Win 7 fiyat politikasına en çok Linux sevindi

Win 7'nin fiyat politikası bir grubu çok sevindirdi. Fakat bu grup PC'lerine Win 7 yüklemeyecek.

Win 7 fiyat politikasına en çok Linux sevindi
Penguen yeni pencerenin açılmasını bekliyor...

Ubuntu'nun yaratıcısı Mark Shuttleworh son günlerde çok heyecanlı. Bu heyecanın sebebi ise Windows 7. Shuttleworh sonunda XP'nin devreden çıkıp, Microsoft'un diz üstü bilgisayar ve özellikle de netbook pazarında Windows 7 ile boy göstermeye başlayacağı günleri sabırsızlıkla bekliyor. Shuttleworh'e göre sonunda Microsoft ve Linux daha adil şartlarda rekabet edebilecekler.

Microsoft'un üreticilere çok ucuz fiyattan Windows XP satmasına Linux'çular çok bozulmuştu. Bu durumun rekabeti baltaladığını düşünüyorlardı. Fakat yeni çıkacak olan Windows 7 ile durumun değişeceğini, Microsoft'un fiyatları ister istemez yukarı çekeceğini böylece üreticilerin ücretsiz Linux dağıtımlarına daha fazla ilgi göstereceğini düşünüyorlar. Zaten son gelen bilgiler de Windows 7'nin XP fiyatına satılmayacağını gösteriyor.

Bakalım Windows 7 çıktığında Linux'çuların yüzlerini güldürebilecek mi...

Ümit Öncel

Okuyucu Yorumları

Toplam 24 Yorum

haha :D windows çıktıktan sonra gün içinde herkes windows 7 nin full sürümünü download yapıyor olacak linux sevinmesin bence

Linuxcular siz de cok oluyorsunuz. Windows xp ucuz satinca neden uzuluyorsunuz ki, vatandas daha az kazik yiyor sevinmeniz lazim.

ayrıca vista da aldık bize ordan zarar var , aldık derken pcle beraber zorunlu gelen, kalkıp windows 7 ye para veremem açıkçası, şöyle diyeyim , windows 7 home premiuma 50ytl den fazla vermem kesinlikle..ubuntu yu denemiştim zaten, neredeyse tüm donanımı tanıyabilien bir sistem haline gelmiş, kullanımıda basit yüklemeside, kullanılan programlarda hazır geliyor, ubuntu cu olcaz gibime geliyor.

haha :D windows çıktıktan sonra gün içinde herkes windows 7 nin full sürümünü download yapıyor olacak linux sevinmesin bence

---------------------------------------------------------------------------
böyle diyorsunuzda o korsan indirdiğin sürümlerde, işletim sistemiyle beraber virüs - trojan- türlü türlü keylogger larada bedava sahip oluyorsun, kimse babasının hayrına upload etmez , zaten 1-2 hit upload oluyor, heryerde aynı link.. buarada o keyloggerlar antivirüslere yakalanmıyor, ruhunuz bile duymuyor.

linux ücretsiz verilen bir sistem. Windows ise ücretli. Linux'un Windows fiyatlarının düşürülmesine kızmasına anlam vermek imkansız. Demek ki linux sistemleri windows ile baş edemiyor ve tek rekabet alanı fiyatta. Linux bedava Windows ise paralı olmasına rağmen halen windows linux karşısında ezici üstünlüğe sahip. Eğri oturup doğru konuşalım. Linux asla windows a rakip olamaz. Bi ekran kartı tanıtmak için pisi pusu gibi abuk subuk komutlarla uğraşmak gerekiyor. Kusura bakmayın ama hayalciliği bırakın.

Arkadaşlar bırakın vatandaş istediği sistemi kullansın. Tepkinizi Resmi Kurumlara gösterin. Hala (meb gibi) bazı sistemleri zorunlu kılan siteler var. İsteyen Linux kullansın isteyen windows. Ben ikisinide kullanıyorum. Ama devleti zarara uğratan ve milyonlarca doları eritip bitiren bürokrasiyi yargılayın. Hesap sorun. Devlet windows'u ne yapacak. Oyun mu oynayacak. DirektX 10 -11 nedir. Devletin memuru msn'ye girse ne olur girmese ne olur.

"böyle diyorsunuzda o korsan indirdiğin sürümlerde, işletim sistemiyle beraber virüs - trojan- türlü türlü keylogger larada bedava sahip oluyorsun, kimse babasının hayrına upload etmez , zaten 1-2 hit upload oluyor, heryerde aynı link.. buarada o keyloggerlar antivirüslere yakalanmıyor, ruhunuz bile duymuyor"
--------------------------------------------------------------------
Technetten MD5 değerlerine bakar öyle indiririz kardeş sen sıkma canını :)

windows 7 linux ezer geçer Nedenleri:
Lİnux her oyunu çalıştırmaz heleki dx10 11 gibi
her programı yükleyemessiniz linuxde, heleki alıştığınız programlar ne saçma demi :)

Linux program yüklemek oyun yüklemek driver yüklemek için bir sürü kod kullanılır buda hoş olmayan bir durum kim uğraşmak ister saatlerce kodlarla uğraşmayı ne saçma demi :)
çok profesyöneller hariç tabi
dosya kopyalamada çok hızlı deyildir fazla Linux tek avantajı çok virüsün olmamasıdır ve düşük pclerde çalışmasıdır
Win7 gelince neden win7:
her oyun rahatlıkla çalışır :) dx11 ile hemde vistadan daha hızlı şekilde
vistadan daha hızlı açılır daha hızlı kapanır xpden bile
her programı tek tıklamayıla yüklersin kaldırısın
filmleri rahatlıkla seyredersin
xp ve vistadaki güvenlikten daha çok güvenlidir eğerki profesyönel ve bilinçli kullanıcı iseniz ztn virüs sızmaz pcye ha amatörseniz ozaman profesyönel olun sonrada şikayet etmeyin
win7 linux göre daha çok kullanışlı daha pratik daha stabil daha çok kolay kurulum ve hızı yüklemesi
Eksikleri:
tera copy gibi hızlı kopyalamaıyor malesef örnek normal kopyalamada 20 gb bir veriyi 13 dk kopyalarken tera copy 7 dk kopyalıyor ama finalda daha hızlı olacaktır umarım
her codec desteklemiyor ayretten alt yazılı filmleri daha düzgün seyretmek için k-lite paketi yüklemek gerek
windows media player gereksiz hiç sevmiyorum aslada sevmiyecem ne saçma demi :)

windows live messenger onların olduğu halde yüklü olarak gelmiyor ve bide çoklu oturum açılmıyor ne saçma demi :)
win 7 yükleyin rahat takılın ha düşük pc var ise atın onu çöpe niye kullanıyorsunki o düşük pclere vista kurup sonra şikayet ediyorsunuz ne saçma demi :)

kardeşim herekzdede son sitem bilgisayar yokki benim bilgisayarımda vista yüklemye kalktığımda bilgisyar kaayı yedi bırak kaldırmayı elini bile sokamadı o yükün latına. Fiyat konusunda hiç bi tartışmaya girmem ama xp den desteklerini kalrıdıkları taktirde linuxu tercih ederim cünkü xp den sonra benim bilgisayarın kaldırdığı tek sistem ve bi cok kullanıcı vardır eminim bilgisyarı bukadar kötü.E malüm türkiye şartları zaten kaznadğımız belli birde vergilerden doalyı fiyatlar belli gücümüz anca buna yetiyo

Komutlarla isteyen uğraşır. Sistemin yapısına birazcık hakim olan için komutlar büyük kolaylıktır linuxta. İstemeyen tüm işlerini görsel arayüz ile de halledebilir.
pisi pardusa ait, windowstaki exe nin karşılığı. Pusu nedir ben de bilmiyorum!? Ayrıca pardus veya diğer dağıtımlarda paket/program kurulumu windowsa göre kat kat basittir.
Son çıkan linux çekirdekleri donanımların büyük bir kısmını tanıyor. Bir diğer avantaj yaklaşık 30 dk içinde sürücü derdi olmadan tamamen kullanıma hazır bir sistemle karşılaşırsınız kurulumdan sonra. Normal bir ev kullanıcısının hemen hemen tüm ihtiyaçlarını karşılayacak programlar kurulumdan sonra hazırdır. Ekstradan programları ise paket yöneticisi aracılığıyla çok basit bir şekilde kurulabilir.
Microsoftun avantajı piayasada müthiş bir tekel olması. Linuxun şu andaki mevcut sıkıntılarının bir kısmı da sanırım bu tekelleşmeden kaynaklanıyor. Donanım, oyun, ticari yazılım vs....

Aslında doğru söylemiş. Microsoftun düşük fiyat politikası (özellikle bilgisayarla çaktırmadan satılan lisanslar) ve korsana kısmi olarak
göz yumması bu tekeli elinde tutma çabasının göstergesidir. Elinde tuttuğu tekel ve bunun doğurduğu sonuçlar microsoftun bence tek kozu. İki sistemi de kullanıp Linuxu önyargısız olarak biraz inceleyen birisi Linuxun daha sağlam ve karakterli bir yapıya sahip olduğunu bilir.

Velhasıl kelam Microsoftun bu tekelini kıracak kilit noktalar da devlet kurumlarıdır. Dünyada her geçen gün açık kaynak yazılım ve linux kullanmaya başlayan kurum artmakta. Sanırım çok uzak olmayan bir zamanda windowsun karşısında çok ciddi bir rakip olacak.

BÜYÜK HARFLERLE YAZIYORUM MICROSOFT BİZE KIZSADA BİZ MİCROSOFT U ÇOK SEVİYORUZ. HEPSİNİ ÖMÜRLERİ BİTENE KADAR KULLANACAĞIZ SATIN ALDIK HEPSİNİ KULLANACAĞIZ.HER ALDIĞIMIZ PC Yİ ÖZENLE KORUYORUZ VE VE HEPSİNİ KULLANMAYI SÜRDÜRECEĞİZ.BİZ HERŞEYİ ONLARLA ÖĞRENDİK GÖZÜNÜZÜ NEDE SÖZÜNÜZÜ KARA ÇIKARIRIZ. AB NE İSTEDİYSE BİZDE ABD NİN İSTEDİKLERİNİ SEVİYORUZ IE SİZ VERSELER BİLE HEM İE8 HEM DE DİĞERLERİNİ KULLANACAĞIZ ANCAK TEK İSTEĞİMİZ EN AZ ÜÇ TANE İNTERNET VE MEDİA PLAYER I DESTEKLEYEN İNTERNET GÜVENLİĞİNİ SAĞLAYANLARDAN ALMAK İSTİYORUZ.TÜM RENKLERİN EN GÜZELİNİ DE MİCROSOFT ÖĞRETTİ BİZE.

linuxun sevincine bakar mısınız ! microsoft fiyatları yükseltecek die seviniyorlar. ahh yazııık size.

Anlayamadığım windowsçular neden üzülmüyor fiyatlar yükselecek diye!!!!

-------

CHIP Online Ziyaretçisi yazmış:
windows 7 linux ezer geçer Nedenleri:
Lİnux her oyunu çalıştırmaz heleki dx10 11 gibi
her programı yükleyemessiniz linuxde, heleki alıştığınız programlar ne saçma demi :)

Linux program yüklemek oyun yüklemek driver yüklemek için bir sürü kod kullanılır buda hoş olmayan bir durum kim uğraşmak ister saatlerce kodlarla uğraşmayı ne saçma demi :)
çok profesyöneller hariç tabi
dosya kopyalamada çok hızlı deyildir fazla Linux tek avantajı çok virüsün olmamasıdır ve düşük pclerde çalışmasıdır
Win7 gelince neden win7:
her oyun rahatlıkla çalışır :) dx11 ile hemde vistadan daha hızlı şekilde
vistadan daha hızlı açılır daha hızlı kapanır xpden bile
her programı tek tıklamayıla yüklersin kaldırısın
filmleri rahatlıkla seyredersin
xp ve vistadaki güvenlikten daha çok güvenlidir eğerki profesyönel ve bilinçli kullanıcı iseniz ztn virüs sızmaz pcye ha amatörseniz ozaman profesyönel olun sonrada şikayet etmeyin
win7 linux göre daha çok kullanışlı daha pratik daha stabil daha çok kolay kurulum ve hızı yüklemesi
Eksikleri:
tera copy gibi hızlı kopyalamaıyor malesef örnek normal kopyalamada 20 gb bir veriyi 13 dk kopyalarken tera copy 7 dk kopyalıyor ama finalda daha hızlı olacaktır umarım
her codec desteklemiyor ayretten alt yazılı filmleri daha düzgün seyretmek için k-lite paketi yüklemek gerek
windows media player gereksiz hiç sevmiyorum aslada sevmiyecem ne saçma demi :)

windows live messenger onların olduğu halde yüklü olarak gelmiyor ve bide çoklu oturum açılmıyor ne saçma demi :)
win 7 yükleyin rahat takılın ha düşük pc var ise atın onu çöpe niye kullanıyorsunki o düşük pclere vista kurup sonra şikayet ediyorsunuz ne saçma demi :)
Bugün 18:27:47

------

Senin gibi imla özürlüler de Chip'te yorum yazıyor . "Ne saçma de(ğil) mi ?"

CHIP Online Ziyaretçisi yazmış:
haha :D windows çıktıktan sonra gün içinde herkes windows 7 nin full sürümünü download yapıyor olacak linux sevinmesin bence
Bugün 15:52:28

en tav olduğum zihniyet :( arkadaşım beğeniyosan parasını verip alacaksın ,paran yoksa mevcut sistemini kullanmaya devam edeceksin yada ücretsiz alternatifini kullancaksın .

he canim.. hee sevinsin bakayım garipler zaten tek umutları fiyat... ha bana sorarsanız o bile hava civa.. şu kadarını söyleyeyim pc dünyasının gökteki yıldızıdır windows..!! linuxcu kardeşlerimizi anlıyoruz lakin onları kendi özgür dünyalarında bırakıyoruz.. bi zahmet hava civa işlerini bıraksınlar...

Bugün 18:27:47 de yazan kullanıcıı d,yor ki;

windows 7 linux ezer geçer Nedenleri:
Lİnux her oyunu çalıştırmaz heleki dx10 11 gibi
her programı yükleyemessiniz linuxde, heleki alıştığınız programlar ne saçma demi :)

Linux program yüklemek oyun yüklemek driver yüklemek için bir sürü kod kullanılır buda hoş olmayan bir durum kim uğraşmak ister saatlerce kodlarla uğraşmayı ne saçma demi :)
çok profesyöneller hariç tabi
dosya kopyalamada çok hızlı deyildir fazla Linux tek avantajı çok virüsün olmamasıdır ve düşük pclerde çalışmasıdır
Win7 gelince neden win7:
her oyun rahatlıkla çalışır :) dx11 ile hemde vistadan daha hızlı şekilde
vistadan daha hızlı açılır daha hızlı kapanır xpden bile
her programı tek tıklamayıla yüklersin kaldırısın
filmleri rahatlıkla seyredersin

-----------------------------------------
O dediğin dx 10, 11 neden xp' ye destek vermiyor? Onlar para vermediler mi? Vista' ya dx 11 gelecek mi peki ? :))) OpenGL varken dx ne oluyor? O oyunlar bir opengl motoru için yazılsın bakalım sistem değerleri nasıl düşüyor? nasıl performans artışı oluyor? :))

***Programı çıkarır firması yüklersin. Hepsinin olmasa da son kullanıcının en fazla kullandığı programların doğrudan sürümü mevcut. Opera, skype, firefox, limewire, vlc player, chrome,thunderbird... Bunun yanında Özgür yazılım dünyasının geliştirdiği birçok başarılı yazılım mevcut. Eksikliğin büyük kısmı ileri derece ofis programlarında. Onlara da çözümler bulunmaya çalışılyor. Senin o sistem reg temizliği, hdd defrag, spyware , av zaten bu tarafta gerekli değil. Güvenlik duvarı yüklersin. Onda da açık kaynak bir sürü başarılı ve kolay kullanımlı yazılım mevcut. :))

***Komutlar insana işkence değil kolaylık sağlar. Zaten dediklerinden de ne kadar linux kullanmış olduğun ya da birinden görmüş/duymuş olduğun belli oluyor. Birşeyler yazmaya gerek yok. :))

***Ubuntu bütün win serisinden her kategoride daha hızlıdır. Testler ortada. İstersen kernel derlemesi yapıp uçurursun. Daha Linux dünyasında Ubuntu' ya gelene kadar ne hızlı dağıtımlar var. :))

*** o çok övdüğün w7 neden süper bilgisayarlarda çalışmıyor ? senin bilgisayarın daha da mı süper ? :)) son oran 500 bilgisayarda %90 linux. (%10 windows değil bu arada. :) ) Optimizasyon, özelleştirime, ayarlama, konfigürasyon hepsi bu dünyada da ondan. :))

***Güvenlik konusunda sözü uzatmaya gerek yok. Bilen biliyor. Bilmeyen de duyduğu şehir efsanelerine inanıyor. Vay efendim kullanıcı sayısı azmış ta ondanmış ta.. şundamış ta.... :)) İki sistemin yapısını bilen, mufağını gören zaten gerçekleri biliyor.

***w7 yükleyin diyorsun da parasını da sen ver millet yüklesin. :)) Uğraştırma şimdi crackle , activator bilmem neyle.. Elin çinlisi yapacak da , dağıtacak da.. İçine bilmem ne tehlikeler koyacak da... O kadar ballandıra ballandıra anlatmışsın.. MS' yi babanın şirketi gibi sahiplenmişsin. Seni de kırmaz herhalde. Şimdi sana binlerce lisans verir al dağıt diye :))

Son not, Türkçe öğretmenine selam söyle...

Herkes oyundan dx11 den felan bahsetmiş. Bilgisayarı oyun konsolu gibi kullanacaksam niye alayım ki?. Gider ps3 veya wi alırım. Işyerlerinde genelde ofis veya paket program kullanılır ve en ucuz, en güvenlisine bakılır. Bu nedenle dolmuş taksiler çogunlukla tofaştır ama iş zevke gelince seçenekler çoğalır.

bilgisyar satıcıları özellikle dizüstülerde neden işletim sistemi yüklemek zorundalar. yüklemeden verselerde bizde para vermesek

Sayın Chip editörleri, şahsen -biraz da haddim olmayarak- yayımlanmadan önce değerlendirmeye alınan yorumların, okunmasını engelleyecek derecede devrik cümleler ve imla hataları içermesi halinde buraya konulmaması daha yerinde olur diye düşünüyorum. Böylece düzgün yazıma dikkat eden ve vakit ayıran kullanıcılar ile daha önemlisi okuyuculara haksızlık etmemiş oluruz.

"İstemeyen okumaz" gibi bir durum bence geçerli değil, burası karalama defteri değil, burası da aynen bir sokak gibi insanların uğradığı ortak bir nokta sonuçta, yazı kirliliğine gerek yok...

CHIP Online Notu:
Aslında bizi de çok rahatsız bir konuya değindiniz fakat bununla ilgili iki temel sorun var.
Birincisi her gün yüzlerce yorumu tek tek düzeltmek taktir edersiniz ki çok ciddi bir emek gerekiyor.
İkincisi de elimizden geldiği kadar yorumların içeriğine dokunmamaya çalışıyoruz, çünkü istemeden de olsa yorum yazarının ifade etmek istediği konuda farklı bir anlam doğurabilecek bir değişikliğe yol açma riski var. Dil kullanımı ideal şartlarda olmasa bile, fikirlerini aktaran yorumcuların ifade ettikleri konuları, istedikleri gibi ifade etmelerinin daha uygun olacağını düşünüyoruz.
Yine de fikrinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.

Hayatı boyunca sömürgecilikten şikayet edip iş yazılıma gelince nasıl sömürgecileri savunduğunu çok gördüm. Yani bilgi sahibi olmadan çok şey sahibi oluyoruz hep.

İşin ticari tarafını geçince;

Windows fanatikleri yatıp kalkıp Linux'a şükretsin yoksa kiminle tartışacaklar, MS'un tek tip işletim sistemine tek renkli ve eğlenceli alternatif Linux dağıtımları, MacOsX de tek tip :) Linux olmasa çekilmez bu hayat :P

yine korsana kaldık :)

ya en güzeli Pardus. yerli malı :D kullandım çok memnunum. uğraşamam Microsfot la falan... :)

Sayın 18 Haz 2009 11:49 yazarı, üzerinde işletim sistemi yüklü olmayan FreeDos notebooklar var. Haliyle daha ucuz oluyor. Hele kampanyaya da girmiş bir ürün ise daha da avantajlı oluyor. Ben Pardus 2009 kurdum ve hiç bir donanım sorunu yaşamadım. Büyük bilgisayar marketlerine bakın, orada mutlaka bulursunuz. Saygılar.

Sen de yorum yaz

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir