Yeni sosyal ağlar oyun dünyasında kuruluyor

İnternette hayat bulan sanal dünyaların geçmişi, bugünü ve geleceğini araştırdık...

Akıcı gerçeklik

Akıcı gerçeklik
Takılmalar, yüklemeler insanı oyundan kopartıyor

Sanal gerçekliğe insanın kendini kaptırması için akıcı olması, hızlı olması gerekiyor. Çok oyunculu oyunlarda diğer insanlarla aynı anda hareket edebilmek gerekiyor. Bir Counter Strike oynarken, latency düşük olmalı ki oyuncu gerçekten attığını vursun ve oyuna kapılsın. Saniyenin küçük bir parçası gecikme, takılma, bilgisayarın zorlanması bile insanın gerçekten canını sıkıyor.

Örneğin çok oyunculu devasa online bir oyun olan Age of Conan, rakip oyunlarla kıyaslandığında çok daha iyi grafiklere sahipti. Ancak oyun çok sorunluydu, uzun süren sorunlu bağlantılar, devamlı yamamak ve bu yamaları beklemek gerekmesi ve buna karşın oyun içerisinde saçmalamalar oyuncuları hızla soğuttu. Bir diğer etken de oyunun gerektirdiği yüksek sistem ihtiyaçlarıydı.

Çoğu oyuncu sistemini ancak birkaç senede bir yeniler ve Age of Conan çıktığında biraz eski bir bilgisayarı olanlar bu dünyanın dışında kalmıştı. İnsanlar bu tür oyunları arkadaşlarıyla oynamak ister. İşte bu yüzden bu oyunu çok sevenler bile arkadaşlarıyla oynamak için terk edip gittiler. Conan evreni hakkındaki hayallerimiz de sönüp gitti.

Okuyucu Yorumları

Toplam 2 Yorum

3D olmasa da popmundo da güzel oyun aslında browser oyunlarıyla ilgili de bir inceleme hazırlasanız tam süper olur :)

Güzel bir makale olmuş.

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir