Starcraft II: Multiplayer modunu test ettik

Tüm zamanların en çok satan stratejisinin yeni bölümünü ele geçirdik, multiplayer modunu test ettik

Starcraft II testte...

Starcraft 2 bizi çok bekletti. Ama sonunda ilk ipuçları görünmeye başladı. Bu heyecana dayanamayıp güncel multiplayer sürümünü ele geçirdik ve bu uzun bekleyişin değip değmeyeceğini sizler için kaleme aldık.

Herkes ne zaman çıkacağını merak ediyor. Adına siteler kuruluyor ve meraklıları gün gün haberleri takip ediyor. 2009 Starcraft II sayesinde gerçek zamanlı strateji oyunlarının yılı olacak gibi duruyor.

Biz de bu heyecana kapılıp Starcraft II'nin geliştirilme sürecindeki multiplayer moduna bir göz attık. Göz atmakla kalmadık, oynadık bile. İşte gerçek zamanlı oyunların kralı Starcraft II'den ilk izlenimlerimiz.

Eskimeyen bir klasik

Eskimeyen bir klasik
Sadece bir grafik iyileştirmesi mi yoksa yeni bir bölüm mü? Uzmanlar ikiye ayrılmış durumda.

Dünya üzerinde nesilleri tükenen "Starcraft'ı hiç görmemiş oyuncular"dansanız Starcraft II'yi ilk gördüğünüzde "Bu ne biçim gerçek zamanlı oyun böyle!" diye düşünebilirsiniz.

Tüm zamanların en çok satan strateji oyunu Starcraft'ı hiç oynamamış biri olarak böyle düşünmeniz aslında normal. Çünkü güncel gerçek zamanlı strateji oyunları "Company of Heroes", "World in Conflict" ve "Dawn of War 2"nin yanında Starcraft II oldukça eski bir prensibe sahip. Hatta Starcraft'tan bu yana bu eski prensibi kullanan yeni bir oyun çıkmadığını söyleyebiliriz.

Eğer özel yetenekleri olan özel donanımlı kahramanların olduğu oyunları seviyorsanız Starcraft'ın sizin için pek eğlenceli olmadığını söyleyebiliriz. Çünkü burada süslü sözlerle strateji verilmiyor, üslerinize saldırılabiliyor ve hammaddeler yağmalanarak dev ordular oluşturuluyor. Blizzard'ın geliştirdiği yeni grafik motoru da güncel bilgisayar sistemlerini neredeyse hiç terletmiyor.

Sadece bir grafik iyileştirmesi mi yoksa yeni bir bölüm mü? Uzmanlar ikiye ayrılmış durumda.Peki, bu Starcraft II'yi kötü bir oyun mu yapıyor? Tam aksine. Starcraft II spor oyunlarını sevenler ve stratejistler için bile eğlenerek zaman geçirmeyi vaat ediyor; hem de gereksiz ve zaman harcayan kısımları tamamen atarak.

Aslında bir Starcraft'severin yeni eş zamanlı strateji oyunları hakkındaki şu sözleri durumu oldukça net açıklıyor: "Eğer en güzel oyun prensibi multiplayer modunda doğru dürüst oynanamıyorsa ne işime yarar ki?"

Birbirinden farklı ama dengeli üç uzay ırkı

Birbirinden farklı ama dengeli üç uzay ırkı
Terran yapıları eskiden olduğu gibi tehlike anında havalanabiliyo.

Strateji oyunlarının uzmanlarının 11 yıllık oyun hakkındaki görüşleri ortak: "Starcraft'ın oyun dengesi mükemmel. Başka hiçbir oyunda böylesine bir denge yok."

Starcraft'ı bugünkü ününe kavuşturan ve onu strateji oyunlarının tahtına oturtturan en önemli sebep oyundaki denge. Starcraft'ın, oynama prensipleri birbirinden tamamen farklı ırkın güçlü ve zayıf oldukları noktalar birbirini dengeliyor. Bu aynı zamanda Starcraft II'nin tacı eline almasını sağlayacak en önemli neden. Blizzard'ın uyguladığı "Kazanan takımı asla değiştirme" prensibi burada oldukça işe yaramış.

Eski oyunu tanıyanlar Starcraft II'de kendilerini evlerindeki gibi rahat hissedecekler. Hatta oyuna başladığınızda emirlerinizi bekleyen altı küçük işçi robotu gördüğünüzde bir an eski oyunu aldığınızı bile düşünebilirsiniz. Starcraft II tam anlamıyla bir Starcraft klasiği; hem de daha güzel grafiklerle. Kullanıcı arayüzünüz bile eskisine benziyor: Bütün önemli komutlarınız ekranınızın sağ üst köşesinde.

Terran yapıları eskiden olduğu gibi tehlike anında havalanabiliyo.Oyunun ırkları bile eski özelliklerine sadık kalınarak yenilenmiş: Protoss'lar eskisi gibi en güçlü birimlere sahip. Ama üretim maliyetleri yüksek ve oldukça yavaş üretiliyorlar. Zerg'ler ise tam bir akıncı ırk. Ucuz ama etkisiz birimleri ani saldırılar için çok uygun.

Terrran'lar ise tam anlamıyla bu iki ırkın arasında. Bu da onları deneyimsiz oyuncular için en iyi seçenek yapıyor. Eski oyuna göre biraz daha savunmacılar. Üssünüzün savunma birimlerini geliştirmek ve barikatlar kurmak için birçok seçeneğiniz var. Ayrıca Terran'ların hava kuvvetleri oyunun en güçlü ve en işlevsel hava birimleri.

En ince detaylara kadar düşünülmüş bir oyun

En ince detaylara kadar düşünülmüş bir oyun
"Void ray"ler birleşerek daha güçlü ışınlar gönderebiliyor.

Blizzard birçok yeni birim oluşturarak oyunun çeşitliliğini arttırmış. Ama bunu yaparken oyuncuların geliştirdikleri eski taktikleri de göz ardı etmemiş. Artık bu taktikleri daha kolay uygulayabileceksiniz.

Örneğin sıkça kullanılan bir Terran taktiği: Üssü yüksek zırhlı destek depolarıyla çevirip birimleri korumak ve düşman bu depoları geçene kadar da onları yavaş yavaş eritmek. Taktik güzel ve başarılı ama ordunun dışarı çıkması için ilk önce kendi depolarını yok etmesi gerekiyor. Yeni oyunda ise bu çok daha kolay.

Blizzard oyunu ilk duyurduğu Blizzcon 2007'dan sonra yerinde saymamış. O dönemde oynanan Starcraft'ın şimdikiyle alakası yok. Bu süre içerisinde bütün birimler üzerinde ince ince çalışılmış ve uygun düzenlemeler yapılmış. Uygun olmayan birimler ise oyuncuların isteklerine rağmen dengeyi korumak için oyundan çıkarılmış.

Örneğin Zerg kraliçesi artık düşman ünitelerini ele geçirmek yerine daha çok savunma desteği sağlıyor. Oyun ilk duyurulduğunda gördüğümüz Terran Nomad'lar ise oyundan çıkarılmış. Geçireceğimiz beta test döneminde bunun gibi birçok yeni düzenlemeyle karşılaşabiliriz.

Starcraft'ın temelleri

Starcraft'ın temelleri
Oyunun tek kişilik oyun özellikleri şimdilik belirsiz.

Starcraft II'yi oynadıktan sonra Blizzard'ın oyunun üç temel özelliğini değiştirdiğini ve geliştirdiğini fark ediyorsunuz.

Daha hızlı: Blizzard hareketler ve animasyonlar üzerinde oldukça çalışmış. Artık Terran yapıları daha hızlı havalanabiliyor, "Siege Tank"lar daha hızlı değişebiliyor ve işçi robotlar artık daha hızlı hammadde topluyor. Ayrıca artık her ırkın kendine göre birim üretimini hızlandıran bir özelliği var. Bütün bunlar oyun temposunu daha da arttırmış.

Yönetimde daha fazla detay: Eskisinde olduğu gibi Starcraft II'de de birimlerin her birinin kendine özel iki ya da üç özelliği var ve bunlar bir savaş sırasında beraber etkinleştirilebiliyorlar. Yeni oyunda grup yönetimi sayesinde birimlerinize emir vermek daha kolay, farenizi oldukça aktif kullanmak zorundasınız.

Daha taktiksel: Blizzard Starcraft II'yi uzun bir sürede geliştirdi. Belki de gereğinden de uzun bir sürede. Ama bu sürenin bir dakikası bile boşa gitmemiş. Yeni oyunda orijinal oyundaki her birim tekrar düzenlenmiş, geliştirilmiş ya da oyundan kaldırılmış. Buna ek olarak da eskinin sevilen taktikleri oyunla bütünleştirilmiş. Yapılara getirilen yeni eklentiler sayesinde de taktik çeşitliliği oldukça arttırılmış.

Sonuç: Eskisinden daha da iyi

Sonuç: Eskisinden daha da iyi

Strateji uzmanlarına göre Starcraft II eskisi kadar güzel ve birçok yeniliğe sahip. Özellikle dengeli bir oyunu günün moda strateji oyunlarına yeğliyorsunuz Starcraft II'yi çok beğeneceksiniz.

Eğer gerçek zamanlı strateji denilince klasik olarak aklınıza "Dawn of War 2" ya da "World in Conflict" geliyorsa Starcraft II'yi görünce biraz düş kırıklığına uğrayabilirsiniz. Çünkü Blizzard Starcraft II'de eski oyunun dengeli multiplayer özelliğini yeni bir oyun prensibinin önünde tutmuş ve çoğu strateji oyuncusu gibi bizce de en doğrusunu yapmış.

Starcraft II'nin solo oyun akışı konusunda ise şimdilik bir bilgi yok. Blizzard bunun biraz daha sürpriz olmasını istiyor. Ama duyumlarımız hikaye akışının geliştirildiği ve oyuncuları tek kişilik oyunda da heyecanlı dakikaların beklediği yönünde. Bu konuda Blizzard'a güvenimiz tam.

Okuyucu Yorumları