Windows 7 performans testi

CHIP Online Windows 7 ile selefi Vista'yı performans testine tâbi tuttu. İşte sonuçlar...

  • Halil Mollaoğlu
Performans karşılaştırması: Windows 7 vs. Vista
Windows 7: Yeni derleme 6956 ne kadar hızlı çalışıyor?

Yeni Windows 7 performans konusunda ne vaat ediyor? CHIP Online çıkacak olan Microsoft işletim sisteminin taze ön-beta sürümünün Vista'dan ne kadar hızlı olduğunu ölçtü.

Windows 7'nin 2010'dan önce çıkması beklenmiyor ve yüksek bir ihtimalle Microsoft da Vista-halefinin çerçevesini mutlak bir şekilde tamamlamadı. Yine de internette 6956 derleme numarasına sahip ön sürüm ile yapılan benchmark'lar çok şey vaat ediyor. Ama bir ön-beta sürüm, nihai sürüme göre bir bilgisayarda daha fazla performans sunabilir mi? İşte biz de tam olarak bunu bilmek istiyoruz ve güncel Vista Service Pack 1'i Windows 7 Build 6956 ile kapıştırıyoruz.

Netice: Yedi hayret verici derecede hızlı
Beklenenlerin tersine Windows 7'nin ön-beta sürümü alnının akıyla testlerden sıyrılıyor. Önyükleme süresi (boot), dosya işlemleri (kopyalama/taşıma) ve müzik kodlama (ffmpeg) alanlarında Windows Vista SP1'i daha iyi değerlerle geçiyor. Ama daha fazlası yok. Windows 7 Build 6956 hiçbir testte Vista'ya büyük bir fark atmıyor.

Yeni sürüm programların artısı

PCMark Vantage: Futuremark testi ile kontrol

Yeni program sürümleri sayesinde Yedi, uç değerler sunuyor.

Lâkin Windows 7 Build 6956 bazı test sonuçlarında belirgin derecede iyi değerler sunuyor. Bu sonuçların sebebi ise yeni program sürümlerinden kaynaklanıyor: Örneğin Windows 7 ile beraber gelen Internet Explorer 8 (Beta) sörf sırasında neredeyse iki kat daha hızlı. Vista ile beraber gelen Internet Explorer 7 seçtiğimiz on adet popüler Türkçe web sitesini görüntülemek için 92 saniyeye ihtiyaç duydu. Microsoft'un bir sonraki Internet Explorer'ı aynı işi Windows 7 altında 56 saniyede gerçekleştirdi.

Ayrıca Windows 7'nin testte kullandığımız bütünleşik Intel grafik yongası için güncel bir sürücü yüklediğini de belirtmemiz gerekiyor. Bununla beraber IE8 ve daha hızlı bir WMA kodlayıcısı sayesinde PCMark Vantage'da daha iyi değeler ortaya çıktı. Vista'da elde edilen toplam 2640 puan, Windows 7'de 2940'a yükseliyor. Aynı zamanda Microsoft imzalı kurulum paketlerinin iki kat daha hızlı kurulması da bizi çok şaşırttı. Windows 7, Microsoft .NET-Framework ve Visual-C çalışma zamanı kütüphanelerini 91 saniye gibi hızlı bir sürede sisteme kurdu. Vista aynı iş için ortalama 200 saniyeye ihtiyaç duydu. Fakat bu durumun güncel Microsoft-Installer 5'ten kaynaklanıp kaynaklanmadığını kesin olarak belirleyemedik.

Sonuç: Pencereleri açık bırakmak gerek

Testlerimiz çıkacak olan Windows sürümünün en azından bu ön-beta sürümünde belirgin bir performans artışı sunmadığını ortaya çıkardı. Daha iyi sonuçlar istisnasız olarak yeni program ve kütüphane sürümleri sebebiyle ortaya çıktı; Vista ile doğrudan karşılaştırma yapmak bu yüzden zor oluyor. Fakat 6956 numaralı derleme, ön-beta aşamasında olmasına rağmen Vista etrafında bir performans sunması gelecek için çok iyi bir sinyal veriyor. Eğer Microsoft aynı söz verdiği gibi Windows-hizmetlerinin sayısı ve kaynak tüketimi, önbellek kullanımı ve temel sistem bileşenleri üzerinde çalışmaya devam ederse hem kullanıcı dostu olan hem de hızlı çalışmayı başaran bir Windows 7 ortaya çıkabilir.

Bu şekilde ölçtük

Testlerde önyükleme, kopyalama, kurulum, sörf yapma ve dosya sıkıştırma gibi tipik kullanıcı işlemlerine ağırlık verdik. Tüm benchmark'lar gerçek kullanıcı davranışlarını taklit etmeye çalıştı. Her test için yapılan 10 tekrarda elde edilen en iyi ve en kötü değerleri sildik. Tablolardaki değerler geriye kalan test sonuçlarının ortalamasını temsil ediyor. Test sonuçlarımızı kontrol etmeniz için PCMark Vantage sonuçlarını ilerleyen sayfalarda size sunduk. Test sistemimiz vasat bir Core2Duo işlemci, bütünleşik grafik yongası ve 1 GB RAM gibi bileşenlere sahip orta seviye bir PC idi.

Sistem Bilgisi
İşletim sistemi: Microsoft Windows Vista 32-bit
Anakart üreticisi: ASUSTeK Computıer INC.
Anakart modeli: P5GC-MX/MEDION/SI
Sabit disk: ST3360320AS ATA Device
RAM: 1024 MB

İşlemci Bilgisi
İşlemci: Intel Core 2 Duo E4400
İşlemci saat hızı: 2000 MHz
FSB hızı: 200 MHz

Grafik yongası bilgileri
Ekran kartı: Intel 82945G/GZ (bütünleşik)
Ekran kartı üreticisi: Intel Corporation
Grafik belleği: 32 MB
Grafik sürücüsü: Intel 82945G Express Chipset Family
Sürücü sürümü: 7.14.10.1103 (Vista) ve 8.15.10.1590 (Win7)
Sürücü durumu: WHQL - Not FM Approved

Test Sonuçları - 1

Test Sonuçları - 1

Test Sonuçları - 2

Test Sonuçları - 3

Test Sonuçları - 3

Okuyucu Yorumları

Toplam 64 Yorum

ne diyelim tüm kullanıcılara hayırlı olsun umarım ilgiyi görür

"Windows 7, Microsoft .NET-Framework ve Visual-C çalışma zamanı kütüphanelerini 91 saniye gibi hızlı bir sürede sisteme kurdu."

:D:D .NET 3.5 Zaten yüklü geliyor sisteme neyini kuruyorsun. .NET 3.5 SP1 geliyor hatta. İlginç ya hızlı kurmasının sebebi dosyaları kontrol ediyor zaten var kurdum gibi yapıyor. Sen Vistaya .NET 3.5 Kur bakalım kaç saniye sürecek saniyeyi geç kaç dk sürecek bak bakalım...

Bu arada sabit disk niye "Sabit disk: 1024 MB" bir GB lık sabit diske mi kuruyorsunuz RAM siz çalışıyor Windows 7 arkadaşlar...

Test yapılan sistemde 1 gb ram kullanmaktan kaynaklanan avantajlar olabilir. Vista için en azından 2 gb ram öneriliyordu. Gene de test edilen uygulamalar pek ram kullanan şeyler değil.
Umarım windows 7 daha başarılı olur ki nedensiz yere yeni işletim sistemi satın almak zorunda kalmayız.

bazı durumları abartmak bizde alışkanlık haline gelmiş,win7 vistadan cok farklı işlevler sunmuyacak (çeşitli sürümlerini test ettik) sorun bu tekno nesil dediğimiz yeni format genlerde mesela win98 i derinlemesine incelemiş biri rahatlıkla bir işletim sistemindeki bazı hataları tespit edebilir
Şu her yeni sürüme zıplama alışkanlığımızı bir kenara bırakıp en basitinden wordpad'in tam olarak nasıl işlediğini kavrama ya çalışa biliriz bu şekilde yazılımsal anlamda ülkeyi dışa bağımlı olmaktan kurtara biliriz

...Şu her yeni sürüme zıplama alışkanlığımızı bir kenara bırakıp en basitinden wordpad'in tam olarak nasıl işlediğini kavrama ya çalışa biliriz bu şekilde yazılımsal anlamda ülkeyi dışa bağımlı olmaktan kurtara biliriz

23 Aralık 2008 Salı, 14:00 %100 Bu yorumu beğendim Bu Yorumu Beğenmedim %0

çok doğru tesbit ,her yeni işletim sistemine verdiğimiz (korsancıları kastetmiyorum ,yeni cihaz aldığımızda yanında bir dvd bile verilmeyen sadece recovery bölümü ve seri numarasını satıyorlar artık) paralarla türkiye'nin dış borcunun büyük bir bölümü ödenebilirdi :( bunun yerine hepimiz elimize bir eğitim kitabı alsak ,mesela c++ programlama dilini öğrensek ,okullarda çocuklarımız mesela photoshop'un temel işlevlerini öğrense memlekete faydalı işler yapsalar fena mı olur ,hem böylece taze beyinlerindeki 2-3 tane kıvrımı da msn'de mesajlaşmak için kullanmazlar ! izlanda'nın yıllık gelirinin büyük bir bölümü bilgisayar oyunu satışından ve 3-4 tane programcının oturup bir ayda yazdığı programdan elde ettiği gelir bir köyün yıllık tarım gelirinden çok daha fazla ,başımızı öne koyup düşünmenin vakti geldi de geçiyor :(

iyi iyi windows git gide hızlanıyor

imza: black-dick
phauhua :D:D ''DİCK'' :D:D

@black-dick

Geri bildiriminiz için teşekkürler ;)

microsoft ürünü microsoft ürünüyle karşılaştırılmış. Keşke Ubuntuyla vistayı veya ubuntuyla xp yi veyahut windows7 ile pardusu karşılatrısalardı. ben böyle bir karşılaştırma bekliyorum. inanın linuxu yüceltmek ms'i kötülemek için değil. sadece meraktan bunu istiyorum.

Arkadaşların çoğu performansdan şikayet ediyor ya da teste başka işletim sistemlerinin sokulmasını istiyor. Bir kere zaten yeni sistem toplayacaksınız. Yani gidipte Win7'i ya da Vista'yı 512 ya da 1 GB RAM ile çalıştırmanız zaten saçmalık olur. Aynı şekilde XP'de öyle. 128 MB RAM'le kullanmaya çalışın bakalım. Frecell dışında başka bir oyun açabilecek misiniz ya da Office 98. Teknoloji bu arkadaşlar. Dolayısıyla her yeni ürün yeni sistemler isteyecektir. Aynı olay, oyun ve yazılımlar içinde geçerli. Mesela Call of Duty 4 ile Call of Duty 5'in minimum sistem gereksinimleri aynımı?

Asıl kusur aramanız gereken konu şu: 2 GB RAM, 512 MB Ekran kartı, 4 çekirdekli veya 2 çekirdekli işlemci kullanmamıza rağmen yeni bir ürün (yazılım, oyun, işletim sistemi) kasa kasa çalışıyorsa asıl sorunu bu üründe arayacağız.

Ama zaten minimum sistem gereksinimlerine ya da daha aşağısı bir sistemde bu yeni ürünleri çalıştırmaya çalışıyorsak asıl sorun sizde.

aynı şeyler hep xp ile vista gibi bişi bu önce herkez vista dicek sona yavaş yavaş windows 7 dilerden düşmicek unutmayalımki daima en güncel daha iyidir tşkler

"microsoft ürünü microsoft ürünüyle karşılaştırılmış. Keşke Ubuntuyla vistayı veya ubuntuyla xp yi veyahut windows7 ile pardusu karşılatrısalardı."

Ubuntu'da Pardus'ta hangi oyun performansını kıyaslayacaksın mesela? Solitier mi? PHP bile Windows sistemlerde daha hızlı çalışırken, neyi kıyaslıyosun?

vistayla wın 7 birde xp karşılaştırsalardı açılış performans açısından o zaman anlasaydık sanki vista çok hızlıda xp den karşılaştırıyorlar.

windows'u kutlamak gerek git gide kendini geliştiriyor başarılar windows....

anlamadığım şey çoğumuz doğru düzgun world-word-wort yada exzel -eczel-yada excel kullanamıyorken ne bu win7 heyecanı yaw
allah askına nedır bu heyecan
abi 7 ocakı heyecanla bekliyomü,abi bu 7 ocak birgün gelecekmi,abi şu 7 ocak erken gelse yaw,size ufak bir soru arastırın bakalım kaç banka windows vista kurdu ve niye kurmadı
yada yabancı şirketler neden vista kurmadı
e tabi bizden daha aptal oldukları için kurmadılar değilmi !
yukardaki yazdığım ofice programlarının hangisinin dahi doğru yazıldığını bilmeyen bir sürü kişi abi ne zaman gelecek yaw su windows 7 abi abi abi
yeter yaw hele bi xp adam gibi karıştıralım hele bakalım tüm programlarda çalıştırda denetim masasında donatlarda nevar ne yok sonra abi ya şu win7 tam benim için uretildi
microsoft a garezim yok şu türk milletimin marka takıntısına garezim var,yok neymiş dünya bankasının sahibi delikli çorap giymiş camide e giyer tabi

>windows'u kutlamak gerek git gide kendini geliştiriyor başarılar windows....,>
yaw allah askına kullndınmı gordunmu inceledin mi,bana vista ile xp arasındaki tek bir fark söylesin biri,bir daha www dersem ne olim hiç bir fark yok isim değişikliği dısında,win7 de de hiçbir fark yok hiçbir fark,mıcrosoftun butun işletım sıstemlerını en ınce ayrıntısına kadar ınceledım hıcbır fark yok suanda wın7 den yazıyorum hemde bır tablet pc den (4 gb ram 800 mhz-2,4 ghz işlemci 7200 rpm harddısk-bilmem ati hd 3200 ekrankartı 1950 mb gosterıyor suan ) boş bomboş eşşek gıbı bır işletim sistemi win7 6956 dan yazıyorum win98 in yanına bile yaklasamaz,neymiş çok çalısıyor gec yaw allah askına gec yaw allah bılır kullanmamıssındır bıle ,yada sun performans testını okumamıssındır(amacım polemik yapmak degıl)hıcbır performans artışı gozlemleyemedım
eminimki win7 7 ocakta turkıyede download rekorları kırar ve mıcrosoft tuncelıde bır merkez daha acar bana win 7 ile win98 arasında tek bır fark gösterin tek bir fark
neymiş arayüzü güzel e benim anamda güzel
ne olmuş ara yuze
arkadaşlar sazan olmayı bırakalım cıddıyım sazan olmayı bırakalım

win98 de dx11 dx10 yada 4gb ram kullana biliyormusun fat 32 dosya sıstemininde biton eksisi var 98 kadar coken bir isletimsistemi yok
xp iyide teknoloji acısından yetersiz gelmeye basladı ama vista dandik.
win 7 bakacaz 7ocakta suan ntfs yetersiz kalıyor winfs gecmistir win7 sanırım gidin siz 98 kulanacagına linux kullan cok biliyosanız

Saçmalık, nedir bu sürekli bişiyleri bişiylerle karşılaştırma çabası anlamıyorum. Vista Sp1 ile Win 7 karşılaştırmak için kıt olmak gerekir ki sonuçta win7 daha beta aşamasında. Vistaya kimse laf etmesin, en güzel iştelim sistemi vista şuanda.

beta bile sayılmayan bir sistemde tabiiki hız söz konusu olacaktır. Eklentişler yamalar yüklendikten sonra bakılmasında fayda var :)

''win98 de dx11 dx10 yada 4gb ram kullana biliyormusun''4 gb ram i kullanmayı marife sayıyorsun yada dx11 çalıştırıyor olmasını
bunlara aslında lafım yok ama sana şunu diyeyyim sen hayatında hiç dx11 gördünmü yada daha basit söyliyeyim dx10 dx9 arasında ki farkı gözlemledinmi -dx10 da tam bir balon
size win 98 e dönün demiyorum ya mevcut işletim sizteminiz hangi ihtiyacınızı karşılamıyorda şimdi win7 heyecanı sardı 4 biryanımızı
sisteminde internetexplorer yada mediaplayer dışında bişi çalıştırmayan biz türkiyeliler ,win7 de de beklediklerimize cevap olamayacak haberiniz ola ,
işte masabaşı technicalsuppertçılık yapıp ya dostum ben win7 kullanıyom bana masal anlatıyor,ben yokken köpeğimi besliyor,benim yerime 40 rekat namaz kılıyor sanal olarak hacce gidiyor,ve daha anlatamayacağım bazı şeyleride yapıyor
yaw bırakın allah aşkına bize google bile fazla

vista ile xp arasında fark yok diyen arkadaş:
aero (xp icin çıkartılan aerolar dandik)
readyboost
dx 10 ile daha iyi oyun performansı
programları önbelleğe alarak birdahaki açılışta daha hızlı başlama

++2 yıl vista kullanmış biri olarak win7 daha hızlı diyebilirim
şuan bende w7.6956'dan yazıyorum ..+ senin
w7 kullandığın pek inandırıcı gelmedi..

CHIP Online'da Vista'nın yenilikleri diye haberleri var aç oku.
Windows 98 le Windows 7 arasında ne fark var diyosun

microsoftun alternafi olmadan karşılaştırmanın anlamsız olduğunu düşünüyorum.yavaş veya hızlı....

vista ve xp arasında ki farkı tekrar tartısmaya acmayacam,doğru şuan win7 6956 dan yazmıyorum, çunku şuan itibarı ile win7 7000.0.08121 den yazıyorum,size bişi diyeyimmi,koca bir fos,yaw ulkemiz yazılımsal alanda sağlık alanında savunma alanında donanım alanında tekstil alanında ve daha bir çok alanda işgal edildi,uyanmak lazım artık 2008 yılında turkıyeye kac 100 bin adet vissta lisansı satıldı arastırırsanız ne demek ıstedıgımı anlarsınız yada kac 100 mılyon dolarlık kus grıbı ilacı alındıgını yada sadece ram ve işlemciye kac milyar dolar verdiğimizi,
win 7 veya win vista koca bir zırt tamamen cila
yok neymiş radyboost yaw gec allah askına neymiş dx 11 ve 10 gecyaw gec
uyanın artık ,,,yıne googlece konusmak lazım arkadasımıza sen xp ye google desktopu kurbakalım aero su dandıkmı degılmı anlarsın
neyse fazla heyecanlanmayın win7 7000.0.081212-1400 koca bır fos

seni tatmin edecekmi bilmiyorum ama
'''++2 yıl vista kullanmış biri olarak win7 daha hızlı diyebilirim
şuan bende w7.6956'dan yazıyorum ..+ senin
w7 kullandığın pek inandırıcı gelmedi..''''
buda sana kanıtı
http://img267.imageshack.us/my.php?image=cccno5.png
artı ofice 2003 yuledım her 3 dk da birpc kilitleniyo
sanırım bunun durumu vistadan daha beter olacak
sistem cok guclu bır tablet pcde kurulu
resmen eşşek hatta kablumbağa
yaw buna nasıl hızlı dersiniz yaw bırakın allah askına micropsoft partizancılığını wallahi bu firma bizimle alay edıyor yaw

24 aralik 2008 çarşamba 11.21 de yazılmış bir mesaj var.. gerçi burada yazılan bunca yorumu okuyunca Allah chip ekibinin şevkini azmini ve inancını kırmasın diyorum..yaptıkları yapacaklarının teminatıdır..gösterdikleri gayret takdire şayandır..ama sanki boşa mı kürek çekiyorlar diye bir hisse kapılmadımda değil..chip ekibi elinden geleni ardına koymadan burada bilgiler dağıtırken allah aşkına yapılan yorumlara özellikle tarih verdiğim yoruma bakar mısınız ?!

efendim win98 ile geçtim Xp geçtim vistayı, hatta kör bir dalaş olan vista -XP kavgasınıda geçtim, win98 ile beta aşamasında ve son sistem teknolojileri destekleyen win 7 arasında ne fark var bana bir gösterin bakalım fark bulabiliyor musunuz diyecek kadar cesur.. yani böyle pc kullanıcılar var bu alemde.. herşeyi gördük bunuda gördük ya..

yani böylelerinin sayısı az değil..bilgileri kendilerinden menkul bu allemelerin oldugu ortamda sevgili chip ailesi ne testi ne ön izlenimleri ne araştırması yapısıyorsunuz merak ettim..!!!(sevgili chip ekibi siz bana bakmayın dumur olunca insan böyle sersenişler yapabiliyor, çalışmlarınız için sonsuz teşekkürler)

adam win98 ile win 7 arasında ne fark hele birtane bulun bana gösterin dedikten sonra.. en vahimiyse bunu duyduktan sonra dumur olmamak elde mi.. şimdi ne diyeceksin ki bu adama.. sahi ne diyeceksiniz..?! ne anlatacaksınız ki.. ne anlatabilisiniz ki.. yok kardeşim yok.. hiç bir fark yok..!!para tuzağı bu işler.. vah vah demekki chip ekibi gibi onlarca ekibe ,tabi olur mu bilmem ama, gerek var..eğitim ve bilgi harbiden şart..!!

vay vay vay ne yorumlar yazılmış meğerse ne cevherler varmış bizim ülkemizde!! bravo yani işiniz gücünüz çamur atmak yok vista tırtmış yok win98 le win7 arasında ne fark varmış :) bunları cem yılmaz söylese millet gülmekten yerlere yatar da türk gençliğinin ciddi ciddi bunları söylemesi..

testi 2010 da yaparız artık...

biyolojist 7000.0.081212-1400 şu an bi türkte olması imakansız yalan atıyosun anca şu an ünlü tanıtımcı yabancı firmalara gonderildi bi kaç goruntu sızdı okadar çinliler abd dahil herkez şu an sızmasını bekliyoo yakın ama...

demekki tablet pclerde yavaş.
testtede gördüğün gibi windows7 daha hızlı
desktop pc kullanıyorum
şuana kadar mavi ekran, kitlenme veya uyum sorunu yaşamadım.
(daemon tools hariç)

ayrıca 2007 varken 2003 niye kulanıyosunki :S

bence bu test win7

linux a ve compiz karşı olmalıydı :)

hatta güvenlik karşılaştırmaları yapılmalıydı :)

Linux zaten Windows'a göre kullanımı az olan bir işletim sistemi. Dolayısıyla hackerlar neden Linuxu hacklemeye ya da virüs üretmeye çalışsınlarki. Bugün en çok Linux kullanılsa güvenliği WinXP'den bile beter olurdu.

öncelikle şu 25 Aralık 2008 Perşembe, 09:58 dakika itibarı ile yorum yazan arkadaş koca bir yazı yazmışsın üşenmeden okudumda mümkünse win98 ve kullandı isen vista yada win 7 arasındaki tek bir adet elle tutulur fark söylermisin vah chip böyle vah chip böyle diyerek olmaz bizde chip okuyor takip ediyoruz,bize win98 de win7 yada vistada olupta win 98 de ihtiyaçlarını karşılamayan bir fark söyle ki diyelim yanlış yorumlamış bu şahıs,
ha fark jenifer lopez ve nenem arasındaki benzerlik diyorsan bişey diyeyemem bende vista benim nenemdende daha yavaş derim

hatta güvenlik karşılaştırmaları yapılmalıydı :)
--------------------------------------------------
linux kullanım payının %10 unu bile elinde tutamazken
hangi hacker linuxa virüs yapmaya uğraşır?
biraz mantıklı olun/

merhaba yorumları okuma fırsatını yeni okudum,cevap hakkımı kullanıyorum,öncelikle sunu belirtim win 7 beta 1 suan torrent ta indirile bviliyor,sistemi bazı programlarda test etme sansı yakaladım,sanırım microsoft(microfofta garezim yok)bu surumde bır cok eski uygulamayı stabil calıstırmayacak,vista surecinden hatırlayanlarınız vardır ,bu defa temkınlı yaklaimalıyız
dıger degerlendırmelere cevap vermeyecez

windows 7'nin 7000 buildi thepiratebay'a bile gelmemiş
çoğu torrent blogunda 7000 buildinin çıkmadığını bazı sitelerde olan
örn(torrentreactor) fake olduğunu söylüyo.

thepiratebay-demonoid de yoksa yoktur zaten.
6956 buildi var şuan heryerde.

ayrıca ihtiyaç bakımından bakıyorsan o zmn
macos la windows aynı
2side aynı ihtiyaçları karşılıyo çnkü

Vista'ya yapılan acımasız değerlendirmeler gibi bunada yapılacaktır eminim..

Vistanın hala kötü olduğuna inanıyorsanız linkteki yazıyı bir okuyun derimm.
http://www.bildirgec.org/yazi/vista-gercektende-o-kadar-kotu

http://www.bildirgec.org/yazi/vista...o-kadar-kotu
guzel yazı,biraz fazla iyimser olmuş :)

şu an 7000 build'de yazıyorum.Bayağı hızlı geldi.Tv kartım bile çalıştı ki vista da bu mümkün olmamıştı.Yine de beta'dan çıktığı zaman bazı özellikleri cd'den kaldırıp öyle kurmak isterim.UAC ya da system restore'dan halen nefret ediyorum.Gereksiz servislerde ilerde kaldrılıp öyle kurulursa zaten XP'nin sonu gelmiş demektir.

Şu anda build 7000 torrente düştü, ilk sürüm hatalı paketlenmiş olduğu için repack bekliyorum.

"Vista'ya yapılan acımasız değerlendirmeler gibi bunada yapılacaktır eminim..

Vistanın hala kötü olduğuna inanıyorsanız linkteki yazıyı bir okuyun derimm.
http://www.bildirgec.org/yazi/vista...o-kadar-kotu"

:) altındaki yorumları okumadığınız belli oluyor. altındaki yorumları okusaydınız bu linki vermezdiniz herhalde. :)))))

arkadaşlar xp yi bile çalıştırmakta güçlük çeken makinalara vista yüklerse tabi makina kasar ondan sonrada derki vista kötü hızlı çalışmıyor.kardeşim güçlü makinaya vista kurbakim dandik bi makinaya vista kuruyon

temel puanı 5.5 olan ,3 gb ddr2 ram olan sistemde dahi vista hızlı değildi. vista sp 1 iken dahi hala programlarla uyumluluk problemi de var.

windows 7 beta build 7000 kullaniyorum bir iki compatibility problemden baska problem yok super bisey, hizi cok iyi. bayagi kolaylasmis. deneyin cok hizli, kurulumunu uprade olarak yapin.

W7 build 7000'i kullanıyorum ve kesinlikle vista yada xp'ye döneceğimi sanmıyorum. 1.si performans gözle görülür biçimde artmış heleki nasıl olduğunu anlayamadığım vista ve xpden daha yüksek fps değerleri alıyorum oyunlarda.aerosu gelişmiş. herhangi bi pencereyi tutup sağa sola salladığınızda arkaplandaki açık dosya veya programlar simge durumuna küçülüyor tekrar sallamada geri geliyor gerçekten çok hoşuma gitti görsel ve performans olarak.

Windows 7 Beta 1 Build 7000.0.081212-1400 kullanıyorum şuan. ie de gözle görülür bir hız mevcut. MPlayer 12 hayallerin ötesine geçmiş durumda. Görev çubuğu yadsımasından bile kontrol edilebiliyor! Gadgetler için sidebar koyulmamış. Bu daha hoş gözüküyor. Wallpapaerlar oldukça hayret uyandırıcı. Bir beta balığının duvar kağıdında olması sanırım Windows 7 Betaya bir gönderme :) Hız konusunda Vista Ultimate den daha bariz derecede hızlı. görevçubuğu tamamen değişmiş. Pencereleri sol yada sağ kenara yasladığnızda otomatikmen ekranın yarısını kaplayacak forma dönüşüyorlar. Üst kenara yaslandıgında da ekranı kaplayacak forma dönüşüyorlar. Belirtilen sürede seçilen duvarkağıtlarını yumuşak efektle değişmesi de heyecan verici bir deneyim. Yani özetle Microsoft yaptı bu sefer...

Windows 7 Beta 1 Build 7000.0.081212-1400 kullanıyorum şuan. ie de gözle görülür bir hız mevcut. MPlayer 12 hayallerin ötesine geçmiş durumda. Görev çubuğu yadsımasından bile kontrol edilebiliyor! Gadgetler için sidebar koyulmamış. Bu daha hoş gözüküyor. Wallpapaerlar oldukça hayret uyandırıcı. Bir beta balığının duvar kağıdında olması sanırım Windows 7 Betaya bir gönderme :) Hız konusunda Vista Ultimate den daha bariz derecede hızlı. görevçubuğu tamamen değişmiş. Pencereleri sol yada sağ kenara yasladığnızda otomatikmen ekranın yarısını kaplayacak forma dönüşüyorlar. Üst kenara yaslandıgında da ekranı kaplayacak forma dönüşüyorlar. Belirtilen sürede seçilen duvarkağıtlarını yumuşak efektle değişmesi de heyecan verici bir deneyim. Yani özetle Microsoft yaptı bu sefer...

Windows 7 Beta 1 Build 7000.0.081212-1400 kullanıyorum şuan. ie de gözle görülür bir hız mevcut. MPlayer 12 hayallerin ötesine geçmiş durumda. Görev çubuğu yadsımasından bile kontrol edilebiliyor! Gadgetler için sidebar koyulmamış. Bu daha hoş gözüküyor. Wallpapaerlar oldukça hayret uyandırıcı. Bir beta balığının duvar kağıdında olması sanırım Windows 7 Betaya bir gönderme :) Hız konusunda Vista Ultimate den daha bariz derecede hızlı. görevçubuğu tamamen değişmiş. Pencereleri sol yada sağ kenara yasladığnızda otomatikmen ekranın yarısını kaplayacak forma dönüşüyorlar. Üst kenara yaslandıgında da ekranı kaplayacak forma dönüşüyorlar. Belirtilen sürede seçilen duvarkağıtlarını yumuşak efektle değişmesi de heyecan verici bir deneyim. Yani özetle Microsoft yaptı bu sefer...

windows bu sefer olmuş gibi, betası böyle ise tam sürümü muhteşem olacak, vista sp1 82 verdiği ekran kartı benchmarkında aynı sürücülerle windows 7 beta altında 90 puan verdi, harika!

Arkadaşlar kusura bakmayın ama çok abartıyorsunuz bazen. Yani microsoft bu yazdıklarınızı okusa belkide bu win7 yi piyasaya sürmekten vazgececek:))

bilgisayar kullanmak zevk işidir arkadaşlar ne diyoduk zevkler ve renkler tartışılmaz.Mutlaka bitanesi daha iyidir ama son sürüm herzaman yenilik getirir pratiklik getirir.Xp de klasör klasör gezmektense mesela araç cubuğuna tıkalak benim cok hoşuma gidiyor bana zaman kazandırıyor... sizin hoşuna gitmeyebilir ... tartışılır . vistanın yavaş olduğuna katılıyorum ama vistayıda seviyorum özellikle 64 bitlik sürüm..Karşımızdaki kullanıcılara baskı yapmammalıyıs kullandığımız işletim sistemi yüzünden. Pc nin gücü neye yetiyosa o işletim sistemi en iyi olandırr ...........

arkadaşlar şuana kadar ben 2gb ramle windows 7 7000 kullnıyordum gayet hızlı ancak bi söküym 1gb rami dedim ve baktım hayretler verici inanılmaz yavaş 2gb ve üstü olanlara tavsiye

xp ve linux diyenler sizler m.ö kalan pcleriniz gelip vistaya heleki beta aşamasında olan windwos 7 çamur atmayın biri 98 ile seven arasındaki farki söylesin demiş ben senin 98 ile arandaki farki söyliyim senin 98 ile senin beynin aynı cahilsin ve senin beynin ile win 7 arasındaki fark senin beynin m.ö kalma win 7 ise geleceğın ışığı :) yau win 7 600 mhz ile 10 saniyede açıldı ya bu nediyor ya adamlar kendileri açıkladılar win 7 ışık hızında açılacak diye hakkenten ışık hızına açılıyor resmen yane bu gitmiş orijinal olmayan sürümü indirmiştir kesin görselik çok önemlidir linuxu niye seviyorlar zannediyorsun

bende kullanıyorum ram in birini cıkardım yavaş alışmak kolay deil arkadaşlar

daha beta aşamasında olan win7 için süper peformans kesinlikle çıktığında ultimate 64 bit versiyonunu alan ilk kişilerden biri de ben olcam

su mö falan diye konusan arkadas amerikali bill amca seni kazikliyo haberin yok.
bir cok gereksiz program ve log kayitlari tutyor vista senin vistada ozel hayatin varmi saniyosun?
surekli microsoft a log kayitlarin gidiyo
internet olmasa bile bunlar bi kosede sakliyo ilk internete baglandiginda aldigin nefesden haberleri oluyor.
hem linux beryl gormeden konusuyosun vistayada seven'a da 10 ceker tek kelimeyle !
sen su anda pc'nde bedava programlar vs,vs kullaniyorsan (anlayan anladi ne demek istedigimi !) bu microsoftun piyasayi ele gecirmek için yaptigi cabalardan kaynaklaniyo yani linux ile savasindan yoksa winamp'a bile 20$ para odersin heer yil !

windows 7 iyi hakketen. vista da güzel bir sistemle gayet stabil ve hızlı çalışıyor. ama win 7 görsellik ve kullanışlılık konosunda büyük adımlarla önde

Windows 7, Linux tartışması yapan arkadaşlar; Linux güzel işletim sistemidir, stabildir, güvenlidir. zaten bunları kimse reddetmiyor. ama profesyonel derecede bilgisayar kullanan kişilere hitap etmektedir. kullanımı zordur. o yüzden windows serisi ve apple macintosh lar her zaman linux ın bir adım önünde olacak.malesef.

Windows 7, Linux tartışması yapan arkadaşlar; Linux güzel işletim sistemidir, stabildir, güvenlidir. zaten bunları kimse reddetmiyor. ama profesyonel derecede bilgisayar kullanan kişilere hitap etmektedir. kullanımı zordur. o yüzden windows serisi ve apple macintosh lar her zaman linux ın bir adım önünde olacak.malesef.

sp ile daha da toplar win7.

Xp'nin yerini hiçbirşey tutmaz..

Vista nın kötüğünün genelde sistem özellikleriyle alakası yok , çoğu kullanıcı zaten oem olarak laptoplarında felan yüklü geldiği için kullanıyor . aynen benim gibi

vista sistemi istediğini kapatırdan kapat herşey yaptm en son superfetch i de kapadıım hdd sesini biraz kesti , sistemi mahfediyor anlamadım nokta full güncell sp2 li sistem de bu sorun ne durduk yerde hdd çalışıyor . defrag ı defender i index i kapadım yine böyle ;

fakat win 7 de sadece index i kapadım bariz sistem farklı o öldüren hdd sesi gitmiş :P bambaşka birşey hdd den dosya bile okurkan daha sessiz yani bunlardın dosya sistmeinde tabanında bir fark var bence win7 kesinlikle daha iyi

Vista nın kötüğünün genelde sistem özellikleriyle alakası yok , çoğu kullanıcı zaten oem olarak laptoplarında felan yüklü geldiği için kullanıyor . aynen benim gibi

vista sistemi istediğini kapatırdan kapat herşey yaptm en son superfetch i de kapadıım hdd sesini biraz kesti , sistemi mahfediyor anlamadım nokta full güncell sp2 li sistem de bu sorun ne durduk yerde hdd çalışıyor . defrag ı defender i index i kapadım yine böyle ;

fakat win 7 de sadece index i kapadım bariz sistem farklı o öldüren hdd sesi gitmiş :P bambaşka birşey hdd den dosya bile okurkan daha sessiz yani bunlardın dosya sistmeinde tabanında bir fark var bence win7 kesinlikle daha iyi

sistemim 2ghz dual core - 4 gb ram - 256 geforce 9300 - 250 seageta hdd vista tüm optimize ayarlara rağmen açılışta on dakika pcyi sömürüyor en bariz win7 de bu çözülmüş

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

İlginizi çekebilir