Uzayda yaşam belirtisi heyecanlandırdı...

Çok uzaklarda keşfedilen küçük bir gezegen uzayda hayat olup olmadığı sorusunu tekrar alevlendirdi.

Uzayda yaşam belirtisi

Astronomy and Astrophysics dergisine göre, Güneş Sistemi dışında keşfedilen en küçük gezegen olan Corot-7b, Dünya ile benzer özelliklere sahip. Astronomların defalarca yaptıkları gözlem ve ölçümlerde, Corot-7b'nin yoğunluğunun Dünya gibi kayalık olduğunu ispat ettiği görüldü.

Corot-7b, Avrupa Uzay Ajansı tarafından Aralık 2006'da yörüngeye fırlatılan COROT uydu teleskopuyla keşfedilmişti.

Araştırma ekibine başkanlık eden Cenevre Üniversitesi'nden Didier Queloz, bu bilinen ilk kayalık dış gezegenin çevresinin Dünya'dan yüzde 80 daha geniş, beş kat daha ağır olduğunu belirtti.

Ancak Queloz uzayda hayat olup olmaması konusunda yine de temkinli. Bilimadamı, "Dante'nin Cehennemi" diye tanımladığı gezegenin yüzey sıcaklığının 1,000 ile 1,500 santigrat derece olduğunu, bunun da bilinen anlamda yaşama olanak tanımadığının altını çizdi.

Yeni gezegenin özellikleri

Yeni gezegen, güneşi çevresinde saatte 750 bin km hızla 20 saat sürede dönüşünü tamamlıyor. Dünyanın güneşine en yakın gezegen Merkür ise Güneş etrafında dönüşünü 88 günde bitiriyor.

Dünya'nın Güneşi çevresinde döndüğü gibi başka yıldızların yörüngesinde gaz devi 330 civarında dış gezegen keşfeden bilim adamları, bunların büyük bölümünün Yerküre'den 17 kat büyük Neptün gezegeniyle benzerlik taşıdığına işaret ediyor.

Dünyanın komşusu gökadada bulunan yeni gezegen, güneşinden sadece 2.5 milyon km, Dünya'dan ise 500 ışık yılı uzakta yer alıyor.

Keşiflerini "süper Dünya" dış gezegen kategorisine sokan bilim adamları, ilk kez bu kadar küçük bir dış gezegenin yoğunluğunun ölçüldüğünü ve bulguların, böylesine küçük bir gezegenin kütle ve yoğunluğu konusunda somut kanıtlar sunması açısından önemli olduğunun altını çiziyor.

Fransız Uzay Kurumunun başını çektiği COROT projesi, ESA, Avusturya, Belçika, Almanya, İspanya ve Brezilya'nın katkılarıyla yürütülüyor.

Hürriyet

Belki farklı yaşam formatları vardır.

wooww yakında yolculuk var desenize :D

Uzayda yaşam olması büyük bir olasılık, hatta zeki yaşam olasılığıda hiçte az değil, Drake Denklemi bu olasılıkları çok yüksek olduğunu bildiriyor.

''Sadece biz varsak, Evren çok büyük bir yer israfı demektir.''
Contact filmi.

Dünyanın kıymetini bildik de sıra diğerlerine geldi.

sonsuz bir yalnızlığın ortasında mavi bir fanusun içinde dönüp duran faniler arayın ama bulamassınız...

Yok olmadı olmayacak Allah yaratmadıysa nasıl olsun

Düşünsenize; Dünyadan 500 ışık yılı uzaklıktan gelen bir uzaylı saldırısını farkettiğimizde bile karşı savunmamız için en az 500 ışık yılı vakit kalıyor, bu sürede kim öle kim kala :))

İlla ki kendimiz gibi canlılar arıyoruz bu çok yanlış. Carbon bazlı olmak yerine mesela Hidrojen veya bilmediğimiz bir element bazlı canlılar da olabilir bunlar.

yaşam formatımı? zaaaaa

"sabun köpüğü neden yuvarlaktır"
k-pax

belki o gezegene ulaşabilirsek o gezegene uygun formlara bürünebiliriz!?

Kendimi farklı bir yaşam formu olarak görüyorum :) Ötesi yok :)

---
Uzaylıların ne hızla geleceğini nereden biliyosun? :)

Bu gezegen insanlar için idealdir.Diğer tüm gezegenler farklı canlılar için yeterli koşullara sahip olabilir.Dünya dışı canlıların dünyaya inememelerinin sebebi budur.Dünya şartları, yer çekimi, manyetizması vb. şeyler onlara göre değil.Üstelik dünyayı silahlarımız ve askerlerimiz korumuyor koruyan şey mikrop ve bakteriler.

marstan umudu kestik aramaya devam bu soylentilerin ardi arkakasi gelmez

ışık yılı zaman değil uzunluk birimidir. Ama düz mantık olarak o gezegende yaşayan herhangi bir üstün varlık ışık hızı ile bugun yola çıksa 500 sene sonra burda olur.

Yahu bos isler bunlar..
bunlar manyakmi niye gelcekki dunyaya? onlari parcalamak ellerindekine el koymak topraklarina el koymak teknolojilerini calmak gibi dusunceleri barindiracak sayisiz insan var bu dunyada.. bu dunyaya inebilecek kapasite yaratiklar mevcutsa, bile bile pisti olmayacak kadarda akillilardir postu deldirtmezler yani..gerci dunyaya gelirlerse turkiyeye yerlesmelerinde fayda var hukumetimiz onlara bi acilim yapar 2 tanede sinir kapisi acar 2 tanede fabrika satar gel keyfim gel!!!!! sende 1 cocuga nasil bakacam diye ustunu basini yirt

Gelişmiş uygarlıklar ışık hızından hızlı yol alacak teknolojilere sahip olurlar büyük ihtimal(hiperuzay gibi-stargate sg1 ve atlantis) o yüzden 500 ışık yılı onlar için önemsiz olacaktır.

Yaşam formatını duymayıp "zaaaa" gibi basitçe bir söyleyen arkadaşlara bilim okumalarını öneriyorum zira uzayda canlı bakteri vs. bulundu bu da diğer gezegenlerde hayat olma olasılığını artırır.

Biraz kız tavlamakla uğraşacağınıza bilim okuyun.

bence her gezegende görmediğimiz bakteri gibi yaratıklar olabilir
kanıtlansada şu ödevlerden kurtulsakk dimi

uzayda hayat var ve benım abımde bılım adamı bunu unutmayın ordakılerde dunyada ınsan olup olmadıgını bılmıo...

Marsta yaşam olduğunu öncelerden tahmin etmiştim.Fakat bu yeni çıkan şeyi anlamadım.Uzayda yeni keşfedilen bir gezegen mi bu?Eğer bu sorum cevaplanırsa sevinirim.
Gönderen:Melisa