Sony oyunlara "gerçek zamanlı" reklam alacak

Sony, PS3 için "gerçek zamanlı reklam" uygulamasına başlıyor. Peki ama sistem nasıl çalışacacak?

Şimdi reklamlar

Sony, PlayStation 3 için hazırlanan oyunlara reklam almaya hazırlanıyor. Ancak bu hazırlık tahmin ettiğiniz gibi bir reklam yayınlama sistemi için değil.

Bugüne kadar oynadığınız birçok oyunda muhtemelen çok sayıda reklama rastlamış olmalısınız. Araba yarışlarında reklam panoları, futbol oyunlarında saha kenarındaki panolar... Ama bu kez durum biraz farklı. Sony, oyun içerisine "gerçek zamanlı" olarak reklam alacağını açıkladı. Bu sistemde, oyun içindeki reklam alanları, gerçek zamanlı olarak, internet üzerinden gelen reklamlarla doldurulacak. Bu sayede, örneğin bir oyunun hazırlık aşamasında oyuna eklenen reklam, zamanla geçerliliğini yitirmemiş olacak.

Tabi bu işin bir de gelir boyutu var. Yeni reklam sistemi ile oyunlara sürekli olarak reklam alınabilecek. Bu da, oyun sektörünün reklam verenler için önemli bir mecra olması anlamını taşıyor. American Yankee Group araştırmacıları, yaptıkları açıklama ile 2006 yılında 78 milyon Dolarda kalan oyun içi reklam gelirlerinin 2011 yılında 1 milyar Dolara kadar çıkabileceğinin altını çiziyor.

Kulağımıza gelenler, Electronic Arts'ın gerçek zamanlı reklam uygulaması için hazır olan ilk şirket konumunda bulunduğu. Birçok büyük reklam verenin de uygulamaya sıcak baktığı biliniyor.

Okuyucu Yorumları