UAC'yi alt eden açık hala kapatılmadı!

Ocak ayından beri Kullanıcı Hesap Denetimi ile ilgili sorun devam ediyor. Detaylar burada...

UAC'yi alt eden açık hala kapatılmadı!

Ocak ayında bir kullanıcı tarafından Windows 7'de bildirilen açık hala kapatılmadı. Hala tam sürümü çıkmayan yeni işletim sisteminin Kullanıcı Hesap Denetimi (UAC) 4 seviyeden oluşuyor.

Eğer denetimi son seviyeye yani;

Şu durumda beni hiçbir zaman uyarma:

  • Programlar yazılım yüklemeyi veya bilgisayarımda değişiklik yapmayı denediğinde
  • Windows ayarlarında değişiklik yaptığımda


ayarına getirdiğinizde karşınıza hiçbir uyarıyı çıkarmıyor.

21 yaşındaki Long Zheng, birkaç hamle sayesinde, Windows 7'nin varsayılan ayarlarını bu hale getirerek UAC'yi saf dışı etmişti. Bu açığı Microsoft'a bildirdikten sonra ise Microsoft'tan "Bu bir açık değil. UAC'nin tasarımı böyle ve bunun üzerine bir değişiklik yapılmayacak." cevabı geldi.

Zheng şu sıralar blogunda bu durumun ciddiyetini anlatan bir video yayınlıyor ve açığın final sürüm çıkmadan kapatılmasını istiyor. "Eğer Microsoft bunun bir güvenlik açığı olduğunu kabul etmiyor ve üzerine çalışma yapmıyorsa bende bu kodu, üzerinde çalışma yapılması ve bir önlem alınması için yayınlayabilirim." diyen Zheng'in konuyla ilgili videosuna bu adresten ulaşabilirsiniz.

Yaşar Tuna Zorlu

Okuyucu Yorumları

Toplam 11 Yorum

vistada saten herkez kapatıyor UAC ı ondada var ozaman bu açık

Uyari almiycam diye Güvenligi kendin kapatiyorsan güvenlik aciginada katlanacaksin elbetteki bu bir acik degil uyariyi kendin kapatman gerekiyorsorumlude kullanici oluyor Vistada elestiri aldi diye bu sistemi yapmislar yapmasada niye yapilmadi denilecekti.
Burada sorun bir program bu ayarlari kendisi alt seviyeye alabilirmi önemli olan burada bu kullanici kendisinin kapatarak risk almasi degil.

UAC olayı çok saçma bir şey. Basit bir kullanıcı zaten bir durumu zararlı yada zararsız olup olmadığına karar verebilecek durumda olamıyor. Kaldıki buna onay versin yada vermesi. Güvenlik anlayışı bu mudur? Can sıkıcı bir özellikten öte bir şey değil. Bu özelliğin varsayılan olarak kapalı konumda olması daha az sinir bozucu olur.

bi sorun değil bence bu. eğer sorunlı çıksa biel bir güncelleştirme ile kapatırlar.

Uyari almiycam diye Güvenligi kendin kapatiyorsan güvenlik aciginada katlanacaksin elbetteki bu bir acik degil uyariyi kendin kapatman gerekiyorsorumlude kullanici oluyor Vistada elestiri aldi diye bu sistemi yapmislar yapmasada niye yapilmadi denilecekti.
Burada sorun bir program bu ayarlari kendisi alt seviyeye alabilirmi önemli olan burada bu kullanici kendisinin kapatarak risk almasi degil.
--------------------------------------------------------------------------------
vistada saten herkez kapatıyor UAC ı ondada var ozaman bu açık
--------------------------------------------------------------------------------

siz nasıl okuyorsunuz haberleri arkadaşım, adam bir kaç hamle ile kullanıcı hesabı denetimini etkisiz hale getirmiş, yani kullanıcı hesabını normal olarak kapatmamış... tehlikeside şöyle olacaktır; uac'ı kullanan birisi kendisinden habersiz hiçbirşey kurulamayacağını düşünürken birileri bu açığı kullanarak uzaktan etkisizleştirebilir ve böylece istediklerini yapabilirler (ki bu en basit şekilde anlatılmış hali) kesinlikle bir güvenlik açığı...

zaten microsoft diyor uac kapanırsa makinada açık oluşacak diye senin ne işine uac'ı kapatmak.uac olmayan xp'de aynı durumda.

siz kapatmıyorsunuz ki. kod ile demiş adam. "Bu bir açık değil. UAC'nin tasarımı böyle ve bunun üzerine bir değişiklik yapılmayacak." gibi bir cevap. ne saçmalıyorlar bunlar. bende UAC açık. bir kod ile kapatılabiliniyorsa ne işe yarıyor açıklayabilir misin ms?. sadece benim tarafımdan kapatılabilecek birşey olması gerekmiyor mu?

kulanıcılara seçenek sunulması güzel bence...
uac yi kullanmak istemeyen kullanmaz neden zorunlu olsunki

bu değil de arada benim ağ bağlantısını kesiyor build 7100 ona çok sinir oluyorum başka sorun yok

Zaten kim UAC kullanıyor ki? Herkeste kapalı kullanılmayan özellikte açık olsa ne farkeder?
Ben kullanıyorum ama çok ta güvenmiyorum.

ben uacı vistadada win 7 dede kullanıyorum.böle bir acık warsa kapatmalılar ms isi bilmiyor.

Sen de yorum yaz

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir