Steve Jobs'un 7 başarı kuralı!

Steve Jobs, başarıya giden yolda bu 7 kuralın peşini hiç bırakmadı. İşte Jobs'un başarı formülü!

Steve Jobs nasıl efsane oldu?

Steve Jobs'un hayatımızdaki etkisini küçük göremeyiz. Jobs'un yenilikleri, bilgisayarlardan filmlere, müzikten mobil cihazlara hayatımızın birçok öğesine dokundu.

İş dünyasının en önemli isimlerinden biri olarak tanınan Jobs, ürünlerine getirdiği basitlik, işlevsellik ve zerafet ile Apple'ın büyük bir hayran kitlesi oluşturmasında büyük rol oynadı.

Steve Jobs'un 56 yaşında, 7 senedir savaştığı pankreas kanserine yenik düşerek hayatını kaybetmesi, teknoloji dünyasında büyük üzüntü yarattı. Peki, Jobs'un başarıya ulaşmakta izlediği kurallar hangileriydi?

"Sevdiğiniz işi yapın"

Steve Jobs, John Sculley ve Steve Wozniak

1. Sevdiğiniz işi yapın: "Bir tutkuya sahip insanlar, dünyayı daha iyi bir hale getirebilir." Jobs, girişimci olmaya çalışanlara bir öğüt vermesi istendiğinde ise şunları söylemişti:"Hayatta ne için tutkum olduğunu öğrenene kadar garson yardımcılığı veya benzeri bir iş yapardım."

2. Dünyayı değiştirin: Jobs, ileri görüşün gücüne inanıyordu. Bir keresinde Pepsi başkanı John Sculley'e şu soruyu sormuştu: "Hayatını şekerli su satarak mı geçirmek istiyorsun, yoksa dünyayı değiştirmek mi?" Jobs'a göre en büyük rüyamızı asla unutmamalıydık.

3. Bağlantılar yapın: Jobs, geniş bir hayat deneyimine sahip insanların, diğerlerin genellikle kaçıracağı şeyleri gördüğünü söylemişti. Jobs, Macintosh'u meydana getirene dek pek işine yaramayan yazma sanatı dersleri almıştı.

"1.000 şeye hayır deyin"

4. 1.000 şeye hayır deyin: Jobs, 1997'de Apple'a döndüğünde 350 ürüne sahip bir şirketi devralmıştı. Ancak 2 yıl içinde bu sayıyı 10 ürüne düşürdü. Bu sayede her ürün için bir "A-takımı" atayabiliyordu.

5. İnanılmaz derecede farklı deneyimler meydana getirin:
Jobs, müşteri - servis deneyimine de önemli yenilikler getirmişti. Bir Apple mağazasına girdiğinizde gördüğünüz her şey, hayatınızı zenginleştirmeye ve Apple ile duygusal bir bağ oluşturmanıza yönelikti.

6. Mesajı doğru verin: Dünyanın en iyi fikrine sahip olabilirsiniz, ancak fikirlerinizi iletemiyorsanız bunun önemi yoktur. Jobs, belki de dünyanın en iyi kurumsal hikayecisiydi.

"Ürün değil rüya satın"

7. Ürün değil rüya satın: Jobs'ın hayal gücümüzü anlamasının nedeni, belki de müşterilerini gerçekten anlamasıydı. Jobs, tabletlerin çok karmaşık cihazlar olması durumunda ilgimizi çekmeyeceğini biliyordu. Bunun için ön yüzünde sadece bir düğmesi olan bir iPad meydana getirdi. Kullanması ise çocuklar için bile çok kolaydı.

Jobs, müşterilerimize rüyalarına ulaşması konusunda yardım ettiğimizde kazanabileceğimizi gösterdi.

Okuyucu Yorumları