Unreal Engine DX11 ve yeni nesil konsollar!

Sony ve MS'e, yeni PS ve Xbox hakkında "Unreal Engine DX11"li dost tavsiyesi geldi!

Unreal Engine DX11 ve yeni nesil konsollar!
DX 11 destekleyecekler mi?

Hali hazırda bulunan PS3 ve Xbox 360'lar, aslında teknolojik açıdan fazlasıyla gelişmiş cihazlar. Nitekim her seferinde olduğu gibi, yine PC'ler karşısında fazlasıyla aciz durumda kalmaya başladılar.

Yeni nesil konsollar içinse söylentiler ve fikirler ortaya atılmaya devam ediyor. Epic Games'in başkan yardımcısı Mark Rein'in yaptığı yeni bir açıklamaysa durumun ciddiyetini ve firmaların beklentilerini ortaya çıkardı. Yapılan açıklamada; Sony ve Microsoft'un piyasaya çıkaracağı olası yeni konsollarında, yeni "Unreal Engine DX11" üzerinde yoğunlaşmaları ve bu teknolojiyi sonuna kadar kullanmaları gerektiği üzerinde duran başkan yardımcısı, yapılacak olan yeni grafiksel değişimlerin Xbox 720 ve PS4 gibi cihazlarda inanılmaz boyutlarda olması gerektiğini belirtti.

Rein, geçtiğimiz GDC'de gösterilen ve herkesin hayretler içerisinde izlediği DX11 demo'su hakkında da konuştu. "Gösterdiğimiz demo, donanım üreticilerine bizlerden yazılmış birer aşk mektubu gibiydi, umarım anlamışlardır. Anlatmaya çalıştığım şey, DX11 demosunu çalıştırdığımız bilgisayardan daha iyisini uzun bir süre daha elde edemeyeceğiz, bu noktada konsol üreticilerinin bir şeyler yapması gerekiyor." diyerek yeni konsolların ihtiyaçlarını belirtmiş oldu.

Bakalım bu açıklamalar Sony ve Microsoft'un dikkatini çekecek mi?

Ertuğrul Süngü

Okuyucu Yorumları

Toplam 5 Yorum

tabiki ms ve sony'nin dikkatini çekecek. 2013 den itibaren UE4 ile yapılmaya başlanan oyunların çıkış tarhileri açıklanır, bu böyledir hep

DirectX guzel aa pc ler icin. Konsollarin gucunu kisitlar. Zaten konsollarin kac yil gecmesine ragmen grafiklerinin pc lerle yarisabilmesinin sebebi bu.

Xbox 720'ye DirectX 11+ gelebilir ama PS4'e Dx11+ gelme ihtimali yok. Halihazırda DirectX Microsoft'un kütüphanesi ve Sony konsollarında (doğal olarak) OpenGL kullanıyor. Ha şunu da belirtmeli, Dx11 ile gelen özelliklerin çoğu OpenGL'de zaten vardı. Özellikle şu çok övülen Tessellation özelliği OpenGL'de 3 yıl önce gelmişti diye biliyorum. Dolayısıyla OpenGL'in DirectX'ten yana tek dezavantajı öğrenmesinin zorluğu. Bırakın bu işi geliştiriciler yapsın, zaten PS3 oyunları bize OpenGL ile oyun yapılabileceğinin en büyük kanıtı. PS4 için de Xbox 720 ile yarışır seviyede OpenGL kütüphanesini iyi kullanan oyunlar bekliyoruz, ki; biz Xbox tayfası oyuncuları da iyi Exclusive oyunlar oynayamaya devam edebilsin :) Rekabet iyidir nasıl olsa...

Nitekim her seferinde olduğu gibi, yine PC'ler karşısında fazlasıyla aciz durumda kalmaya başladılar.
---------------------------------------------------------------
Crysis 2`de görüyoruz asıl kim aciz kalıyor!

optimum bişeyler ayarlasınlar konsollar çoook güçlü olursa alınamayacak kadar pahalı olur gibime geliyo ...

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir