Virüs yüklü dolandırıcılık kampanyası

Dolandırıcılar, şimdi de kullanıcıları güneş gözlükleriyle oltaya düşürmeye çalışıyor!

Virüs yüklü dolandırıcılık kampanyası

Antivirüs yazılım kuruluşu ESET, Facebook kullanıcılarını virüs yüklü dolandırıcılık reklamları ile ilgili uyarıyor. ESET Güvenlik Arastırmacısı Lukas Stefanko, son dönemde internet üzerinden ünlü güneş gözlüğü markaları ile ilgili inanılamayacak ölçüde büyük indirimlerle ürün promosyonu yapıldığı bilgisini paylaştı. Ancak ne yazık ki bu promosyonlar, siber dolandırıcıların en yeni sosyal mühendislik hamlesi.

Güncel konuları kullanarak, sosyal medya kullanıcılarını kandırmayı ve kredi kartı bilgilerini elde etmeyi hedefliyorlar. Bu kez, yaz mevsimine girmek üzereyken, ilginin artacağını bildikleri güneş gözlüklerine yöneliyorlar ve bunun için de bu kategoride lüks markaların isimlerini kullanıyorlar. Lukas Stefanko, bu nedenle sosyal medya kullancılarını temkinli olmaya çağırıyor:  "Lüks bir güneş gözlüğünü %90 indirimle aldığınızda, aslında kredi kartı dolandırıcılığı kurbanı olmuş olabilirsiniz".

Tuzak nasıl işliyor?

Sosyal medya kullanıcıları, bu tür inanılmaz kampanyaları merak ediyor ve o gözlüklerin satıldığı iddia edilen alışveriş sayfalarını tıklıyor. Üstelik herşey normal ve yasal gibi görünüyor. Bu fırsatı kaçırmak istemeyenler, adım adım alışveriş koşularını takip ediyor ve ilgili sayfaya kredi kartı numarası, güvenlik kodu, şifresi gibi ödeme bilgilerini giriyor. Sonra da ürünün gelmesini beklemeye başlıyor. Oysa sözkonusu web siteleri ya da sayfalar maalesef sahte. Dolayısıyla sipariş edilen ürün gelmediği gibi, kullanıcı tüm kredi kartı bilgilerini de siber dolandırıcılarla paylaşmış oluyor.

Asıl tehlike

Stefanko'ya göre, "Kredi kartı üzerinde yaptığınız ödeme ile biraz para kaybetmiş olabilirsiniz. Ama asıl tehlike kredi kartı bilginizin internet ortamında şifresiz olarak dolaşması ve istismara açık hale gelmesidir". Virüs yüklü dolandırıcılık reklamları, şimdilik daha çok Slovakya, Çek Cumhuriyeti, Fransa, İspanya ve İngiltere'deki Facebook kullanıcılarını hedef almış durumda. Ancak yaza özel bu sahte reklam dalgasının önümüzdeki dönemde, pek çok başka dilde yerelleştirilerek farklı ülkelere yayılması bekleniyor.

BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR

Okuyucu Yorumları

Toplam 3 Yorum

Kaspersky, Eset gibi firmaların yayınladıkları bu bilgilendirici raporlar inanın ki çok önemli. Comodo'nun da makro ve mikro olarak anlık(Duruma göre), günlük, haftalık, aylık, yıllık bültenler hazırlaması gerekiyor. Bu bültenlere abone olunabileceği gibi, bir siteden de yayınlanabilir. Diğer taraftan her yeni bülten yayınlandığında Comodo IS bir uyarı da verebilir. Bunun için de Comodo'nun çok iyi bilgi toplaması ve bu iş için özel bir analiz masası kurması gerekiyor. Reklam için de gerekli...

Raporlar hazırlamak için de gerekli verileri toplama konusunda ise, Comodo'ya özellikle tavsiyem tüm trafiği tarayan bir antivirüs teknolojisi geliştirmesidir. Tıpkı Avast'taki Web Shield gibi. CIS tarafından, download ve upload esnasında Http, Https, Imap, Pop3, Smtp, Ftp ve kullanıcının belirlediği diğer portlar taranmalı, zararlılar kaynakları ile birlikte belirlenmeli ve Comodo Server'larına raporlanmalıdır. Raporlar ne kadar detaylı olursa, o kadar sağlıklı olacaktır...

Almasınlar arkadaşım belli başlı zaten 3-4 online site var türkiyede onları kullansınlar. Kim verir 300-400 liralik gözlüğü 20-30 liraya bu kadar da saf olmasın insanlar.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost