Smile'dan hatsız ADSL ile ilgili açıklama...

Smile ADSL'den, internet bağlantısı için sabit telefon zorunluluğu hakkında sert bir açıklama geldi.

Smile'dan hatsız ADSL uygulamasına destek

Geçtiğimiz günlerde, Rekabet kurulunun ADSL bağlantısı için sabit telefon zorunluluğunu ortadan kaldırmaya yönelik kararından bahsetmiştik. Smile ADSL'den konuyla ilgili bir açıklama geldi. Olduğu gibi yayınlıyoruz:

Rekabet Kurumu'nun 'sabit hat' olmaksızın, internet aboneliği alınması konusunda verdiği karar tüketiciler açısından yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Bu karar, çok önemli bir değişimi ve dönüşümü işaret etmesi nedeniyle bizleri heyecanlandırmıştır. Sektörün oyun kurucularından biri olma yolunda hızla ilerleyen şirketimiz Doğan Telekom, bu yönde gerçekleştirilecek yasal değişikliklere destek vermekte ve sektörde rekabetin önünün açılmasını istemektedir. Bu nedenle sektördeki son gelişmeler ve önümüzdeki günlerde yaşanabilecek olası değişimler konusunda sizlere görüşlerimizi aktarmak istiyoruz.

Rekabet Kurumu'nun 'sabit hat' olmaksızın, internet aboneliği alınması konusunda verdiği karar tüketiciler açısından yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Abonenin, bakır hattı sadece ADSL ve üzerindeki servisleri almak üzere tercih etmesine olanak sağlayan düzenlemenin mümkün olan en kısa sürede gerçekleştirilmesini bekliyoruz.

Bugünkü uygulamada internet hizmeti almak isteyen tüketici, Türk Telekom'dan telefon hattı almak ve sabit hattı için para ödemek zorundadır.

Son iki yıldır yurtdışında özellikle gelişmiş ülkelerde, bu uygulama yerine "Yalın ADSL" uygulamasına geçilmiştir. "Yalın ADSL", internet hizmeti almak isteyen bir tüketicinin, Türk Telekom'dan telefon hattı alma, ve dolayısıyla sabit ücret ödeme zorunluluğunu ortadan kaldıran bir uygulamadır. Bu zorunluluk yerine Türk Telekom, belirlediği hat bakım ve onarım bedelini, biz İnternet Servis Sağlayıcıları'ndan alacaktır. Sabit hat maliyetinin tümüyle sıfırlanamamasının en önemli nedeni kullanılan hatların bakım-onarım çalışmaları ve yapılan yatırımlardır. Bu maliyet kalemi, tüketiciye İnternet Servis Sağlayıcılar üzerinden yansıtılacak 'zorunlu bir maliyet' olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu uygulama sonuç itibariyle tüketiciye, olumlu bir iyileştirme olarak yansıyacaktır.

Hatsız ADSL tüketicinin lehine

Yalın ADSL'e geçiş ile artık tüketiciler, tek bir servis sağlayıcıdan hizmet alacak ve tek bir fatura üzerinden işlem yapabileceklerdir. Böylece tüketiciler, artık hem başvuruda hem devam eden hizmetlerde hem de fatura ödemelerinde tek bir şirket ile çalışacak. Bu da sorunların çözümünde gözle görülür bir hız sağlayacak, tüketiciyi rahatlatacak.

Yalın ADSL'e geçişin tüketiciye sağladığı bir diğer fayda ise, alternatif operatörlerin de tüketicilere internet üzerinden sunacakları kaliteli ve daha ekonomik telefon görüşmeleri olacaktır. Abonelerin ikinci bir sabit hat ve bu hat için ek sabit ücret ödeme zorunlulukları ortadan kalkacaktır. Genişbant üzerinden yapılacak ses kullanımı hizmetinin de alternatif operatörler tarafından çok daha ekonomik fiyatlarla verilebileceğini söyleyebiliriz.

Bu süreçte dikkat edilmesi gereken en önemli husus, mevcut uygulamadan Yalın ADSL'e geçmek isteyen kullanıcıların geçiş süreçlerinde, hizmet sürekliliğinin devam etmesidir. Sektör için olumlu olacak bu süreçte, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun düzenlemeleri yaparken mümkün olduğu kadar tüketici açısından en hızlı geçiş yolunu göz önünde tutması ve düzenlemenin bu yönde gerçekleşmesi önemlidir.

2009'da bahsettiğimiz tüm bu düzenlemelerin vakit kaybedilmeden devreye girmesini ve böylelikle tüketicilere daha fazla kolaylık sağlanmasını umut ediyoruz.

Saygılarımızla,
Smile ADSL Kurumsal İletişim Bölümü

Basın bülteninden derlenmiştir.

Okuyucu Yorumları

Toplam 17 Yorum

telekomun sömürücü düzenine artık dur! denmeli
her türlü tekel kırıcı haksz kazanç sağlayan düzene karşı olan girişimleri destekliyor.
TÜKETİCİ yorumu.

İsminde hala neden "Türk" kelimesinin olduğunu anlamadığım Türk Telekom bir an önce çıkpak ADSL hizmetini başlatmalıdır. Konuşmadığım halde neden sabit ücret ödüyorum? Telekom bakım-onarım ücreti olarak bu ücreti olarak alındığını söylemektedir. Türkcell-Avea-Vodafone yansıtıcılarına bilgisayarlarına bakım onarım yapmıyor mu?
Son olarak Türk Telekom'u tekel olarak özelleştiren ve rekabet ortamı yaratmayarak halkının kazıklanmasına göz yuman bu hükümetide kınıyorum. Piyasara en azından 2 oyuncu olsa çok daha ucuza ürünlerle karşılaşacağımıza eminim. Saygılarımla...

Ama ne diyor Smile iyi okuyun: bukez de ADSL hattı için bakım onarım adı altında bir sabit ücretin alınabileceği..

Ama yine de olumlu bir açıklama...

sonucta telekom yerine ISS lere gececek hat bakım paası tüketiciye bir yararı olur oda ücretin tek faturada gelecek olması maddi acıdan bir fayda sağlayacagını düşünmüyorum.

Kablolu internet daha ucuz, eğer sokağınızdan kablolu internet geçiyorsa ona abone olun.

"İsminde hala neden "Türk" kelimesinin olduğunu anlamadığım Türk Telekom bir an önce çıkpak ADSL hizmetini başlatmalıdır. Konuşmadığım halde neden sabit ücret ödüyorum? Telekom bakım-onarım ücreti olarak bu ücreti olarak alındığını söylemektedir. Türkcell-Avea-Vodafone yansıtıcılarına bilgisayarlarına bakım onarım yapmıyor mu?..."

Bu yorumu yazan arkadaşa diyecek bir şey bulamıyorum

1)İşin içine siyaset katma,burası siyaset sitesi değil,yorumu doğru ölçülerde yap.
2)Kim dedi TurkTelekom dışında alternatif bir şirketin/firmanın bulunmadığını?Araştırdın mı?

Ben sana sayayım istersen
*Haberden de belli olduğu gibi smile ADSL
*Turkcell'e bağlı olan ve şu anda benimde kullandığım ve çok memnun olduğum TellCom
*BiriADSL ki KOÇ'a aitdir.
*TurkNet

Al sana alternatif 4 hizmet,hangisini beğenirsen onabak,biraz araştır,Hangisinin daha hesaplı olduğunu göreceksin.

Hep lafta kalıyor böyle şeyler ,gündüz faturalarımızda 2 liralık indirim olmuş ,alsınlar o iki lirayla benden bi çay içsinler ,dilenciye sadaka olarak versen yüzüne tükürür ,kaç milyon abone var ,topladığı sabip ücretlerle ülkedeki tüm altayapıya her ay bakım yapılır :(

Smile'nin demek istedigi; "telekom sabit ucret almasin, onun yerine biz bakim onarim adi altinda abonelerden aliriz."

Yorum yapmak, eleştirmek, beklentilerini insanlarla paylaşmak güzel. Biraz da özeleştiri yapalım. Bende çoğunluk gibi TTnet üzerinden adsl hizmeti alıyorum. Adsl yaygınlaşmadan önce herkes gibi çevirmeli bağlantı kullanıcısıydım. Ayrıca internet için ikinci bir telefon hattına aylık sabit ücret ödüyorum ve bu hattı internetten başka bir şey için kullanmıyorum. TTnet' ten adsl hizmeti aldığım, telekom' dan telefon hizmeti almadığım için her ay ortalama 38-40 tl parayı bu şekilde maalesef artık "Türk" kelimesi sadece kağıt üstünde olan bir firmaya veriyorum.
Aldığım hizmetten memnun muyum diye kendi kendime sorduğumda
başka seçeneğimin olmadığını görüyorum. Çünkü varolan bir sistem üzerinden verilen hizmet için bu hizmeti veren şirketlere abone olsam onlarda benden alacakları paranın bir kısmını yine "Türk" telekoma verecekler. Hizmet kalitesi aynı, sorunları aynı, çözümleri yine aynı olan bir sektörün tekelinde kaldığınız sürece yapacak, başvuracak başka alternatifiniz yok gibi.
Kablo net kullananlar yada tavsiye edecek olanlarda olabilir. Ancak onda da durum pek farklı değil. Sonuç olarak ben verdiğim paranın karşılığı olan hizmetin ödediğim ücrete deyip deymeyeceğine bakmak zorunda kalıyorum.
Bu düzene karşı kişisel olarak bir şey yapılamaz mı peki?
Bu ve bunun gibi sitelerden takip ettiğim ve düşüncelerine saygı duyduğum herkes, bende dahil yakınmakla yetiniyoruz. Hiç kimse bu düzene karşı toplu olarak örgütlenip gerçek anlamda boykot etme cesaretini gösteremiyor. Çünkü insanlar günümüz koşullarında internet ve telefon gibi artık zaruri ihtiyaç haline gelen, olmazsa olmazlarından kolay kolay vazgeçemediğinden, örnek vermek gerekirse (toplu taşıma araçlarında kullanılması yasak olan cep telefonunu çoğu kişinin kapatmaması diyebiliriz) bu düzeni yıkamıyoruz.
Çok değil en fazla 1 ay belki 2 ay herkes, yahut büyük şehirlerde bu hizmeti alan kullanıcılar aboneliğini iptal ettirse mesela bu şirketlerin kime, hangi şekilde, ne kadar ücrete bu hizmeti satabileceğini merak ediyorum. Şu an ödediğiniz bedelin belki yarısına veya yarısından da ucuza bu hizmetleri alamaz mıyız?
Tek sorun etki-tepki denklemini formül olmaktan çıkarıp harekete geçebilmek için gereken dirayeti göstermektir diye düşünüyorum.
Bu kadar yazdıktan sonra sen niye bir şey yaparak işe başlamıyorsun diyenlere yanıtım;
-Biz türk milletiyiz, her zaman bir çobana ihtiyaç duyarız.

Özeleştiri yaptım,
"Bunları yazıbiliyorum fakat bende bir çoban arıyorum!"

türkiyede bir 10 sene dah hatlı ADSL , 4mbit ve pahalı kullamaya devam ederiz bu gidişle, danıştay daha 3G ile ilgili dosyaları hala onaylamadı,(2aylık süre doldu, 3. ayda 28 Şubatta doldu).bu gidişle 3G yılsonu daha ülkemize gelmeden japonyada 4G, WİMAX vs.kullanılmaya başlandı bile.....

teknoloji bu ülkede gelişemediği için ve bürokratik engellere takıldığı için bizim daha 40 fırın ekmek yemeniz lazım.....saygılar....

"Bu maliyet kalemi, tüketiciye İnternet Servis Sağlayıcılar üzerinden yansıtılacak 'zorunlu bir maliyet' olarak karşımıza çıkmaktadır."

bakın yazıda bunu özellikle belirtilmiş, yani anlayacagız ödediğiniz (ki ben kablonet kullanıyorum oda ayrı bi dert) adsl kullanıcıları için sabit ücreti biz alacağız adının değişmiş hali ile bide telekomla pazarlık yapıp onların karına ortak olacağız diyor yani bence çok ümitlenmemek gerek :((

TürkTelekomu eskiden beri kınıyorum hep. En kötü hizmeti en pahalı şekilde verirdi hep, özelleştikten sonra biraz düzelmesine rağmen hala tekelci zihniyetini devam ettiriyor. Eskiden kaz gibi yolar, karşılığında hiç birşey vermezdi. Şimdi yine kaz gibi yolmaya çalışıyor, karşılığında ise Cem Yılmaz reklamları ve TTNet Müzik, Oyun gibi ya da fuarlarda ve reklamlarda "Türkiyenin İnterneti" sloganını ezberletmeye çalışıyor bize. "Türkiyenin İnterneti" olduğunuzu kabul ediyorum ama ne yazık ki bundan Türkiyem adına çok üzüntü duyuyorum. Ben Cem yılmaz ya da Gülse Birsel reklamları istemiyorum, TTNet müzik ya da TTNet oyun hizmetlerinide istemiyorum. Ben cebimin ve teknolojinin derdindeyim. Bütün teknolojilerde fiyatlar sabit kalır fakat teknoloji yinede gelişir, bu tek sizde sekteye uğruyor. Aslında 1Mbit olunca TT'yi uzun süre eleştirmemeye söz vermiştim, ama şöyle bir bakıyomda "uzun" sürenin dolmasına artık yavaş yavaş yaklaşıyoruz. İnsanlar artık evlerine fiber optik kablo döşemeye başlıyor. Siz Türkiyenin İnterneti olmaya devam edin.

bence şu sabit ücret olayını kaldırsalar tamamen,birde %20 lik falan daha indirim yapsalar internette çok güzel olur,zaten ekonomik krizde bütün herkes...

Telekom hat bakım masrafları telaffuz etmeye başladı, sanki 1024/256 gibi bir bağlantı için verilen ücret, avrupada başka hiçbir ek ücret talep etmeden verilen aynı hızdaki bağlantılardan çok daha pahalı değilmiş gibi.

Bu biraz komik oluyor, otobüse binerken bilet ücreti dışında otobüs bakım ücreti talep edilmesi gibi. Hat bu hizmet için zorunlu bir araç ve sen bu hizmeti vermek için bu aracı sağlamak zorundasın.

Bir hattın aylık 9,25TL'lik bakım maliyeti mi olurmuş?

"""""""""*Haberden de belli olduğu gibi smile ADSL
*Turkcell'e bağlı olan ve şu anda benimde kullandığım ve çok memnun olduğum TellCom
*BiriADSL ki KOÇ'a aitdir.
*TurkNet
Al sana alternatif 4 hizmet,hangisini beğenirsen onabak,biraz araştır,Hangisinin daha hesaplı olduğunu göreceksin.""""
SÜPER ARAŞTIRMIŞSIN :) BUNLARDAN 3 ALTERNATİF HİZMET TELEKOMA BAĞLI OLUP SEEN NE KADAR ALTERNATİF SANSANDA ÖDEDİĞİN paranın bir kısmı dönüp dolaşıp telekoma gidiyor...
Türksele bağlı olduğunuu söylediğin tellcom şirketi türksell ve onun gibi birçok şirketle beraber çukurova holdinge bağlıdır. Tellcom çok güzel bir alternatif gibi durmakta(keşke daha yaygın olsa o zaman görürdük telekom nasıl fiyatlandırma yapıyor) şu an için ki bulunduğum bölgeye geldiği anda hala bu kadar fiyat avantajı taşıyor olursa onu kullanacağım.
Ha adam siyaset yapmamış direk olaraktan koyunluğumuzdan bahsetmiş :). 1 ay abonelik kaldırmak bir siyaset değil tepki verme biçmidir. Ben burada hiç siyasi bir yön göremedimBir parti propagandası, halkı isyana teşvik efendim siyasi görüşünü bildirme ve yayma gibi bişeyde görmedim sen nasıl gördün helal olsun.

türk telekom milyar dolarları götürsün biz burda çenemizi yoralım ey güzel yurdumun güzel insanları

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost