Rusya'dan Sahte Haberlere İlginç Çözüm!

Rusya, son dönemde internetin başına iş olan sahte haberleri ortaya çıkarmak için kendi çözümünü üretti!

Rusya'dan Sahte Haberlere İlginç Çözüm!

Rusya'nın dışişleri bakanlığının bu hafta yaptığı duyuru ile, internet sitesinde bakanlığın "sahte haber" olarak baktığı medya haberlerini gösteren bir bölüm açılmış durumda. Çarşamba günü açılan site, şu anda Rusya hakkında beş İngilizce haber sitesine bağlantıları içermekte ve bu yazıların içerisinde Bloomberg, NBC ve New York Times da bulunmakta. Site, yazıların bir ekran görüntüsünü üzerinde büyük bir "FAKE" (Sahte) damgasına sahip şekilde göstermekte. Ancak haberlerin altında yer alan yazı sadece bu haberlerin gerçeği yansıtmadığını belirtmekte ve daha fazla detay veya kanıt sunmamakta.

New York Times'ın söylediğine göre bakanlık sözcüsü Maria Zakharova " çeşitli medya kaynaklarından daha fazla propaganda düzeni örneği yayınlayacaklarını ve kaynaklara bağlantılar sunacaklarını" söylemiş durumda. Amacın, ülkelerine yönelik yaygın sahte haberleri göstermek ve bunların daha fazla yayılmasını durdurmak olduğunu söylemekte. Times'ın belirttiğine göre bir haber, isimsiz kaynak veya doğrulanmamış olayları içeriyorsa sahte olarak kabul edilecek. Ancak bakanlık, Rus medya kaynakları tarafından yayınlanan haberlerin doğruluklarını ölçmeyecek.

Avrupa ve ABD'deki görevlilerin bir kısmı, Rusya'nın Batı'daki seçimleri etkilemek için bir sahte haber propagandası yapmakta olduğunu söylemekteydiler. Kremlin-yanlısı medya kaynakları bu propagandayı yayınlayarak, hükümet için avantajlı sayılmayan haberleri karşılamaktaydı. Avrupa Birliği, East Stratcom olarak adlandırılan kendi görev ekibini oluşturarak "Rusya'nın devam eden yanlış bilgi kampanyasını" durdurmaya çalışmaktaydı. Times'ın bu hafta belirttiğine göre kurulalı bir yılı geçmiş olan 11 kişilik ekip, 2500'den fazla yalan haberi belirledi ve yalan olduklarını kanıtladı. Bu haberlerin büyük bir kısmı da Rusya'ya bağlandırılmaktaydı.

Rus bakanlık tarafından sahte olarak işaretlenmiş olan Bloomberg yazısı, Rusya'nın Fransız başkan adayı Emanuel Macron karşıtı siber saldırılar düzenlediğini söylemekte. İşaretlenmiş olan Times haberi ise ABD'nin, Rusya'nın yakın bir zaman önce konuşlandırdığı bir füzeden rahatsız olduğunu ve bunun var olan silah kontrolü anlaşmalarını ihlal ettiğini söylemekte.

New York Times sözcüsü Eileen Murphy, Times'da yayınlanan bir yazı aracılığı ile ülkelerin beğenmedikleri haberleri sahte olarak damgalamalarının çok tehlikeli olduğunu ve karşı kanıtlar veya durumlar sunulması gerektiğini söylerken, Times olarak haberlerinin arkasında durduklarını belirtmekteydi.

Levent Öztürk

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir