Windows 7 kaç farklı sürüme sahip olacak?

Windows 7'nin kaç farklı sürüm olarak piyasaya sürüleceğinin ilk ipuçları ortaya çıktı...

Windows 7 kaç farklı sürüme sahip olacak?
İşte 5 farklı Windows 7...

Microsoft'un farklı ihtiyaçlara sahip farklı kullanıcılar için, Windows işletim sistemlerinin değişik sürümleri piyasaya sürme alışkanlığını artık hepimiz gayet iyi biliyoruz. Örneğin Vista için Home Basic, Home Premium, Ultimate, Business ve Enterprise olarak 5 farklı sürüm piyasaya sürülmüştü. Peki şu anda milyonlarca kullanıcının betasını denediği Windows 7'nin kaç sürümle çıkartılacağını biliyor musunuz?

Aslında bu sorunun cevabı halen netlik kazanmış değil. Ancak buradaki haberimizde yayınladığımız ve Windows 7 Build 7025'e ait olduğu iddia edilen görüntüler aslında tüm bilgileri içerisinde taşıyor. Şu anda Microsoft'un sitesinden indirebileceğiniz Windows 7 sürümünün, Ultimate adını taşıdığı biliniyor. Ancak yandaki resme bakıldığında, diğer sürümlerle beraber Vista'da olduğu gibi yine 5 farklı sürüm olacak: Starter, Home Basic, Home Premium, Business ve Ultimate.

Görünüşe göre Starter oldukça sınırlı özelliklere sahip olacak. Home sürümleri ise Vista'da olduğu gibi en yaygınları olacağa benziyor. İhtiyaçları daha üst seviyede olan kullanıcılar içinse Business veya Ultimate daha kullanışlı olacak.

Ümit Öncel

Okuyucu Yorumları

Toplam 14 Yorum

daha yeni vista almış yakında da win 7 alacakların aklına şaşarım (tabii vistadan 7'ye ücretsiz geçiş yaparlarsa neden olmasın)

Yahu ben x86 nın microsoftun düşüncesin yiyim yine para kazanmak istiyorlar niye yapmıyorlar 2,3 tane bir de özellik küçültüyorlar.Sende onların yerini kaplayacak program arıyorsun vallaha ben yaşadım benim vista home basic benim pc de aero,windows medıa center v.s. v.s. o yüzden benim gibi bazı kişiler nefret duyabilir.Yahu niye yapmıyor şunu 2,3 tane Hadi yaptın niye özellik küçültüyorsun ki kardeşim onun yerine yap yer kaplamasına göre eğer öyle yapsaydı varya size söyleyeyim ki microsoft dünyanın en zengini ünvanını apple dan alırdı dediğim gibi
yapmasın sizde benim görüme katılacaksınız bunu biliuorum

Starter sürümleri iğrenç , 1 gb ram adreslemesi sınırlaması
3 programdan fazla açamama , hepsi saçmalık !!!
Bu sınırlar olmasa zaten Home Basic'ten tek fark
Vista temasındaki birkaç küçük eksiklik olacak ,
Büyük pencere düğmeleri , gölgelendirilmiş pencereler yok starterda

O starter sürümünü hazır pc lerle veya laptoplarla beraber verirler pc den anlamayan cogu kisiye yeni işletim sistemi bu züper bişi diyede överler eşin dostun bilgisayarına format atmaya gittigimde bana bu bilgisayar sunu yapsın bunu yapsın diyorlar ama nafile para verip aldıkları vista starteri kaldirip korsan xp kuruyordum sonra korsan ürüne neden yöneliyor millet diye dövünüyorlar

daha kullanmayı bırakın almadan bıktırıyorlar adamı yok starter mış yok business...betayı bile indirneden duyduğum şeyler beni win7 den soğuttu resmen bu mu microsoft un ustaca reklam kampanyası...almadan bıktır...

Belki starter'ı sadece netbook'larda kullanır microsoft . diğer taraftan en kullanışlı sürümün home premium olduğunu düşünüyorum .

windows 7 asıl sürümleri böyle olcak
Windows 7 fakir
Windows 7 ezik
Windows 7 normal
Windows 7 zengin
Windows 7 HAntal
:D

cidden ilk yazan korsan xp kurduysan ayıp rezil herif niye lisanslı almıyosun ya

Windows 7 Build 7025'i görmeden hemende inanmış 5 sürüm var diye makale yazmışsınız :)bi bekleyin yayınlansın sonra yazsaydınız

starter'a ayıp be, 3 program aynı anda çalıştırmıyor, start edemiyor ki!

Win7 sürümleri film izlemek için ayar yaptığınız regional tarzında olabilir. Bölgesel ayarlı olarak sadece o ülkeye veya ülkelere göre sürümü çıkabilir. Win7 Canada/USAonly gibi. Win7 Europe Win7 Turkiye only. Win7 Africa only. gibi derken bu sürümler de sadece o ülkelerde çalışabilir demek gerek.Yani sizin elinize bir şekilde Win7 Africa geçmişse kurmaya kalkarken PC nizin yapısından dolayı ya ilk başta takılır ya da kurulduktan sonra internet sizi ban! leyebilir.

bence win 7'yi vista kadar bölmezler.....

işte pardus şifre soruyor mu sizden sadece adınızı soy adınız yazın diyor ve ilk adınız da user adı oluyor. Güçlü şifre yazın diyor ve içindeki nazar la ve ateşten duvarla sizi süper standart koruyor. Ancak betasını ücretsiz verebiliyorlar.Kurarken karşınıza xxxxx-pc kısmı çıkıyor ve administrator u disable olarak geliyor bu işletim sisteminin peki siz XP nizin administratorunu disable ediyormusunuz? Kullanıcı adınız ve makinanızın adı aynı olmak zorunda dır demişler Win7 de. Yani bu beta sürümü size çok şeyler öğretiyor XP nizde yapabileceğiniz şeyleri anlatıyor.....

windows 7 6 sürüm starter,home basic,home premium,proffesional,ultimate,enterprise

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir