Samsung bu kez zirveye oturdu!

Samsung Dünya'nın önemli televizyon devlerinden olduğunu bir kez daha kanıtladı. İşte rakamlar...

Samsung zirveye oturdu!

Samsung Electronics, IFA 2009'da üst üste dört yıldır küresel TV pazarının lideri olduğunu duyurdu. Samsung bu başarısını 2009 başında lanse edilen devrim niteliğindeki LED TV serisi ile sürdürüyor.

Ekonomik durgunluğa rağmen, uzmanlar tarafından pazarın "yeni türü" olarak nitelendirilen Samsung LED TV'ler tüketicilerden büyük talep görüyor. Performansının yanısıra başarıyla yürütülen pazarlama kampanyaları ile LED TV satışları da gözeçarpan bir performans gösteriyor. Haziran ayının sonunda, duyurulduktan yalnızca 100 gün sonra Samsung LED TV satışları yarım milyona ulaştı ve devam eden güçlü performans ile Eylül 2'de 1 milyon adede ulaştı.

Bu gelişme, küresel pazar araştırma şirketi Display Search'ün LED TV pazarı öngörüsünü güncelleyerek 2.01 milyon adetten, 3.67 adete çıkarmasına neden oldu. Samsung aynı zamanda 2009 ilk yarısında yüzde 18.8'le global TV pazarında da ilk sıraya oturdu.

Peki Türkiye'de durum nasıl?

Peki Türkiye'de durum nasıl?

Samsung Electonics Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Dijital Görünütüleme Bölümü Başkanı Justin Shaw LED TV pazarını şu sözlerle değerlendirdi; "LED kategorisinde Samsung olarak şu anda boyutları 32'' den başlayan 6, 7 ve 8 (200Hz) olmak üzere 3 farklı seri mevcut . 17 Nisan'dan itibaren tüm dünya ile aynı anda Türkiye pazarında da satışa başladık ve çok büyük ilgiyle karşılaştık. Yıl sonuna kadar globalde 4 milyona yakın LED TV satışı bekliyoruz. Türkiye pazarında LED Televizyonları lanse eder etmez beklentilerimizin üzerinde bir ilgiyle karşılaştık. IFA'09'da ise ilk kez 82'' LED TV'leri tanıttık. Bu modelin diğer FULL HD TV'lerden bir farkı da var, çözünürlüğü 3.840x2.160 ve Ultra High Definition olarak adlandırıyoruz. Samsung globalde ilk yarıyı adet bazında %18.8 ve ciro bazında %22.9 pazar payı ile kapattı. Avrupa pazarında Samsung sektör liderliğini rakipleriyle arasındaki farkı açarak devam ettiriyor".

En önemli özellikleri enerji tasarrufu, çevreye duyarlılığı ve üstün performansları olan Samsung LED TV'ler çok daha az enerji tüketiyor (%40'a varan oranda), min. düzeyde toksik ve civa içeren materyallerden üretiliyor.

Hedef Yıl Sonuna kadar 25 bin adet

Samsung Electroncs Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Müdürü Kerim Kılıçcı ise Haziran ayı itibariyle yerli ve yabancı tüm markalar arasında yüzde 20 pazar payı ile tekrar 1 numara olduklarını söyledi. Kılıçcı, "LCD TV kategorisinde adet bazında pazar payımızı Haziran 2009 itibariyle yüzde 15.4'e çıkardık ve pazar payında artış sağlayan tek yabancı marka olduk. LED TV de hedefimiz toplam LCD satışımınızın %10'u kadar satmak. Bu da yıl sonuna kadar 25 bin adet anlamına geliyor. Bu yıl düz panel TV pazarında 250 bin adet TV satmayı hedefliyoruz" dedi.

Temmuz ayında toplam pazar 88 bin adet olarak, Ocak-Temmuz arası pazar büyüklüğü de 600 bin adet olarak gerçekleşti. Samsung Electronics Türkiye, Temmuz ayında ciro bazında yüzde 20.7 pazar payı ile birinciliğini korudu.

Basın bülteninden derlenmiştir.

Okuyucu Yorumları