Ne kadar iyi? Yeni iPhone 3G S'i test ettik

Ne kadar iyi? Yeni iPhone nihayet arz-ı endam etti, CHIP Online'a da test etmek düştü...

Donanım: İşlemci ve diğerleri

Donanım: İşlemci ve diğerleri
Ses ile komut: iPhone artık ses ile kumanda edilebiliyor.

Apple stil sahibi yeni telefonuna güncel en yüksek HSDPA seviyesi ve MMS desteğini entegre etti. Ayrıca daha fazla performans için gelişmiş bir grafik işlemcisi tercih edilmiş.

Telefon fonksiyonları
Telefonun fonksiyonları arasından mesaj servisleri konusunda gelişme var. Örnek olarak: Ses kaydedicisi standart olarak bulunuyor; kaydettiğiniz sesleri daha sonra mesaj olarak gönderebiliyorsunuz. Kaydedici, zil seslerinin ya da görüşmelerin kaydedilmesine olanak sağlamıyor. Yine de bunun için, App Store'da, birçok uygulama bulunuyor. Artık MMS de iPhone 3G S ile standart özellikler arasında. Bu işlev ile artık küçük resim veya videoları mesajlarınıza ekleyebiliyorsunuz.

Yeni ve aynı zamanda başarılı bir özellik: iPhone'un ses komutları ile yönetimi. Menü tuşuna uzun süre bastıktan sonra ses komutu aktive ediliyor. Bu özelliği kullanabilmek için ses alıştırması yapmanız gerekmiyor. Sadece aramak istediğiniz kişinin ismini veya numarasını söyleyin; ya da müzik dinlemek istediğinizde parçanın ismini ya da sanatçının adını söyleyin, yeter. Telefon anında tepki verecektir ve istediğiniz komutu yerine getirecektir. Bunun dışındaki özellikler önceki seri ile aynı: GSM-Quadband, serbest konuşma (handsfree), dinamik rehber fonksiyonu, ajanda ve özelleştirilebilme seçenekleri.

Veri fonksiyonları

Entegre edilen WLAN alıcısının yanı sıra artık HSDAPA teknolojisi de Phase 3 seviyesi ile destekleniyor. HSDPA'da veri aktarım hızı teorik olarak 7,2 Mbit/s. Ayrıca hızlı USB (USB 2.0) ve EDR'lı Bluetooth 2.1 da iPhone'un özellikleri arasında. iPhone'un hafıza kapasitesine satın alırken karar veriyorsunuz. Her ne kadar hala hafıza kartı yuvası bulunmasa da dahili hafıza seçenekleri 32 Gbayta varıyor. Biz test ettiğimiz 32 Gbyte versiyon iPhone'a 29,2 Gbayt kadar kişisel veri yükleyebildik.

Ses ile komut: iPhone artık ses ile kumanda edilebiliyor.
GPS ve İnternet

Navigasyon alanında telefonun yeni bir özelliği de entegre edilen pusula. Bu pusula GPS alıcısını da destekliyor. Özellikle yaya olarak yoldayken ya da mekâna özgü servislerden yararlanırken bu pusula size yardımcı olacaktır; çünkü bu şekilde nerede olduğunuzu tam olarak görüyor ve hangi yöne doğru gitmeniz gerektiğine karar verebiliyorsunuz. Ne yazık ki yeni iPhone da tam bir navigasyon programına sahip değil. Yine de Google Maps programına rota planlamalarınız sırasında başvurabiliyorsunuz.

Daha fazla hız !
Apple, geliştirilen grafik işlemcisi ile iPhone 3G S'in belirgin gir şekilde daha hızlı olduğunu iddia ediyor. Uygulamalı testimizde gerçekten küçük bir hız artışına şahit olduk. Uygulamalar daha hızlı açılıyor, menüler daha seri çalışıyor ve kamera daha erken çekime hazır oluyor.

Artık internette de biraz daha hızlı geziniyor iPhone. Yeni iPhone, standart internet sayfalarını açmak için, iPhone 3G'den 3-4 saniye daha az zamana ihtiyaç duyuyor. Safari internet tarayıcısı, sayfaları rahatlıkla oluşturuyor ve ekrana yansıtıyor; bunun yanında geliştirilen Multitouch ile desteklenen menü kullanımı da size çok konforlu bir internet deneyimi vaat ediyor. Zum fonksiyonunu iki parmağınızı dokunmatik ekranın üzerinde birbirinden uzaklaştırarak çalıştırıyorsunuz. Multitouch özelliğine sahip düzinelerce rakibinin türemesine rağmen, internet konusunda hiçbiri iPhone kadar iyi değil.

Okuyucu Yorumları

Toplam 36 Yorum

Apple kendi ürünlerini bir "prestij göstergesi" olarak pazarlamaya devam ettikçe ve insanlarda bu oyuna geldikçe daha çok alt üst eder piyasayı.
Hala bir hafıza kartı yuvası yok. Pili kendiniz değiştiremiyorsunuz. Yeni bir uygulama için yine göbek bağınız Apple store'a bağlı. Tabi para karşılığı. Ve en önemli olumsuz özelliği 950 euro olması.
Eğer kendinize güveniniz yoksa ve sahip olduğunuz pahalı eşyalardan etkilenen, sizi cep telefonununza güneş gözlüğünüze göre değerlendiren bir çevreniz varsa sakın kaçırmayın derim.

3G sahibi olarak cüz'i bir miktar takas farkıyla hemen 3G S ye geçerim. İnşallah Turkcell mantıklı bir takas kampanyası yapar. Zira sözleşme hala devam ediyor. Olmasada sorun değil. 3G de çok başarılı. iPhone dan başka telefon kesinlikle kullanmam bundan sonra. Almak niyetinde olupta düşünenler hiç durmasın, gitsin alsın.

gps dahili mi? yoksa internete mi ihtiyacı var

bluetooth özelliği var mı y ok mu yazılmamış

+ Uzun şarj tutma süresi

artı olarak yazmışsınız ama ya ezbere yazılmış yada son firmware i yüklememişsinzi sayın test ekibi.

iphonu bazı arkadaşlar çok eleştiriyor. kullanıyorlarmı acaba çok merak ediyorum. ben bu güne dek o kadar tlf kullandım..iphone gibisi yok..adamlar yapmış işte....

Apple prestij göstergesi olduğu için değil, dünyanın en iyi mobil telefonu olduğu için çığır açan bir arayüze sahip olduğu için ortalığı kasıp kavuruyor.
Ayrıca pilin değişmediğini, hafıza kartı takılmadığını biliyor herkes, bu tip saçma şeylere gerek olmadığı için Iphone'da yok bunlar ve asla olmayacak. Kullanışsız, bi işe yaramayan hiçbir özellik yok Iphoneda. 32 GB olmuş telefon HALA hafıza kartı diyorlar, inanılmaz ötesi yani.
Piyasadaki en iyi mobil cihazı istiyorsanız mutlaka almalısınız. Burada 'kendinize güvenmiyosanız alın' diyen insanlar, gerçekte kendine güvenmeyen güvenmedikleri için de bir cep telefonuna böyle saçma anlamlar yükleyen kişiler.

iPhone 3.0 güncellemesinde zaten giderdi eksiklerin birçoğunu ama... Bence önemli eksikliklerden biri hala e-maille gelen ekleri (resim dışında) kaydedemiyor ve mail gönderirken de resim dışında eklenti yapamıyorsunuz.. İşadamlarının dikkatine.

N97 ne zaman test edilicek.

CHIP Online notu:
Edildi bile...

http://www.chip.com.tr/konu/CHIP-Online-OZEL-Nokia-N97-testte_10649.html

ALMAYIN......YİNEDE EKSİK.........OLMAMIŞ

vay be 2009 dayiz...MMS eklenmis, baya buyuk bi ozellik...

cektigin bi resmi bt ile gonderemiyorsam, napim ben o teli.
32gb ama onu doldurmak kac gun surer, yok syncie ugras yok ne bilim.
taraf cekmiyorum, ama gercek budur, ekran goeunus derseniz evt 1 numara ama, dedigim gibi, multitouch disinda ne ozelligi var ki? soyleyebilirmi

w-lan demode oldu artik, brak 3 u 5MP bile geride kaldi 12 mp lik tel.lere HD kayit yapan teller var...
tapmis millet iphone, fiyatina bak, araba fiyati.

İphone 3G S ile Nokia N97'yi karşılaştırırsanız çok iyi olur. test merkezinizde N97 iphone 3g S den daha iyidir teknik özellik olarak.
fiziksel görünüşüde kötü değil N97'nin helede siyahı

"+ Uzun şarj tutma süresi

artı olarak yazmışsınız ama ya ezbere yazılmış yada son firmware i yüklememişsinzi sayın test ekibi."

3gs zaten 3.0 ile geliyor bısey yuklemeye gerek varmı daha?

Çok üst düzey bir ürün

Teknoloji bu olsa gerek :D:D:D

hala 2009dayız mms eklenmiş bla bla diyenler var inanılmaz ya...
Yahu MMS o kadar saçma ve eski birşey ki ABD'deki gsm şebekeleri bile desteklemiyor! Iphone mms in kullanıldığı ülkelerde yaygınlaştığı için ekledirler MMSi sadece, yoksa teknolojik bi özellik olduğu için filan değil.

Bluetoothla resim yollanamıyor, evet, ama bluetoothla resim yollamak gereksiz olduğu için yollanmıyor. Tek tıkla email atılabiliyor çünkü.

Iphone'un özelliği dünyada cep telefonu kavramını değiştiren arayüzü ve 50.000 uygulamalı uygulama dükkanı. Iphone ile ygulamalar sayesinde yakınlarda bir yerde hamburger yemek istiyorum derseniz size bulur, dolabımı tamir edicem derseniz su terazisi olur, bu çevrede takılan bi arkadaşım var mı derseniz onu da bulur, inanılmaz bir arayüzle oyunları oynatır, çalan şarkıyı dinletirsiniz bulur ve anında satın alırsınız, dünyanın EN İYİ MP3 ÇALARI dır, dünyanın en iyi mobil internet browswerıdır, dünyanın en iyi ebook okuyucusudur!

Dünyada özellikleri EN ÇOK KULLANILAN telefon bunun nesini anlamıyorsunuz hala, Iphone kullanıcılarının %98i web browsing yaparken, örneğin N95te bu oran %10. Ortalama olarak 10 veya daha fazla özelliğini kullananların ıranı %80. Nokiada mesela bu oran %5 bile değil!!!! Çünkü Iphonedaki herşey KULLANIŞLI
Çünkü Iphone diğer telefonlarda kağıt üzerinde olan ama HİÇ kullanılamayan özelliklerin hepsini ZEVKLE KULLANILABİLİR hale getirdi. Uygulama yüklemek bile 5 saniye sürüyor! Kullanma klavuzu bile yok!
Hala özellik listelerine bakan insanları anlamak zor. Teknoloji dünyasındaki trendleri neyin belirledğini öğrenmeniz lazım önce biraz.
Devrimleri yapan nedir? ARAYÜZ dür. Mouse bi devrim olmuştur, Ipod bi devrim olmuştur, Windows 95 bi devrim olmuştur ve bu devrimler hep ARAYÜZ ile yapılmıştır.
Iphone ise bir ARAYÜZ dür ve bir PLATFORMdur.

hadi be daha java desteği yok flash desteği yok web sitelerini nasıl gösterecek? bence tuğladan başka bir şey değil...

Dünyada mobil olarak web tarayıcı olarak en çok kullanılan cihaz Iphone'ken hala 'nasıl webte gezecek ki o flash yok' filan nasıl diyebiliyorsunuz?
Flash niye yok? Valla aklı olan biraz düşünsün, acaba yazılımsal olarak flash koymak zor mu???
Değil.
Niye yok?
Basit. Browserı yavaşlatıp kullanıcı arayüzünü mahvetmesin diye. Diğer firmalar sırf 'o özellik de var' demek için koyarken, Apple kullanıcıyı düşündüğü için koymuyor.
Iphonea tugla diyenlerin omuzlarının üzerinde koca bir tugla duruyor.

N97 al aradaki farkı gör. özellik bakımından bir kere 3gS e büyük bir fark atıyor.

Bir ara laptop mu alsam 3g s mi alsam diye düşündüm inanamıyorum kendime bu durumada düştüm sonunda.
şu win7 çıksında alalım bi laptop

ben aldim n97 yi cok memnunum aslinda iphone düsünüyodum ama arkadasim aldi ve yani diyo konusurken cok kaba oluyo ama yani kiyas yapilacaksa n97 bi adim daha önde bence bide nokia yüzlerce telefon üretiyo apple senede bi tane öylede düsünmek gerek ve iphone hersey kullanisli degil acaba yanindaki arkadasa resim atarken maille mi yollayacaksin bazi sacma seyleri var iphone un ama tabiiki kalite ona diyecek bisey yok tercihim nokia dan yana oldu dedigim gibi cok memnunum saygilar...

Yanlış görmüyorum dimi?? Hafıza kartı yok diyor + Telefon hafızası da 29 MB.. Bu telefonu alanı döverim ben :D:D

N97 den çok daha iyi Iphone 3 GS. Iphone 3G hatta orjinal ilk Iphone da daha iyi tüm Nokia'lardan.

Arıca, Iphone'un hafızası 16 - 32 GB. MB değil. Hafıza kartı gibi saçma kullanışsız donanımlara gerek yok bu durumda. Hele hele pilin çıkarılıp takılmasına hiç gerek yok, niye pili çıkarasın ki yahu...

Yanlış görmüyorum dimi?? Hafıza kartı yok diyor + Telefon hafızası da 29 MB.. Bu telefonu alanı döverim ben :D:D

Böyle Bilgisiz insanlar olduktan sonra daha çok kötülersiniz siz İphone'u önce öğren araştır sonra konuş !!!!

950€ bunun türkiyedeki fiyatı herhalde şaka gibi!
USA'da 199$ dan başlıyor16GB olanı bildiğim kadarıyla 299$ da 32gb
yani USAda 462 Lira Türkiye'de 2052 Lira
bence harika bir telefon ama lütfen biri bana bu ultra fiyat farkını matematiksel olarak açıklayabilir mi?

Türkiye'de makul bir fiyatla satışa çıkması durumunda daha fazla satılabileceğini düşünüyorum. Aslında telefona o kadar para verilir mi diyip devamlı kendimi vazgeçirsemde :-), almayı düşündüğüm bir alet. Düşük fiyatlı olduğunda tercih ederim ama bir yandan da normal cep telefonunun da yeterli olabileceğini ve bir telefona 250 TL'den fazla verilmesinin akıllıca olmadığını da düşünüyorum.

leventozcan, hala şunu anlayamadınız mı...
Amerikada bahsettiğiniz fiyatlar, SÖZ LEŞ ME Lİ.
Yani, 2 yıl boyunca her ay konuşma ücreti olarak bir para vermek koşuluyla.
Türkiyede SÖZ LEŞ ME Lİ olarak 199 TL'ye Iphone ALABİLİYORSUNUZ.
Yani DAHA UCUZ.

Böyle saçma şey de görmedim.Kimse bana Nokia ya da başka marka bir telefon satın alırken bu sözleşmeli ama sözleşmesiz alırsanız telefon 1800YTL olur demedi.Yani Apple telefon satın alırken kazığı yiyeceğiniz tarafı seçebiliyorsunuz(!!!) Ne kadar güzel.Tanrı asyalı üreticileri korusun demek istiyorum yoksa samsung,lg gibi markalar rekabetde olmasalar bu Amerikalılar ve Kuzey Avrupalılar bizi fena kazıklayacak.

İkinci paragraftaki "halef" yerine "selef" kullanmak istemiş olabilir misiniz?

gerçekten güzel bir telefon çoğu telefonda olmayan özellikler var bence tek eksiği bluetooth ayrıca uygulamaların apple store dan para karşılığı alınması köti birşey telefon için zaten okadar para harcıyoruz üstüne birde uygulamalar için para :D bu gidişle cepte para kalmıycak

ayrıca iphone a bukadar para vermek istemeyenler çin malı çakma bir iphone alabilir hernekadar özellikleri birebir uymasada dış görünüş olarak ve fiyatı uygun olduğu için çin mallarını almak daha anlamlı geliyor en azından televizyonu falan var =) iphone a bukadar para harcamakdansa 200 250 tl ye bir telefon almak daha iyi en azndan benim açımdan :)

süpper bi telfon en yakız zamanda bi tane alınmalı:D

telefona o kadar para verilmes :-D

Iphone çok ucuz şu an.
Turkcelle anlaşma imzalıyorsunuz, 18 ay ayda 69TL.
1 GB internet, 150 dk konuşma, 150 sms, haftasonları sınırsız konuşma ve SMS. Ki her ay bunları yaparsanız zaten 69 TL yi geçer, 100 TLyi bulursunuz.
yanında Iphone sadece 399 TL.

Yani ayda 100 TL fatura getiren birisiyseniz, bu kampanyaya girdiğinizde para vermemiş, Iphone almış üstüne para almış oluyorsunuz.

Çok ucuz. Ayda 100 TL fatura getiren bisiyseniz..Bedavaya yakın.

arkadaş yanlış anlamış herhalde evet amerikaya giden bir arkadaşıma araştırmasını rica ettim gider gitmez de cevap gönderdi 300$ a sözleşmesiz yada sizin deyiminizle SÖZ LEŞ ME SİZ iPhpne 3GS alabiliyor, Türkiyede SÖZ LEŞ ME Lİ amerikadaki 99$ lık 3G "S kısmı yok" SÖZ LEŞ ME Lİ telefonu ayda 69TL x18 ay = 1242TL ye alıyorsun 3GSmodeli kaç para hiçbi fikrim yok hem benim sorum 300+$ lık bir telefonun nasıl 950€ olduğunun matematiksel açıklamasıydı kusura bakma arkadaşım ama savunman geçersiz

hahh... 5mp ile yaklasik 2la 3mb arasi bir resmi kac saat ttar gondermek e-mal ile...tabi internet baglantiniz varsa...

batarya takip cikarmak sacmaymis...neyse gecelim
ya sim karti cikarmak icin her zaman cebinizde bulundurmaniz gereken igne...

ya arkadaslar evet, iphone cok guzel , cok kullanisli
ama saglikli dusunun, BT var ama iphone kullanicilarindan biri hic kullandimi bu ozeligi, (ben kullanmadim cunku kulanamadim, resim yada mp3 alip gondermeyi denedim nah..)

gittiniz biyere bi muzik bgendiniz "durunben eve gidip bilgisayarmi alip ona yuolla bi sonra ben syc (gibi cok sacma bi yazilim )ile yuklerim...bunu mu diceniz...

en guzel ebook reader demisler arkadaslar evet oyle gercekten, cebimde bir eeepc kadar buyuk bisey tasirsan evet , hadi bunu da gec nasil yukleniyor bu ebook hic yukleyen oldumu,

50.000 proluk arsivi var demissiniz appstorenin, ne alaka
Allahini seven soylesin, hamburger yemek icin, tras olmak icin, yada tamirci , tupcu cagirmak icin (ki bunu yazilim ile en nokia N9* dada yapabilirsin) telefonunu kullandi???

1 numara muzik calar evt kabul ediyorum.(gerci sarkinin ismini bile degistiremiyosun ama neyse :D) ama n95,6,7 de cikan sesile karsilastirilabilirmi???

hele en canimi sikan ozelligi, itunes i kullanma zorunlugu yok var ya iste buen buyuk eksigi,

abi takicdaksin kabloyu yuklicen kolayca o kadar.

hekez ozgurluk ister , ama nedense kimse ozgurlugu tercih etmiyor ustelik bi laptop fiyatina...

Sen de yorum yaz


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir