VPN nedir, ne işe yarar?

VPN teknolojisi nedir; internet'te "özgürleşmenizi" nasıl sağlıyor? İşte çok özel VPN dosyamız!

VPN'lerde önemli iki nokta daha

VPN'lerde önemli iki nokta daha

Zararlılardan koruma işlevleri: VPN kullanmak, tam anlamıyla güvende olduğunuz, her şeyden korunduğunuz anlamına gelmez. HTTPS'yi mümkün olduğunca kullanmaya devam etmeli, indirdiğiniz dosyalara dikkat etmelisiniz. Bazı VPN hizmetleri (özellikle mobil hizmetler), sizi virüs ve trojan'lara karşı koruyabiliyorlar.

Mobil uygulama: VPN için para harcayacaksanız, onun her yerde, tutarlı bir biçimde çalışmasını isteyeceksinizdir. Önde gelen hizmetler, hem masaüstü hem de mobil cihazlar için çözümler sunuyorlar. Hem telefonunuzda, hem de laptop'unuzda VPN kullanmak için iki ayrı hizmete para ödememeye dikkat edin.

Ücretsiz VPN sağlayıcılarının etkinliğinizi kaydetmesi ve size reklam göstermesi muhtemeldir. Size gösterilen reklamlarda gezinti alışkanlıklarınızın kullanılma olasılığı da yüksektir. Bunun yanında ücretsiz hizmetler, daha az çıkış noktası sunarlar. Gizlilik konusuna verdikleri önem de ücretliler kadar yüksek değildir. Ancak arada sırada kullanacaksanız, para harcamadan da işinizi görecek bir VPN bulabilirsiniz.

Ücretli VPN'ler gizliliğinizi daha çok cihddiye alırlar. Genellikle reklam göstermezler. Etkinliğinizi kaydedip kaydetmemeleri ise hizmetten hizmete değişmektedir. Bir çoğu, satın almadan önce denemeniz için ücretsiz deneme hizmeti sunarlar. Ancak ücretli bir VPN kullanmanın yasaları çiğnemek gibi davranışları haklı kılmadığını da unutmamak gerekiyor.

Okuyucu Yorumları

Toplam 70 Yorum

Vpnbook unutmayın ücretsiz ve çok iyi

bu adamlar ilerde Kuzey Kore gibi VPN ve Proxy sitelerini bile engeller, hatta bununla kalmayıp Çin gibi DNS değiştirip yasaklı sitelere girenleri tutuklarlar.

@10 Şubat 2014 02:01 Çok haklısın.

@10 Şubat 2014 02:01 Çok haksızsın.

@10 Şubat 2014 02:01 çok haklısızsın

@09 Mayıs 2016 21:41 Çok haklısınsızsın

@10 Şubat 2014 02:01 bu duruma bile eksi oy veren birsuru kisi cikmis. adamlar Tanrilarstigi kisilere en ufak olumsuz bir yargiyi bile kabullenemiyorlar

@29 Temmuz 2016 05:25 haklısızlığın daniskası

@10 Şubat 2014 02:01 bana isim verin hallediyim

İnternet sansürü aşılır ama biraz zahmetli olur. Şöyle ki: Sunucular yurtdışına taşınır. Örneğin Bulgaristan'a, Yunanistan'a, Romanya'ya veya Almanya gibi ülkelere! Daha sonra da Comodo VPN gibi bir yazılım desteği ile sorunsuzca istenilen siteye girilir. Tabii ki diğer VPN teknikleriyle de ama bu durumda siteler sansürlenemese bile sansür konusu olan içeriğin sahibinin başı Türk Mahkemeleri ile derde girebilir. Zaten VPN kullanıldıktan sonra yabancı sitelere giriş ile önemli bir sorun çıkmaz. Önümüzdeki günlerde ücretsiz VPN servislerinin sayısında bir artış yaşanacağını düşünüyorum. Girişimciler işbaşına!Bulgaristan'da, Romanya'da, Yunanistan'da ücretsiz VPN servisleri kurmaya başlayabilirsiniz... ---Yapma, dokunma! Kim dokunduysa sana, ona git! Nerede unuttuysan beni orada kal! Ezdirmem kendimi sana:)--- <Cleverman>

@cleverman sen yine mi kaçtın hastaneden....

@cleverman çok doğru söylüyorsun kardeş...

@cleverman Yorumun en sonu şahane. :))

Belli diktatörlerin peşinde koşarak (onlara taparcasına...), onların her yaptığını destekliyerek (ne olduklarını bilip bilmeden araştırmadan...), ve dinin yolunda gittiğini zannederek, destekleyenler en sonunda yaptıklarının (yanlışın) farkına varıcaklar. Bu makale ile insanlara tekrar ilerde neler olacağını hatırlattığı için Chip'e sonsuz teşekkürler. Umarım sonumuz Arabistan ve diğerleri gibi olmaz....

@10 Şub 2014 15:58 @ziyaretçi cleverman son derece doğru söylüyor saçma insanların saçma yasaklarına boyun eğecek değiliz sen kaçmışsın hastaneden

@10 Şubat 2014 15:58 ha ha ha ha ha ha ha ha ha aha a :)

Cok pahali. Bunlari yine parasi olan kullanacak. Parasi olmayanda paşalarimizin keyfine gore yasakladiklari web adreslerine girisi engellenecek. Turkiye artik diktatorlukle yonetilen bir ulkedir. Ozgurluk ve ozgur dusunce bu topraklardan gideli cok oldu. Tesekkurler Turk halki.

@10 Şub 2014 08:17 bedavaya ya da yıllık 10-15 liraya vpnler mevcut dünya chipin bu haberinden ibaret değil

@10 Şub 2014 08:17 sizlerin özgürlükler ülkesi dedğiniz amerikadan avrupadan, daha özgür bir memlekette yasıyoruz unutma. Türkiye kadar özgür bir ülke yok !!!

@15 Şub 2014 13:40 Sevgili Cahil Ziyaretçi, Avrupa görmediğin belli. Bir Hollandaya, Almanyaya git de sana özgürlük ne demek göstersinler. Türkiye özgürlükler ülkesiymiş. Türkiye hep esaretin ülkesi oldu ama daha önce hiç bu denli beyinsiz yerine konulup esir edilmemişti.

@15 Şub 2014 13:40 Yazık köyünden çıkamamış, kendine söylenenleri doğru olarak anlayan, okumamış ve araştırmamış, yanlı mecralarla olayları objektif olarak değerlendiremeyen, beyni yıkanmış bir arkadaşımız diyeceğim ama arkadaşım olamaz.!!!

@07 Mart 2014 18:05 sende Almanya da pazar günü bi arabanı yikada özgürlük neymiş öğren, o zaman Türkiye yı mum la ararsın.

@04 Ekim 2015 18:38 Özgürlük : Araba yıkamak !!!!!!!

@15 Şubat 2014 13:40 ne kadar da özgür ve patlayan bi ülke

@10 Şubat 2014 08:17 BU ÜLKEYİ BEĞENMEYEN DEFOLSUN YASALAR VAR KURALLAR VAR UYASAKSIN

@04 Ekim 2015 18:38 Almanya ve diger avrupa ulkelerimde Kurallar vardir. Turkiyeden arabistan dn koyden gelen cahiller bu kurallari vermezlerse neler yaparla hayal edemedim. Avrupa ozgurluktur Niyemi kimseyi dine zorlamazlar Kilise gidicen demezler Kadinlari muslunlar gbi mal gormezler Erkrk kadin gercekten esittir. Bende avrupayi geziyorum ama vizyonsuzun Yorumu bu olur araba yikamaya izin yokmus :))

@15 Şubat 2014 13:40 yürü be koçum

cyberghost yıllık 7 dolar

zamanlama manidar çipi çip :=)

2007-2009 arası Sudi Arabistan ve Dubai'de çalışmıştım. Suudi'de, mesela günlük gazetede "çıplak" sözcüğü geçiyor, resim falan olmasa da otomatik filtre ile siteye giriş yasaklanıyordu. Bunu şikayet edebiliyordun, veya sakıncalı gördüğün bir siteyi şikayet edebiliyordun. Dubai'de ise telekominikasyona lisans parası ödemediği gerekçesiyle skype yasaklıydı, tek yol VPN idi. Ben witopia' yı kullanmıştım ve memnundum. Bir de bunların VPN konfigure edilmiş bir router ları vardı satıyorlardı. Ben kendi router ımıza da kurabilirmiyiz diye sormuştum, çalışacağını garanti edemeyiz demişlerdi. Bu konuda yani router ları VPN için konfigure etme konusunda bir makale alabilirmiyiz CHIP? Çünki güvenlik dışında mesela BBC iplayer için ingiltere VPN' sine bağlanma, netflix, pandora için abd, yurtdışındayken bazen Türkiye VPN ihtiyacı doğabiliyor. Witopia bunları PC programından değiştirmeyi mümkün kılıyordı. Bunu router veya router a bağlanan bsırf bu iş için tasarlanmış bir access point vs ile nasıl yapabiliriz?

@11 Şub 2014 01:36 TP-Link WDR3600'e openwrt kurdum, openvpn ile ipredator.se'ye bağlıyorum, wireless ile bağlanan telefonlar dahil olmak tüm cihazlarım nete oradan çıkıyor. openwrt destekli herhangi bir router işi görüyor, fakat 14mbit'den fazla alamıyorum neti vpndeyken, openvpn routerdaki işlemciyi sonuna kadar kullanıyor yükeleme yaparken, sanırsam daha iyi bir işlemci veya daha düşük bir şifreleme lazım. (internet 20mbit adsl)

Spotflux hem mobilde var hem ücretsiz hem reklamsız hemde hızlı.

ip engellemesi söz konusu... Büyük ihtimal bağlantılar proxy üzerinden yapılacaktır , yeni internete intranet de diyebiliriz. Yasa çıkarılıyor yani suç ilan edilebilecek hususlar kendinden doğabilir , dikkat edelim umalım yasalaşmaz , anayasa zaten askıya alınmış durumda daha ileri gidilmesi çok zor günlerin habercisi ...

Comodo Internet Security Complete hem Sandbox hemde VPN özelliği ile mükemmel bir güvenlik paketi sunuyor.

Hotspot Shield kullanıyordum, ücretsiz versiyonu reklamlı olmasına rağmen iyiydi. Lakin son güncelleme ile ücretsiz versiyona bir kota getirdiler, belli bir veri transferinden sonra program "Kotanız bitti." deyip kapanıyor. Chip'in ve yorum yapan arkadaşların tavsiye ettikleri ücretsiz seçenekleri deneyeceğim, teşekkürler.

Chrome eklentisi olan ZenMate kullanıyorum. Hem ücretsiz Hemde işlevli bir vpn. https://chrome.google.com/webstore/detail/zenmate-for-google-chrome/fdcgdnkidjaadafnichfpabhfomcebme

işyerindeki engellemeleri(vpn de dahil) nasıl aşarız? Facebook, mynet vb sitelere giremiyoruz

İndirmiş olduğum vpn yi nasıl kaldırabilirim

Ipad'ime yüklediğim vpn yi kaldırmak istiyorum nasıl yapabilirim

GazanyaIP tavisye ederim uzun zamandır kullanıyorum, reklam, kota vs. yok, oldukça kolay istediğiniz ülkenin IP adresi ile nete çıkış yapabilirsiniz. Uyarmakta fayda var Açık Proxy adresleri sizi başka 1 bilgisayar üzerinden nete çıkış verdiğinden kişisel bilgilerinizi girdiğiniz banka, forum, mail v.s. gibi siterele girip işlem yapmayınız. Çünkü, bilgileriniz proxy server üzerinden geçeceğinden kötü niyetli kişilerin eline geçebilir.

@21 Mar 2014 15:40 gazanyada trojen var arkadasim sakin kullanma

Hidemyas deneyin iyidir.

hotspot shield pro yaptım crackla çok zor oldu epey uğraştım ama değdi.

778787798887

purevpn kullanmaya başladığımdan beri o son soruyu (peki neden herkes vpn kullanmıyor?) merak ediyorum. çünkü muazzam rahatım ve kimsenin internet trafiğimi takip edemediğini bilmek çok rahatlatıcı.

DNS 1 i 8.8.4.4 yapın DNS2 yi 8.8.8.8 yapın yasaklı sitelere girer(YOUTUBE)

@29 May 2014 15:31 bu dediğin artık eskide kaldı

Çok güzel olur

Vnp yi nasıl silebilirim

@23 Kas 2014 13:15 Aynen nasıl sılınır ıos

Artık vpn dns gerek yok. Kurun opera ya da chrome ye zenmate eklentisini keyfinize bakın.