Sen misin Microsoft'la dalga geçen...

Apple Microsoft'un reklam bütçesi ile dalga geçedursun, ortaya çıkan rakamlar duruma biraz ters...

Bak şu konuşana!

Microsoft'un Windows ürünlerinin reklamını yapmak için harcadığı para miktarı hakkında birçok dedikodu yapılıyor. Bildiğiniz gibi bu reklamlar Bill Gates/Seinfeld ve Ben bir PC'yim reklamlarıydı. Fakat Microsoft'un rakibi Apple'ın reklamlara ne kadar harcadığı hiç gündeme gelmedi. Tabii ki, firmanın gizli kapaklı stratejisi göz önünde bulundurulduğunda bu pek de şaşırtıcı değil. Fakat BNET's Technology, Apple'ın 10-K filling raporlarını irdeleyerek firmanın reklam bütçesini ortaya çıkardı.

Raporlara göre Apple, ürün reklamları için 2008 yılında 486 milyon dolar, 2007 yılında 467 milyon dolar, 2006 yılındaysa 338 milyon dolar harcadı.

Microsoft'la dalga geçerken bu rakamlar da ne?

Microsoft'la dalga geçerken bu rakamlar da ne?

Firmaların reklam için devasa bütçeler ayırması olağan bir durumken Apple'da aynı durum söz konusu değil, zira reklamlara gereğinden çok fazla para harcadığı ve aslında bu bütçesini ürünlerini düzeltmeye harcaması gerektiği için firma Microsoft ile dalga geçmişti. Bununla beraber Microsoft'un tüm reklam kampanyasına harcadığı iddia edilen 300 milyon dolarlık meblağın firma tarafından resmi olarak asla onaylanmadığını belirtmekte fayda var.

CHIP Online Yorumu:
Çoğu firma reklam için dudak uçurtucu miktarlarda bütçe ayırır, fakat Apple'ın reklam bütçesi göz önünde bulundurulduğunda, firmanın Microsoft'tan geri kalır bir yanı olmadığı ve aslında dalga geçtiği durumdan kendisinin de muzdarip olduğu ortaya çıkıyor.

Okuyucu Yorumları