarlayabiliyorsunuz.

Esas güzellik farenin tekerleği ile yetenekleri hızla değiştirip sağ tuşla kullanmak. Ardarda çok farklı vuruşlar ile savaş tekdüzelikten çok uzak. Aksın yaratıklar! NasılsaWhirlwind var! Evet barbar kendi çevresinde döne döne yaratık sürülerine dalıp bir kıyma makinesi gibi çalışıyor ve izlemeye doyum olmuyor. Yapımcılar karakterleri tasarlarken nasıl dengeleriz diye hiç düşünmedik, sadece güçlü, kullanması ve izlemesi zevkli, karakterlerin kendilerine has yetenekleri olsun istedik diyorlar.

İncelemenin devamı için: LEVEL Online

Okuyucu Yorumları

Toplam 50 Yorum

Gerçekten de çok güzel bir oyun olacağa benziyor.Videolarından izlediğim kadarıyla.Ama önce bir StarCraft2 çıksın da...

teşekkürler chip, sabırsızlıkla bekliyoruz, duyumlarıma göre en erken ocak 2009 da çıkacağı varsayılıyor ;-)

noel'den önce gelmezse yaza gelir bence.

Starcraft 2 çıksa bir an önce de önce onun bi suyunu çıkarsak diablo çıkana kadar :D

StarCraft 2 ile Diablo 3 çıksında şöyle adam gibi oyun oynayalım.

buradan level'e teşekkürler

:'( duygulandım ahh be sonunda onca vasat oyundan sonra yeniden diablo geliyor ha :'( bugünleride görecekmiydik be :D

yıllardır bekliyorduk görünce çok sevindim oyun süper olmuş tanıtımlarında hemen çıksada alsak diyor insan cok özledik seni diablo tam bir klasik benim için 1 numara üstüne oyun tanımam o kkkadarrr

bu haber çıktığından beri uykularım kaçıyor :D

diablo 2nin mimarları bilizzarddan ayrıldı diye hatırlıyorum ama umarım diablo 3 hayal kırıklığı yaratmaz... diablo 2nin grafikleri düzeltilmiş hali bile olsa buna da sevineceğiz gerçi :D umarım multi de gelişmeler de vardır... sabırsızlıkla bekliyoruz....

diablo single player olmıcak tamamen mmo

Acayip sevindim Diablo3 ün çıkacağına.Ama aklımı bazı sorular kurcalıyor.Acaba bu oyunu elimde olan makineyle rahat bir sekilde oynayabilecekmiyim? Acaba size parcalarin listesini göndersem bana oynayip oynayamayacagim hakkinda bilgi verirmisiniz?

İNTEL İŞLEMCİ P4 3.0 GHZ (LGA 775)
ASROCK 775V88 P4 ANAKART
SEAGETA HDD 80 GB IDE 7200RPM
FLY GEOFORCE FX5500 VGA 256MB DDR
ELİXİR , DDR 1512 ,MB PC3200 400 MHZ

Cevablarsanız gerçekten çok memnun olurum.Cevabınızı bekliyorum...

"Heavens shall tremble!" sözünün karşılığının bu olduğundan emin misiniz: "Cennetler sarsılacak!"?

Son oynadığımız save'lerle devam edebilecekmiyiz acaba?Yoksa level 1'den mi başlıcaz...

Diablo 3 ü aramaktan Titan Quest sayesinde vazgeçmiştim :) eğer oyun bu şekilde çıkacaksa beklemeden Titan Quest i deneyin mükemmel bir oyun arkadaşlar. Tabiki Diablo 3 çıkınca onuda hemen alacağız

"Acayip sevindim Diablo3 ün çıkacağına.Ama aklımı bazı sorular kurcalıyor.Acaba bu oyunu elimde olan makineyle rahat bir sekilde oynayabilecekmiyim? Acaba size parcalarin listesini göndersem bana oynayip oynayamayacagim hakkinda bilgi verirmisiniz?

İNTEL İŞLEMCİ P4 3.0 GHZ (LGA 775)
ASROCK 775V88 P4 ANAKART
SEAGETA HDD 80 GB IDE 7200RPM
FLY GEOFORCE FX5500 VGA 256MB DDR
ELİXİR , DDR 1512 ,MB PC3200 400 MHZ

Cevablarsanız gerçekten çok memnun olurum.Cevabınızı bekliyorum..."

En Düşük Ayarlarda Takıla Takıla Anca...

hey gidi diablo hey beni hasta eden yondu bu arkadaşlar gece gündüz oynuyordum 3 çıkacakmış okulu bitirdikten sonra çıksa bari yok bu okul bitmez :DDDD

""Heavens shall tremble!" sözünün karşılığının bu olduğundan emin misiniz: "Cennetler sarsılacak!"?"

Evet, ama tremble daha çok "titremek" anlamına geliyor. Yani cenneti bile korkutacak bir Diablo bekliyor bizi :)

When will Diablo III be released?
It's too early to estimate Diablo III's release date. As with all Blizzard Entertainment games, our goal is to create a game that is as fun, balanced, and polished as possible. We intend to take as much time developing Diablo III as is necessary to ensure the game meets our own high expectations and those of our players.

KISACA : ÇOK BEKLERSİNİZ DİYO

Beyler bu oyunun Rahatca oynanması içiç gereken minimum gereksinimler nedir??

DİABLO 2 DE barbarı 76tıncı seviyeye (diğerleride buna yakın)getirip tövbe ettim bidaha oynamayacam diye....şimdiki barbarı gördümde içimden ÇOK ABARTMIŞLAR dedim.....ADAMI ÖLÜMSÜZ YAPMIŞLAR HİÇ ZEVKLİ DEĞİL....76. SEVİYE DİABLO 2 DEKİ BARBAR ÖLEBİLİR BELKİ....AMA BU ÖLMEZ ....ADAM YARALANMIYOR BİLE..... BU DA BÜTÜN SİHRİ YOK EDER.....KİMSE OYNAMAZ...SIKICI OLUR...YAZIK ETMEYİN DİABLOYA......HELE Bİ DE WHİCH DOKTOR VARYA REZALET BİŞİ O NA NE GEREK VARDI ANLAMIŞ DEĞİLİM....ESKİ KARAKTERLER ÇOK SAĞLAMDI....MADEM BARBAR YAŞLANDI DİĞERLERİDE YAŞLANSIN YADA ÇOCUKLARI DEVAM ETSİN SAVAŞA NE DİYEYİM....ABUK SUBUK KARAKTER YAPACAZ DİYE OYUNUN İÇİNE ETMESİNLER

şunu diyem. daha oyun çıkmadı ve bu karaktrler yalan. gerçek karakterler oyun piyasaya çıktığında görülecek ve hepimiz şoke olacağız...

o zmn bende sana şunu söyleyeyim bu karakterlerin hepsi doğru ve hepsininde daha bir çok özelliği var ama şunu söylemek istiyorum oyun çıkmadı ama blizzard oyunda birçok şeyi söylüyor öyle onlar seningibi yalan konuşmaz yeni karakterler var evet yeni karakterler çıkınca şoke olucaz demek daha doğru bilip bilmeden konuşmamanı öneriyorum

birincisi blizzard şimdiye kadar açıkladığı bir şeyi hele resmi sitesine eklediği bir şeyi kolay kolay geri almamıştır 9 senedir bilinçli bir oyun fanatiği olan birisi olarak bunu rahatlıkla söylüyorum. anlamayanlar için daha net söylemek gerekilirse hem cadı doktor hemde barbarın varlığı kesindir. barbarı eleştiren arkadaş ordaki barbarın 2. oyundaki barbar olmadığını barbar denen kavramın o dağda yaşayan halkın tamamına dendiğini bil önce, yani yok oğlu olsun diye bişi yok bi kere eski karakterler olsaydı necromancerin yerine cadı doktoru.kaymazlardı. oynun minumum gereksinimi soran arkadaş oyun daha çıkmadı piyasaya.

hayatta sahip olduğum en kımetli vede asla vazgeçemeyeceğim cd diablo cdlerimdir.Anlatılamaz bişi bu oyun.Ama neden necro yok.sizcede necro barbar vs. bu oyunun vazgeçilmezleri değilmi yeni karakter yerine grafik vs gelişimi harita arttırımı armor bolluğu yardımcı kararkter eklemi vs yetmezmiydi.ben necro olmadan hiçbirşey eskisi gibi olamaz.yinede hemen alıp oynarım bu oyunu.

kardeşlerim oyunu daha görmeden niye karakterlere yükleniyosunuz.her oyunda belli bi sistem var. oynadıkça öğreniceksiniz barbarın neden öyle yapıldığını.du bakalım 3üncü oyunu da oynaylım. keşke 1 ve 2 deki karakterlerimi 3 e de kabul ettirebilsem. yeni oyun çok merak ediorm, ama çıktıından beri de oynadıım 3 karakterim var. editör falan diğil. artık exp alamıom o derece. keşke 3üncü oyunda onlarla oynayabilsem daa piskopat olar

hayatımda mutlu oldugum nadır anlardan bırıdır bu olay

Arkadaşlar Blizzarda biraz guvenmek lazım sonuç olarak her nekadar biraz eksikleride olsa Diablo I-II de onların eseri ve sanırım burada ki herkez dioblo sapkını =] Henüz olumlu da olsa olumsuzda olsa yorum yapmak için çok erken olduğunu düşünüyorum. Oyun çıkınca hep birlikte goreceğiz ama ben şahsen belirtmek isterim ki Blizzard deneyimlerine guvenmekteyim ve umuyorum bekletilerimizi karşılayacak ve belkide çok üstüne çıkacak bir oyun olacaktır.!

hiç gülesim yoktu ama "karpal tünel veba gibi yayılacak" ifadesini görünce çok şaşırdım ve güldüm. median sinirin el bileğindeki geçidinde sıkışmasıyla ortaya çıkan bu problemin burda geçmesi çok ilginç geldi:)
ben hiç yaşamadım ama bir tıp öğrencisi olarak bilmek zorundayım. bunu burda görmek güzel olduğu kadar, oyuncuların sıkıntılarından birini de öğrenmek ilginç oldu

cıksın artık....

diablo 1 dünya oyun piyasasına bir çağ açmıştı zannedersem 1999 daydı bu ve diablo 2 ise dünya oyun piyasasına bir kez daha yani bir çağ başlatmış ve bir çok online oyuna ilham olmuştu örn Knight , Silkroad gibi .. eğer blizzard tekrar çok çalışır ve mükemmel bir oyun yaratırsa bu oyun hiç bir oyuna paha biçilemez derim ben :D

Ne zaman çıkcak yaa? 2oo9 dayız daha çıkmadı :S çıkış tarihi ni bilen varmı? Gamespot yıLbaşı demişti ama yılbaşında çıkmadı Ne zaman cıkar?

bence bu oyun cıkacak en iyi oyunlardan biri birsuru trailer izledim ayrıca gercekten iyi goruntu efekt ve sesleri var nesneleri kırabilmen ve duvarları yıkabilmen cok guzel

off ya şu oyun çıksada uykusuz gecelrim başlasa sabırsızlıkla bekliyorum

EĞER BİR EFSANE DEĞİDE GERÇEKSE 2009 HAZİRANDA ÇIKACAKMIŞ OF YA BU OYUN ÇIKTIĞINDA BEN EVLENMİŞ OLACAĞIM NE KADAR UZUN ZAMAN OLMUŞ DİABLO SERİSİ BAŞLIYALI DAHA DÜN GİBİ LİSEDE ÜNİVERSİTEDE DİABLO EFSANESİNİN KONUŞULDUĞU GÜNLER

içim icime sıgmıyor geceleri ruyyama giriyor 09,09,09 diye bi açıklama var inşallah asparagas bi haberdir dogru olduguna inanmak istemiyorum cünki.

Oyunun cıktıgı hafta ya 1 hafta hasta olup işe gitmicem yada yıllık izini kullanıcam.

Blizzard yine kendini aşmış.Adamlar ne oyun yapmış , game play videolarını azım açık izledim.Ama Blizzard bu oyun üzerinde epey bi çalışır gibime geliyo.Tam mükemmel olduktan sonra piyasaya sürer.

bıgun dıablo oynuyodum o sıra esıme ( bı kahve yapta ıcelım dedım) esımde o sıra elınde koskoca kılıcıyla kosturmakta olan barbarıan ı gostererek ( o adama solede o yapsın benden daha fazla vaktını onunla gecırıyosun dedı) yaklasık bır ay sonrada bosandık

Ben bu oyunu seneler evvel söylemiştim (lod) dan sonra hangi foruma yazdysam dalga geçmişlerdi.Diablo 3 üçün çalışmalarına lod çıktıktan hemen sonra başlanmış diye ama işte...

paladin nerde paladin bununda expansion set ini bekleyeceğiz galiba

gelsin artık gelsin

Duyduğuma göre ocak ayında çıkacakmış

galiba ocak 2010 yada mart 2010.mukemmel olacak artık yazın oynayacaz.benim adamım necromancer.3.oyunda witch doctor,

2009 un ekimi geldi oyun hala piyasada yok

Barbar güzelde eski karekterleri arar ve bekler olduk onlar olmadan olmaz :(

2011 e geliyoruz diablo 3 yok.

hala bekliyoruz gelcek inş.

2050 de çıkar artık.Deli oldum çıksın artık ya.

bu snede ckmassa daa da cıkmaz :R

Sen de yorum yaz

 



Bu konuda okuyacaklarınız
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir