Samsung, "o iddiayı" reddetti!

Samsung, son günlerde çok sık dillendirilen bu iddiayı, kesin bir biçimde reddetti!

Samsung, "o iddiayı" reddetti

Samsung CFO'su Lee Sang-Hoon, firmanın çalışanlarının yüzde 10'unun işten çıkarılacağı söylentilerini reddederek sadece görev yerlerinin değiştirileceğini söyledi. Korea Economic Daily'nin Çarşamba günü yayınladığı habere göre arka arkaya yedi çeyrektir geliri azalan firma, iş gücünün onda birinden kurtulmayı planlamaktaydı.

Sang-Hoon'un "standart bir yer değiştirme" olarak tanımladığı bu işlemde muhasebe, insan kaynakları ve halkla ilişkiler bölümlerinde çalışanların bir kısmı, pazarlama veya satış bölümlerine aktarılacak.

Korean Economic Daily'nin haberi, iş gücündeki yüzde 10'luk düşüşün yanı sıra, Güney Koreli elektronik devinin çalışma masraflarını 2016'ya kadar yüzde 50 düşürmeyi planladığını da belirtmekteydi. Samsung sözcülerinin söylediğine göre masraf azaltma işlemi birkaç yıldır süren bir çalışma ancak bu yıl veya önümüzdeki yıl için bir hedef belirlenmiş değil.

Samsung, yüzde 21.4'lük market payı ile Dünya genelinde akıllı telefon lideri olmasına rağmen son yedi çeyrek içerisinde gerileyen gelirler ile karşı karşıya. En son Temmuz ayında Samsung'un yayınladığı 2015'in ikinci çeyreği için 5.75 trilyon won (4.9 milyar dolar) net kar değeri, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8'lik düşüş göstermekteydi.

Edison Investment Research'ün söylediğine göre firmanın son zamanlardaki gelir kaybının sebeplerinden biri de S6 ve S6 Edge modelleri için talebin doğru hesaplanamamış olmasıydı. "S6 Edge, S6'den belirgin bir şekilde daha pahalı ve daha önceki [eğimli ekranlı] cihazların iyi satmadığı düşünülürse Samsung, normal S6'nın Edge'e göre 4'e 1 satış yapacağı tahmininde mantıklıydı. Ne yazık ki durum böyle olmadı ve talep neredeyse 1'e 1 idi, bu da S6 Edge eksiği ortaya çıkarırken normal S6'nın envanterde kalmasına sebep oldu."

Samsung, üst seviye marketinde liderlik için Apple ile ciddi bir rekabet içerisinde bulunuyor. Bu sırada Xiaomi ve Huawei gibi Çinli markalar bütçe dostu akıllı telefon bölümünde giderek daha önemli bir yere kavuşuyorlar ve bu da Samsung'un Z1 ve Galaxy A7 gibi düşük seviye cihazlarının satışına zarar veriyor...

Okuyucu Yorumları