Windows Home Server: 120 günlük demo

MS'in ev kullanıcılarına yönelik geliştirdiği sunucu sürümünün demosu artık sipariş edilebiliyor

  • Halil Mollaoğlu

Windows Home Server: 120 günlük demoİlgilenenler şuandan itibaren doğrudan Microsoft'tan 120 günlük Windows Home Server test sürümünü sipariş edebilirler. Müşteri sadece paketleme ve posta masrafını karşılayacak.

Yeni işletim sisteminin demosu web kayıt formu ile talep edilebiliyor. Kurulum DVD'si ve kurtarma DVD'sinden oluşan paket yaklaşık 10 Dolar değerinde. DVD ile Home Server'ı İngilizce, Almanca, Fransızca ve İspanyolca dillerinde kurabiliyorsunuz. Minimum sistem gereksinimleri ise şöyle: Pentium III 1 GHz işlemci, 512 MB RAM, 70 GB Sabit disk alanı ve 100 Mbit eternet bağlantısı. Posta yollama süreci 4 haftaya kadar sürebiliyor.

"System Builder" sürümü ise yaklaşık 210 Dolara satışa sunuldu.

Okuyucu Yorumları

Toplam 16 Yorum

sistem gereksinimlerini daha düşük tutabilirdi ms

70 GB Sabit disk alanı

Bu ne?????

OBA yazmış: (07.11.2007 08:23:22)

sistem gereksinimlerini daha düşük tutabilirdi ms

Töbe töbe.. p3 1ghz istiyo daha düşük diyon..

Morgue yazmış: (07.11.2007 17:17:43)

Töbe töbe.. p3 1ghz istiyo daha düşük diyon..

koptum ya:). Gerçekten OBA abicim daha nereye gidiyon :D . Neden ispanyolca var da TÜRKÇE yok :)..Teşekkürler haber için.

@Morgue
Töbe töbe.. p3 1ghz istiyo daha düşük diyon..

server dediğin tutumlu olur niye 512mb diye tutturuyır vista gibi hadi vista çocuklar için görsel yapldı peki server niye hala bu kadar yüksek ram istiyor? Kaldıki 70gb alanı ne yapacak?

@OBA
Vista çocuklar için görsel yapıldıysa OSX de 0-3 yaş arası için yapıldı (senin dediğinden bu çıkıyor)

windows home server'a gelince; zaten adı üstünde server'ın üzerine kuracağınız yazılımlar için 512 mb yetersiz öte yandan windows server 2008'ın beta sürümler biri olarak diyebilirim ki evet server 2008 gerçekten daha bi hantal olmuş vede vista mimarisi üzerine oturtulmuş gibi geldi ama şuan için server 2003 daha (yada bırakın 2003 ü asp.net , asp kullanmıyorsanız direk linux server kullanın)

CHIP Online Ziyaretçisi yazmış: (07.11.2007 22:42:17)
@OBA
Vista çocuklar için görsel yapıldıysa OSX de 0-3 yaş arası için yapıldı (senin dediğinden bu çıkıyor)

windows home server'a gelince; zaten adı üstünde server'ın üzerine kuracağınız yazılımlar için 512 mb yetersiz öte yandan windows server 2008'ın beta sürümler biri olarak diyebilirim ki evet server 2008 gerçekten daha bi hantal olmuş vede vista mimarisi üzerine oturtulmuş gibi geldi ama şuan için server 2003 daha (yada bırakın 2003 ü asp.net , asp kullanmıyorsanız direk linux server kullanın)


Mac OS hem çecuklar için hemde büyükler için yapıldı. 3 yaşındaki bir çocuğun kullanabilceği kadar kolay ve bir profesyönelinde ihtiyaçlarını karşılayabilcek kadar da gelişmiş. İşte mac i mac yapanda bu, herkes için. Server gibi işlerin unix tabanlı sistemlerden yönetilmesi taraftarıyım. Bu linux olur mac os olur veya solaris olur farketmez.

aranızda çoğu insan Home Server kavramının ne demek olduğunu bilmiyor. halen sistem gereksinimlerini tartışıyorsunuz. bir server kurun sizde evinizde o zaman anlarsınız niçin 70 GB'a ihtiyaç duyduğunu.

umarım aranızda hiç kimse 70 GB'ın hepsini Server'ın kullanacağını düşünmemiştir çünkü bu ölesiye komik olurdu :DD

OBA yazmış: (07.11.2007 20:06:38)

server dediğin tutumlu olur niye 512mb diye tutturuyır vista gibi hadi vista çocuklar için görsel yapldı peki server niye hala bu kadar yüksek ram istiyor? Kaldıki 70gb alanı ne yapacak?

vista çocuk gibi görsellik yaptıysa mac'den çaldı vista görselliği diyodun mac bebemi..? 512ram günümüzde çoksa 32ramle paintte resim çiz ne diyim.. 70gb alanın hepsini kullanmıcak merak etme.. :)

Morgue yazmış: (08.11.2007 21:28:57)
OBA yazmış: (07.11.2007 20:06:38)

server dediğin tutumlu olur niye 512mb diye tutturuyır vista gibi hadi vista çocuklar için görsel yapldı peki server niye hala bu kadar yüksek ram istiyor? Kaldıki 70gb alanı ne yapacak?

vista çocuk gibi görsellik yaptıysa mac'den çaldı vista görselliği diyodun mac bebemi..? 512ram günümüzde çoksa 32ramle paintte resim çiz ne diyim.. 70gb alanın hepsini kullanmıcak merak etme.. :)


evdeki eski pcleri server olarak değerlendiremicekse ev kullanıcısı ne yapsın wini o zman. kaç kişide acaba 512 ramden fazla pc var söylermisin?
Kaldıki eski pcsini değerlendirmek isteyen ne yapacak? Bunları hiç düşünmüyorsun sen git msnin her istediğini yap olurmu?

OBA yazmış: (09.11.2007 06:52:57)

evdeki eski pcleri server olarak değerlendiremicekse ev kullanıcısı ne yapsın wini o zman. kaç kişide acaba 512 ramden fazla pc var söylermisin?
Kaldıki eski pcsini değerlendirmek isteyen ne yapacak? Bunları hiç düşünmüyorsun sen git msnin her istediğini yap olurmu

artık herkezde 512 ram olmayan kaç kişi gösterebilirsin..? 70gb hdd alanı bile olmayan eski pc'de ne yapcan 3-5 tane mp3'mü dinlicen..? Öyle yapcaksan yeni makinaylada yapabilirsin merak etme.. Sende mac'i savunmaya devam et egolarını en ei öyle tatmin ediyosun..

Morgue yazmış: (10.11.2007 09:45:35
artık herkezde 512 ram olmayan kaç kişi gösterebilirsin..? 70gb hdd alanı bile olmayan eski pc'de ne yapcan 3-5 tane mp3'mü dinlicen..? Öyle yapcaksan yeni makinaylada yapabilirsin merak etme.. Sende mac'i savunmaya devam et egolarını en ei öyle tatmin ediyosun..


hala pek çok makine 512 veya daha düşük rame sahip bundan bir önceki server 128 ramde çalışırken şimdi niye birden 512 ye yükseldi? senin sokağa atcak paran varsa atabilirsin ama ben her yeni win çıktığında donanımın yetersiz kaldığını görmek istemiyorum. Bunu yapmadan da yeni işletim sistemi çıkaranlar var. Linux veya mac ... Ama sen hala anlamamakta ısrar ediyorsun


OBA yazmış: (10.11.2007 14:42:28)
hala pek çok makine 512 veya daha düşük rame sahip bundan bir önceki server 128 ramde çalışırken şimdi niye birden 512 ye yükseldi? senin sokağa atcak paran varsa atabilirsin ama ben her yeni win çıktığında donanımın yetersiz kaldığını görmek istemiyorum. Bunu yapmadan da yeni işletim sistemi çıkaranlar var. Linux veya mac ... Ama sen hala anlamamakta ısrar ediyorsun

Teknoloji 6 ayda bir yenilenir.. 512 ram altında pc'ler kaldıysa mac kullanlardır onlarda photoshopu açarken çay demler, doom 2 oynar.. 2 tane film açınca pc kitlenir.. Zaten win kullanmıyon her yenisinde donanımın yetmediğini görmek seni etkilemez.. Aynen devam et.. ;)

Morgue yazmış: (10.11.2007 20:50:13)
Teknoloji 6 ayda bir yenilenir.. 512 ram altında pc'ler kaldıysa mac kullanlardır onlarda photoshopu açarken çay demler, doom 2 oynar.. 2 tane film açınca pc kitlenir.. Zaten win kullanmıyon her yenisinde donanımın yetmediğini görmek seni etkilemez.. Aynen devam et.. ;)

sende para çoksa alırsın kimse karışmaz ama pek çok ailenin asgari maaş ile yaşadığınıda unutma

Bence Microsoft İşletim Sistemleri Donanım Konusunda Çok AÇ Gözlü Yani Hakikaten İşletim Sistemini Değiştirmek İstesek PC yi Komple Değiştirmek Gerekiyor ve Bu Çok Saçma, Bence Düşük Gereksinimlerde Çalışan Yeni İşletim Sistemleri Yapılmalı Türkiyede her üç pc nin ikisinde XP var neden ? çünkü Fazla Donanımsal Gereksinim İstemiyor

2 yıl önce bilgisayar aldım 2 ghz 3 gb ram var bence bir SERVER İCİN UYGUN GEREKSİNİMLER SEN SERVER NEDEMEK BILIYORMSN.
2.5 ghz 2 gb ramlık linuxumde kasyıro monaya bi konuda katılıyorum windows kod bilmeyneler icin bir sistem lsunucu dediğin linux olur kardesm git ozaman sen ms server kur baqalım yetki ackmak ne kadar uzun suruo 1 port acmak icin töbe töpe Windows---> Cs 30 fps
Linux--->997 NOKTA!