Ters çakan şimşek görüntülendi

Şimşek her zaman gökten yere doğru çakacak değil ya; bu kez yerden göğe doğru çaktı...

Şimşek bu kez ters çaktı. Ender rastlanan "yerden yukarıya çakan şimşek" bilim adamlarının kameralarına yakalandı.

Atmosferin üst katmanında olaşan yıldırım, büyük enerjiyle yüklü bir meteorolojik olay. Aynı zamanda 'dev cereyan' olarak da adlandırılıyor ve genellikle atmosfer katmanlarından biri olan iyonosferde görülüyor.

Çok farklı bir olay
Bilinen yıldırımlarla karşılaştırıldığında 'dev yıldırımlar çok daha büyük ve inanılmaz hızlı. Bunun nedeniyse iyonosfer ve bulutlar arasındaki ince hava katmanının çıkan enerjiye daha az direnç göstermesi. ABD'nin Duke Üniversite'si uzmanlarından Steven Cummer yaptığı açıklamada "Dolunaya ve sisli hava şartlarına rağmen, bu nadir görülen yıldırımı net bir şekilde yakalamayı başardık." dedi.

Üniversitede araştırılacak
'Dev cereyan' ilk olarak 1989 yılında tesadüfen kameralara yakalanmış, en son fotoğraf ise 2001 yılında çekilebilmişti. Duke Üniversite'sinin kaydettiği birkaç saniyelik görüntü ve manyetik alan ölçümleri, bu ender rastlanan olayın neden ve nasıl oluştuğunun açıklanmasında önemli bir rol oynayacak.

Fırtınalı zamanlarda bulutların üzerine çıkan bu akım, kırmızı veya mavi renkte olup denizanasının kollarına benzer bir şekil alabiliyor.

Hürriyet

Okuyucu Yorumları

Toplam 22 Yorum

yerden göğe kadar haklı

7. sınıfta fen bilgisi dersinde söylenen basit bi ayrıntıdır. ne için bu kadar abartılıyo anlam veremedim açıkçası

Simsek normalde zaten asagidan yukari dogru gider.

Yazım hatası yapılmış yıldırım ile şimşek aynı şey değildir şimşek bulutlar arasında elektrik atlaması ile meydana gelir yıldırım ise bulut ve yer yüzü arasındaki elektrik atlaması ile meydana gelir akım boşalması meydana gelirken en kısa yolu seçer.

Allahın gücü işte isterse yıldırımı uzaya gönderir ne demeli.

Photoshopta yapması 10 dk sürmez

yıldırım zaten yerden göğe doğrudur...

yıldırım zaten yerden göğe doğrudur...
---------------------------------------------
hahahahaha sen bu olaya hayatın boyunca şahit oldunmu, kimden duyuyorsunuz bu uydurma şeyleri, bir de doğruymuş gibi burda söleme bari önce bi emin ol.

bir kere o simsek değil yıldırımdır simsek bulutlar arası çakar ve yldırım zaten her zaman aşağıdan yukarı çıkar

çok bilimiş gibi yazmışınız yıldırım yerden göğe doğru diye. Bilim adamları bilmioda siz bilionuz dimi?

zaten yerden göke doğru çıkar ama göz yanılması olur öyle görünür

fizik hocamız demişti

yıldırım zaten yerden göğe doğrudur...
---------------------------------------------
hahahahaha sen bu olaya hayatın boyunca şahit oldunmu, kimden duyuyorsunuz bu uydurma şeyleri, bir de doğruymuş gibi burda söleme bari önce bi emin ol.
---------------------------------------------
sen çok görmüşün belliki...

Yıldırım nasıl meydana gelir ?

1. Eksi yüklü elektronlar aşağı doğru zigzag yapmaya başlarlar
2. Artı yüklü parçacıklar da yerde bulut tabanın altında toplanır
3. Bulut yer yüzüne iyice yaklaşınca öncü eksi yükler yere inerek bir yol açarlar (bunlar görülmez) ve sonra da yerden buluta doğru elektrik akımı başlar.
4. Artı yükler saniyede 100 000 km yi aşan bir hızla buluta akar.

biz neye kime nasıl inanacağız.bilim açıklama yapmış ve izah etmiş;yerden havaya doğru olur diye amma bazı yorumcular tam tersini söylüyor.
beyler o zaman bilimi sorgulayalım.aklın "fukara"çağına gidelim.ve bir türlü tam açıklayamayalım.meraklı

Yazım hatası yapılmış yıldırım ile şimşek aynı şey değildir şimşek bulutlar arasında elektrik atlaması ile meydana gelir yıldırım ise bulut ve yer yüzü arasındaki elektrik atlaması ile meydana gelir akım boşalması meydana gelirken en kısa yolu seçer.
.........................................................................
hocam aynı malzeme ile yapılan yemekte:içi açılan patlıcanla yapılan yemeğin ismi"KARNIYARIK"
parça parça doğranmış patlıcanla yapılan yemeğin ismiMUSAKKA"dır.
heriki yemeğin malzemesi aynıdır.meraklı

he he tamam yerden göğe doğru..

bu haberde aslında bahsi gecen yıldırım, atmosferin üst tabakasında olusan bir yıldırım türü.. bizim görüş alanımızda meydana gelen ters yıldırım görüntüleri youtube'ta bolca var..( upward lightning araması yapın) genelde gökten yere dogru çakar ancak diğeri de çok nadir görülen bir durum değildir..

Yıldırımlar yaratan bir ırkın ahfadıyz

Şaşılacak bir şey değil hatırlarım da ilk okul da iken fen kitabında okumuştum garibime gitmişti insanlara düşen yıldırımlar genelde yerden yukarı olan tiplerdir yerden üzerinizden gökyüzüne akar tabiki yanınızda sizden daha iletken ve yüksek bir cisim yok ise

benim bildiğim (discovery channel - fırtına avcıları)
yıldırımlar
buluttan buluta
buluttan toprağa
topraktan buluta olarak 3 çeşit olur.

Bulutların yüküne bağlı olarak yönü değişir bu çok normal. Bulut sürtünmeden dolayı (-) yüklendiyse, fazlalık - yükler buluttan toprağa geçer. Bulut (+) yüklüyse + yükler hareket etmeyeceğinden yeryüzünden + yükü dengeleyecek kadar - yük çeker böylece yıldırım topraktan buluta akmış olur. Bunun açıklaması tam olarak bu şekilde ;)

yıldırımlar hem topraktan göğe, hem de gökten toprağa doğru olabilir. sadece yıldırımlar topraktan göğe olur demek yanlış bir bilgidir.

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir