Windows 7'ye pil dayanmıyor!

Windows 7 testlerinin ortaya koymadığı bir problem, internet forumlarında fırtınalar estiriyor!

Sorunun sebebi ve çözümü

Sorunun sebebi ve çözümü
Donanım üreticilerinin sürücüleri Windows 7 ve netbooklara uygun hazırlaması gerekiyor

Netbook'ların uzun pil ömrüne sahip olması, dizüstü bilgisayarlara göre en büyük avantajlarını oluşturuyor. Firmalar da netbook'ları daha uzun pil ömrüne sahip olacak şekilde ayarlıyor. Microsoft'a göre Windows 7'nin pil ömrü Windows Vista'ya göre yüzde 11 daha uzun. Microsoft DVD oynatma gibi işlemlerde ekran kartının kullanılmasının, kernel geliştirmeleriyle işlemcinin daha hızlı boş duruma geçmesinin bunda etkili olduğunu belirtiyor.

Microsoft XP'ye göre kısa pil ömrüyle ilgili şikayetler hakkında yorum yapmadı. Ancak Windows 7'de pil ömrünü uzatan verimli değişiklikler için daha önceden yayınlanmış bir belgeyi tekrar ortaya koydu. Bu hareketle de yorum yapmadan suçun yazılım ayarlarında ve özellikle de sürücülerde olduğunu vurgulamış oldu.

Özellikle de donanım üreticilerinin, Microsoft'un yayınladığı ince noktalara uygun sürücü yazması gerekiyor. Sonuç itibariyle ortada Windows 7'den kaynaklanan bir sorun gözükmüyor ve bu sorunun ilerleyen aylarda çıkacak sürücülerde çözülmesi kuvvetle muhtemel.

Ali Güngör

Okuyucu Yorumları

Toplam 29 Yorum

"Donanım üreticilerinin sürücüleri Windows 7 ve netbooklara uygun hazırlaması gerekiyor"

Bende Hp Pavillion Dv2620 kullanıcısıyım... Win7 işletim sistemi ile Pil Ömrünü Güç Tasarrufuna aldığımda normal olarak 2 saat kullanabiliyorum. Ancak tabii ki Win7'de görsellik oldugu için Dengeli kısımda çalıştırırsak daha çabuk biticektir. Bence sorun bundan kaynaklanıyor.

bu konuda zaten amd firması alev püskürmemişmiydi donanım üreticilerinin özellikle yaptığı bir hata bu teorik yaklaşık değer tahmini ile bir pilin ne kadar saat çalışabileceği hesaplanıyor ama söylenenin yarısı kadar zor gidiyor bataryalar. yeni çok gelişmiş özellikli notebooklarda bile 20 dk çok zor dayanıyor batarya ama tanıtımda 2.5 saat diyor 20 dk nereye 2.5 saat nereye. netbooklardaki pil olayıda hemen hemen aynı. xp' de kullandım vistada win7 de. xpde daha az dayandığı doğru batarya çünkü işlemci saat hızı frekansını otamatik kapayıp açamıyor. bu netbooklarda ne yapıldığıda soru işareti kullanmadan kullanmaya fark var.

o zaman netbook'a kurmasınlar laptop alsınlar :D

Yine windows xp galip geldi

benimde laptopta aynı sorun var. çok fazla ram tükettiğini biliyorum ama diğer parçalar stabil çalışmıyo anlaşılan

bence büyük bir problem değil o kadar arayüz ve görsellikten sonra vistayı ve xp yi resmen tarihe gönderdi zamanla sp çıktığında sorunlar giderilecektir

Win 7'nin makyajını silip xp'ye benzettik mi olay biter. Performansıda artar o ne öyle cicili bicili simgeler falan :)

Bence windows xp nin tarihe gönderilmesi zor olucak.Çünkü xp de kullandığım uygulamaları windows 7 de kullanamıyorum..Herkez çok tuttu çok beyendi ama açıkcası bn hiç beyenmedim.

Helal olsun Microsoft'a, Windows 7'nin performansı çok iyi, siz hala XP, Vista ve Batarya mı kullanıyorsunuz, Windows 7 diğerleri gibi bataryanızı da çöpe gönderecek. Böyle performans, böyle görsellik şöleni görmedim abi, programlar XP'deki gibi çalışmıyor, çünkü XP programlarının çoğu Windows /'de zaten çalışmıyor, Vista uyumlu olduğu halde Vista programları da çalışmıyor. Bataryayı da çöpe atalım Windows 7 bataryasız çalışıyor.

bu kadar yeni bi işletim sisteminin böyle sorun çıkarmasına hiç çalışmıyorum. herkesin windows 7 kurma acelesinide anlamış değilim. Hem asus eee ne alaka, bu saçmalıktır. atom çekirdeğe win7mi kurulur?..

Directx'in yeni versiyonları olsa ve sistemin hantallaşması sorunu olmasaydı keşke. Ama her güzelin kusurları olurmuş!
Kısaca;
Windows EXPERIENCE kullanmaya devam.

ben dedim abi xp den vazgeçmeyin :)

Mikrosoft un başının belası oldu 8 sene önce ürettiği XP. yeni sistemler çıkarıyor ama görsellik haricinde XP nin eline su dökemiyor.herhalde en sonunda microsoft kendi ürettiği XP yi karalama kampanyasına başlayacak, güncelleme adı altında xpye virus yolarsa şaşırmam valla.

hala xp diyenlere hangi dünyada yasıosunuz diooorum yha bırakın artık xp yi

bencede xp en iyisi diğerleri boş

xp iyide. kusura bakmasın hemen o netbooklarda deneyen arkadaşlar çatladı sanırım. önce bir durumu bilmeden win 7 ye neden suç atıyolarki.

netbookları bilmem ama 12.1"lik hp tablet pcye sahibim. XP de 2 saat 49 dakika, vista home premium ile 2 saat 19 dakika ve windows 7 rc 7100 ile de 3saat 4dakika bataryamı kullanabiliyorum.

ayrıca aşırı ısınmasıyla ünlü tx2500 serisi tablet pc'm windows 7de normale göre 10-15 derece daha soğuk çalışıyor.

Xp'nin ilk zamanları tanıdıklarım 98 kullanıyordu. Bir de deneme amaçlı olarak ikinci işletim sistemi olarak xp kullanıyorlardı. Neden diye sorduğumda xp görsel olarak güzel, 98 daha hızlı diyorlardı ve şimdi aynı şey 7 için söyleniyor. Xp diyen arkadaşlar takıntılarını, korkularınızı, xp saplantınızı bir kenara bırakıp yeniliklere açık olmayı deneyin. Bir arabaya uçak motoru taksan bile, o arabanın diğer parçaları ne kadar hıza izin veriyorsa o kadar gider. Hatta uçak motoru sorun çıkarmaya başlar, arabayı yıpratır ve bundan motor mu sorumlu olur yoksa arabanın kendisi mi kaldı ki motor arabanın daha verimli kullanabilmesi için her şeyi yapıyor. Bir örnek vereyim bir senedir format atılmamış birisi vista birisi xp iki bilgisayar kullanıyorum. İnternetten dosya çekerken ilk zamanlar donanım farklılıklarından xpli bilgisayar 80 ile çekerken vistalı bilgisayar 125 ile çekiyordu. Şu anda ise xpli bilgisayar 50'yi zor görürken vistalı bilgisayar 150'yi zorluyor. 7'nin vistadan iyi olduğunu düşünürsek farkı düşünün. O yüzden peşin peşin xp demeyin, yeni bilgisayar aldığınıza xp'nin ne olduğunu bile unutabilrisiniz.

chip in üzerine site tanımam arkadaş

windows 7 daha çıkmadı bile xp savunucuları windows 7 sp1 çıksın ilk işim vistayı bırakıp windows 7 ye geçmek olacak :D siz xp de kalmaya devam edin.

Öncelikle Windows 7 yi bir netbook üzerinde denemedim, Fakat 7 adet laptop üzerinde denedim pil kullanım sürelerinde %10-15 civarı artış oldu,
Kendi bilgisayarımda:
XP: 2 Saat 45 dk ortalama
Vista: 2 Saat 30 dk ortalama
Windows 7: 3 Saat 15 dk ortalama

ilginç

Al iste buda patladi
ben bu filmi vistada da seyretmistim xD

98 le xp davesında 98 çok yavaş en azından güçlü pc lere gereken performansı veremiyor 2 gb ram lık pc de gördüm acayip yavaş açılıodu açılması felan çok uydurma çok uzun sürüo xp 98 den hızlı diyorum bn ama diğer yazılanlara katılıyorum

ölümüne vistacıyız ;)

Bi dakika ! ne oluyoruz ya. Nedir bu vistacıyız, Xp ciyiz tartışmaları hayret doğrusu...
Futbol takımı mı tutuyorsunuz ? hı ? En iyi sistem yaptığınız işi karşılayan sistemdir. Ben bilgisayarda internet, msn, müzik, film vs. işler yapıyorsam P3 ya da P4 sistemde windows 98 bile işimi görür. İnsanlara şaşıyorum doğrusu. Sistem hakkında isminden başka bilgisi olmayanlar gelip burada ben o sistemi sevmiyom diyor. Nedir bu önyargılılık anlam veremiyorum.

Öncelikle Windows 7 yi bir netbook üzerinde denemedim, Fakat 7 adet laptop üzerinde denedim pil kullanım sürelerinde %10-15 civarı artış oldu,
Kendi bilgisayarımda:
XP: 2 Saat 45 dk ortalama
Vista: 2 Saat 30 dk ortalama
Windows 7: 3 Saat 15 dk ortalama

ilginç

arkadaşım dikkat edersen laptop demiyo yazıda netbook diyo laptoplarda pil süresini uzatıyo zaten bunla ilgili bir sürü yazı bulabilrsin araştırırsan

bende xp den vazgeçmem varmı xp gibisi

windows 7 sp 1 yükleyin sorun düzeliyor

Sen de yorum yaz


Bu konuda okuyacaklarınız
1
2
Sorunun sebebi ve çözümü
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir