Windows XP'nin verdiği dersler!

Üzerinden 3 yeni Windows ve yıllar geçti ama biz hala Windows XP'den bahsediyoruz. Peki ama neden?

Windows XP'nin verdiği dersler!
Trendleri artık büyük şirketler değil, kullanıcılar belirliyor

Microsoft, dünyanın yıllar içerisinde ne kadar değiştiğine oldukça acı bir şekilde şahit olan firmaların başında geliyor. Pırıl pırıl görüntüsü ve güçlü özellikleriyle Vista piyasaya sürülürken büyük umutları vardı. Ancak tüketiciler ve piyasa Microsoft ile aynı şekilde düşünmedi, donanıma yatırım yapmadı ve Windows XP kullanmaya devam etti.

İşte o zamanlar, Microsoft için yeni bir dönemin kapılarını açıldı; açılmak zorunda kaldı. Microsoft'ta çalışanlar bir sonraki işletim sistemi için çalışmaya başladıklarında, durumu iyice gözden geçirdiler. Vista ile trend belirleyememişlerdi; bu durumda tüketicilerin ne istediğini öğrenmeleri ve yolu çizemedikleri yerde müşterinin önderliğini kabul etmeleri gerekiyordu. Ve öyle de oldu. Windows XP, yılların rakipsiz devine bu dersi, çok acı bir biçimde vermeyi başardı.

Özellikle pazarlama bölümü şirketin müşterileriyle toplantılar yaparak, kullanıcıların Windows XP'den sonra kullanacakları işletim sisteminden beklentilerini dinledi. Üç senelik süreçte iş yerleri, Microsoft işletim sistemi kullanmak ve güçlü teknik destekten yararlanmak; ancak ekonomik şartların getirdiği tasarruf zorunluluğu sebebiyle ellerindeki donanımı kullanmaya devam etmek istiyordu. 

Küçük, orta ya da büyük, her boyutta iş yeriyle yapılan görüşmelerden doğan sonuçlar kendisini Windows 7'de gösterdi. 

Netbooklar çıktığında Microsoft ne yaptı?

Donanımcılar krizden çıkışı netbook'ta buldu

Microsoft iş yerleriyle bunları konuşurken, donanım üreticileri de durmadı ve benzer bir şekilde duruma uygun çözüm yöntemleri geliştirmeye çalıştı. Donanım üreticilerinin vardığı kanı da kendisini daha verimli, daha ekonomik sistemler olarak gösterdi. Düşük enerji tüketimi, daha iyi yazılım sürücüleriyle ve gömülü yazılımlarla az donanım gücüyle yüksek performans, hafiflik, taşınabilirlik gibi özellikler ve internet kullanımına ağırlık veren sistemler olarak ortaya netbook'lar çıktı. Donanım üreticileri netbooklar'dan küçük karlar elde etmelerine karşılık, piyasanın kötü durumunda donanım satışlarını arttırmayı başardılar.

Microsoft bu yeni trendi gördü ve artan rekabete karşılık geçici bir çözüm olarak netbook'lara çok ucuza Windows XP sundu. Aslında bu, Windows 7'yi hazırlayana kadar vakit kazanmak içindi. Esas olay, Windows 7'yi netbook'larda sorunsuz çalışacak bir işletim sistemi yapmaktı. Ama Microsoft, ikinci dersi de bu noktada almak zorunda kaldı: Zaten Windows XP'den vazgeçmek istemeyenler, XP'ye verilen yeni hayat öpücüğü ile bir anda istediklerinden de fazlasını karşılarında buldular. Bu da, Windows XP'nin hala ölmemesinde önemli rol oynadı.

"Ne yaparsak yapalım, tutar" devri bitti!

Windows 8...

Microsoft, Windows XP ile geçirdiği parlak yıllardan sonra, bugün hala, üzerinden Vista, Windows 7 ve 8 geçmesine rağmen, XP'nin gölgesini üzerinde hissetmeye devam ediyor. Dersini iyi çalıştığını Windows 7'de göstermiş olmasına rağmen, aradaki netbook akımı ile Windows XP'ye ikinci hayat seçimi, Microsoft'un halen canını sıkmaya devam ediyor.

Windows XP'den alınması gereken son ders ise, fiyatlandırma politikasında yatıyor. Vista zaten bir faciaydı ama Windows 7'de belirlenen fiyat politikası, XP'nin hala yaşamasının nedenleri arasında. Microsoft, Windows 8'in ilk aylarında çok ciddi bir indirim yaptı ama bize göre bunu, Windows 7'de yapmalıydı. Eğer o zaman bunu yapabilseydi, bugün hala Windows XP'den konuşuyor olmazdık.

Kısacası Windows XP, her ne kadar Microsoft'un üzerine kabus gibi çökmüş olsa da, yazılım devinin geleceği açısından çok önemli dersler içeriyor. "Biz ne yaparsak yapalım, tutar" mantığının artık işlemediğini açık açık gören Microsoft, geleceğini bunları düşünerek yapılandırıyor. 

Okuyucu Yorumları

Toplam 49 Yorum

xp çok güzel bir işletim sistemiydi hala 2gb ramin altındaki Pentium,pentium dual core,core 2 duo sistemlerde kullanılabilir.Ama güvenlik açıklarıyla dolu ve çok sık çöküyor.64 bit sürümü çok kararsız bu yüzden stabilite olarak Windows 7 kullanın,daha yeni daha hızlı istiyorsanız Windows 8 kullanın ben bizzat 3-4 sene xp kullandım.Yine de 64 biti verimli olarak desteklese kullanırım ama 4g üstü raminiz varsa Windows 7 yada Windows 8 kullanacaksınız

@18 Tem 2013 00:17 sana katılmıyorum xp hala en stabil olan

@18 Tem 2013 00:17 arkadaşım sen balıkçıya balık tutmayı öğretmeye kalkan adamın hikayesini bilir misin? yok sık sık çöküyormuş da 64 bit sürümü çok kararsızmış kullanmasak bilmesek sende bizi kekleyeceksin!

@18 Tem 2013 13:48 siz win 7 kullandığınıza emin misiniz? ben arkadaşa katılıyorum. 7, xp ye göre daha kararlı bir sistem. orjinalde xp olan 7 senelik desktop ımda 4 sene xp kullandım. yaklaşık 3 senedir 7 kullanıyorum. xp de aldığım mavi ekranları almıyorum. daha az sorunla karşılaşıyorum. yanlış anlamayın xp yi ben de severim, windowsun en iyi sistemlerinden biri ama artık miyadını doldurdu. kalbimizdeki yerine göndermek lazım artık :)

son paragrafa katılıyorum...

iki şeye deyinmek istiyorum birincisi xp ile ilgili windows 2000 ve me den sonraki en büyük adımdı xp görselleştirmesi yeterli olmasada gayet net işlemleri ortalama bir hızla yapabiliyordu güvenlik açıklarını service pack ler ile yamadılar ve xp sp3 şuan 1 numara olarak gözüken fakat bence hala kendini kanıtlayamamış windows 7 ile kıyaslanacak hatta yenecek durumda. 2001 den beri xp kullandım ve hala kullanıyorum xp yi öldüremeyecekler 2001 de warez olarak edindiğim xp yi o kadar beğenmiştim ki bir kaç ay sonra satın aldım. bence şuan microsoft un yapmaya çalıştığı sadece satış yapmak için bitiriyor. ama bitmeyeceğinden eminim. 2. olarak vistadan bahsetmek istiyorum. 2007 de ilk çıktığında deneme sürümlerini denemiştim gayet de güzeldi. niye sevmediklerini zaman geçtikçe anlamaya başladım vista uygulamaları hızlı açmak için ram de bekletiyor bu da ram i agrasif kullanmasına sebep oluyor. fakat sevmeyenlerin anlamak istemedikleri şu ki yuksek bellek gerektiren bi uygulama açıldığında depo servisi ram deki hızlı başlatma alanını boşaltıyor ve sabitdisk yada readyboost a kaydırıyor. muhtemelen sevilmemesinin nedeni ram e yuklendiğini düşünmeleri. bu yazımı vista kullanarak yazıyorum ve gayet memnunum xp to vista upgrade pack i satın aldıgımda da memnundum ve hala memnunum istediğimde downgrade ile xp istediğimde vista kullanabiliyorum ve vistaya insanların yeteri kadar saygı göstermediklerini düşünüyorum. saygılarımla...

@18 Tem 2013 00:26 sana xp ve vista ile mutluluklar...

@18 Tem 2013 00:26 arkadaşım agrasif ram kullanımı olayına katılmıyorum o dönem bilgisayarımda 3 gb ram vardı vista 32 bit (service pack 1`den önceki sürüm) ram kullanımı %27 idi windows 7 32 bit aynı rami kullanım oranı %24 :) vista hakkı yenmiş bir işletim sistemidir nedendir bilinmez microsoft vista`nın kötülenmesine göz yumdu. 32 bit versiyonunu kullanmış olmama rağmen; vista güvenlikte bir fark görebildiğim tek microsoft işletim sistemidir! yani kısaca windows vista microsoft`un en güvenli işletim sistemidir! (aslında tek güvenli işletim sistemidir) ben vista`nın neden tutmadığının asıl sebebini söyleyeyim: medya! bu medya değilmi ki; bizi amiga 500`den indirip microsoft`a bindiren! vista kasıyor diye yerden yere vuruldu ama bu microsoft tarihinde bir ilk değildi ki, ilk çıktığında windows 95-98-2000-xp`de kasıyordu hatta o kadar sadeleştirmeye rağmen microsoft`un en fazla kasan işletim sistemi windows 7`dir!

@18 Tem 2013 13:36 zaten vistanın sorunu fazla güvenli olmasıydı. o kadar güvenliydi ki hiç kullanışlı değildi. herşey için defalarca sorular sorardı. kasılması xp ve 7 nin ilk çıktığında kasılmasından çok farklıydı bildiğin işkenceydi. ağ yapılandırmalarında paylaşımlarda vesaire sürekli sorun çıkarırdı. bunlar için profesyonel destek almak zorunda kalırdık ki, bazen bu işi yapan insanların bile vista karşısında çaresiz kaldığına şahit oldum. tabi ki belki de çözülemeyecek bir sorunu yoktu ama zordu be hacı :) ek olarak; favorim 7 dir. xp yi 2. sırada tutarım. sağlıcakla..

-Neden Windows XP? -Fakiriz biz alamadık yedileri 8' leri. :D :)

"Biz ne yaparsak yapalım, tutar" dan çok "ne versek almak zorundasınız" idi o bir zamanlar. 99'da kurumsal bir firmanın junior mühendislerinden biri olarak 5-6 tecrübeli mühendis ile microsoft'a 2k altyapısını incelemek için gitmiştik. Pazarlamadan bir uzman yardımcısı kızcağız bizi bir yarım saat beklettikten sonra müdürümüzün tepkisi üzerine zoraki toplantıya gelmiş, yarı agresif yarı ilgisiz bir tavırla "şu altyapıyı hazırlayıp şu paketlerimizi yükleyeceksiniz, şu kadar para ödeyeceksiniz" diye anlatıp gitmişti. Sonuç, o sene hiçbir sistemi 2k'ya geçirmedik, ta 2003 çıkıp da yaygınlaşana kadar sistemler NT kaldı. Microsoft'un (en azından Türkiye'de) uzun zamandır doğru düzgün çalışan bir pazarlaması yok (pardon, BSA var ;) ) Kurumlar ve yöneticileri biraz da bu burnu kalkık yapılarından haz etmedikleri için ayak sürüyorlar.

xp öldü 6 ay sonra. rahat olsun.

@18 Temmuz 2013 03:28 dedi 8.1 kullanıcısı, 2016 yılında Xp nin 8.1 den fazla olduğunu bilmeden

insanlar akıllı telefonlardaki donanımı en iyisi olsun fiyatı önemli değil çılgınlığını pc pazarında da gösterseydi böyle bir problem olmazdı. bilgisayar için 1000 lirayı zor veren insanlar gidip telefona 2000 lira verebiliyor. Bunun gayet doğal görünmesi ise telefon firmalarının (özellikle samsung) insanların bilinçaltına yerleştirdiği değerler yüzünden.

Açıkçası bu senaryoya pek katılmıyorum. Birincisi Netbook'lar için halihazırda MS'in elinde bir işletim sistemi yoktu. O da netbook'larda XP'yi kullanmak zorunda kaldı. İkincisi zaten netbook'larda tutulmadı. Örneğin bugün raflarda bir tane netbook göremezsiniz. Netbook'lar neden ortadan kayboldu? Yani netbook'larda XP kullanılması aslında çok da bir şey ifade etmiyor. MS için dönüm noktası Vista'ydı. Tam bir faciaydı. Akabinde gelen Windows'lar da donanım yükünden başka yeni birşey getirmediler. Ayrıca DirectX 11 de çok geç çıktı. MS'e aylar önce bir proje göndermiştim: Eskiyi ver, yeniyi götür! Ayrıca WP'yi ve WRT'yi ücretsiz yapmalarını tavsiye etmiştim ama zannedersem ki bunlar pek kabul görmedi. MS'i bekleyen asıl tehlike ise free Android Desktop'tır. İşte o zaman MS gerçekten çok büyük sıkıntılar yaşayacaktır...

@cleverman Android Desktop çıkarsa Microsoft yavaşça çöker.

xp ölmüşte gömülmemiş bir sistem şu an.....ms xp yi hiç öldürmeyecek.

ilk çıktığı günden bu yana windows vista kullanmaktayım. ve çokta memmunum.mesele xp mi daha iyi vista mı daha iyi 7 mi 8 mi ? kullanmasını bilene, performans ayarlarını kendine göre yapıp kullanana bütüm bu işletim sistemleri iyidir.

@18 Tem 2013 08:01 Vista kullanmak kullandığın donanıma işkence etmekten farksız bence win7'ye geç :)

Peki sayın chıp siz neden bu kadar xp'ye taktınız ?

Windows ne demek, XP ne bilmeyip farkında olmadan XP kullananların veya "çalışıyor işte, yeter" deyip de XP kullananların sayısı da hayli fazla.Tabii Windows 7'li bir bilgisayar alıp, XP'ye çeviren bazı ilginç insanlar da yok değil.

@18 Tem 2013 08:39 bilip bilmeden yorum yapıp dünyayı sadece kendinden başka bir kullanıcı kitlesi yokmuş gibi davrananlara nedenir?bilmiyorum ama size cuk oturur.kurumsal olarak kullandığımız program sadece xp de çalışıyor ne yapacak adam xp li notebook bulamayınca ya freedos alacak yada win7 li alıp xp ye geçirecek.ne çok biliyorsunuz siz ya bu ne fanatikliktir bu ne çekememezlik kendini bilmezlik anlamadım.sana ve senin gibi lere ne desem boşşş...

Eğer pc'de oyunculuk biterse asıl Ms windows bitecektir.MS pc oyunculugu dıyorum bunu yaz bır kenara

Ofis bilgisayarları için Windows XP yeterlidir ancak oyun bilgisayarları için en az Windows 7 çünkü bazı yeni oyunlar artık Windows Xp' de çalışmıyor.

XP düşük makinalarda hala çözümdür çözüm olarakda kalacaktır.Üretici firma desteğini kesse ne olur? 3.parti uygulamalar hala XP destekliyor.pek çok insan google&facebook arasında geziyor ne yapsın 7'yi 8'i.Ayrıca birçok özel veya devlet kurumlarında XP üzerine inşa edilmiş sistem var.Açıkcası bende kurulu düzenimi microsoft böyle istiyor diye değiştiremem...Pİyasadaki bu boşluğu Linux iyi değerlendirebilseydi şuan durum çok farklı olurdu

Bir arkadaşın da dediği gibi telefon alırken gözü kara olan bizler pc alırken donanımına hiç önem vermiyoruz. bugün telefona 2000 TL ve üzeri para verirken bir pc ye 3000 TL vermek sizi performans konusunda rahatlatır. Eğer biraz da bu işlerden anlıyorsanız; mac os x uyumlu donanım toplar, hertürlü işletim sistemini deneme fırsatı bulur, size hangisi hitap ediyorsa da onu kullanmak için fırsat edinmiş olursunuz. Yorumlardan da anlaşıldığı gibi kimi xp ile kimi vista'yla kimi 7 veya 8'le mutlu. Yani anlaşılacağı üzere sisteminizle ne kadar çok işletim sistemi denerseniz size uygun olanını muhakkak bulacaksınız. Bu sistemin iyi veya kötü olarak görülmesi tamamen kişisel bir olaydır. (Bence :)

XP'nin halen devam ediyor olması, maksimum donanım uyumluluğuna, 16 bit programları çalıştırabilir olmasına ve kullanıcıya gerçek hak sahipliğini sağlamasıdır.

yeniliğe açık olmadığımızdan, 2-3 farklı grafik yüzünden ben bunu kullanamıyorum demekten...

XP kullananlar kullanmaya devam edin. Gittiği yere kadar..

windows 7-8 işletim sistemini 100-150 tl'den satsınlar bak bakalım xp ölüyor mu ölmüyor mu?

@18 Tem 2013 13:10 yanına 2000 dolarlık yeni bir bilgisayar alması gerektiğinden bahsetmeyi unutmuşsun! :)

@18 Tem 2013 13:10 bedava verseler geçmem kullanım alanıma uyumlu olmadıktan sonra .üstte uzun bir yazıyla anlatmış arkadaş.benim anlamadığım neden xp yi bırakıp başka bir işletim sistemi kullanmak zorundayım?sen aldın beğendin mi win 8 kullan..ben xp den memnunum.neden herkes win8 e geçmek zorunda neden yeni bir pc almak zorunda..tüketim toplumunda son hız gidiyoruz.2000 tl lik telefonlar her yıl upgrade ler sonra kredi kartı borçlarını nereye takıp gezdireceksiniz bilmiyorum....

@19 Tem 2013 22:27 2000 dolarlık sistem ne demek ? Siz ne sanıyorsunuz bu Windows 7'yi 8'i ? Millet server mı alıyor 2000 dolardan bahsediyorsunuz ?

@19 Tem 2013 22:27 uydurma kutulu satılan bilgisayarla alman gerekmiyor... oem paketi yeni bilgisayarla satılıyor + 2000$ fiyata pc toplayan senin gibi cahildir... 2000TL maliyetle bile pc toplanır ve daha düşüğede...

neden windows xp bırakılmıyor cevabı çok basit bugünkü işletim sistemlerinin temeli xp`de atıldı ve microsoft xp`den sonra gelen işletim sistemleri bahsetmeye değer bir yenilik getiremedi buna rağmen öve öve bitirilemeyen windows 7`de bile sistem kaynağı harcaması aşırı durumda ayrıca microsoft`un xp sonrası birçok özelliğini yüzüne gözüne bulaştırdığınıda belirteyim (xp kullanıcıları bunu çok iyi bilir) bütün bunlar göz önünde bulundurulunca asıl windows 7-8 geçememe sebeplerinde liste bitmek bilmez bir hâl alıyor bilgisayarı online tavla facebook için açanlar neden windows 7-8 kullanmıyorsunuz diye sitem yazıları diziyorlar bilgisayardan bir haber olduklarını belli ediyorlar bir aero`ya yada aslen tıkıştırılmış menüden başka birşey olmayan metro için işletim sistemi değiştir diyen adama gülerler be! kaldıki 1 tıkta yapılan işi 3 tıkta yaptırma rezaletini bile savunanlar var önüne ne sunulursa kabullenenler olayında asıl iğrenç kısmı; bizede kendi kabullendiklerini kabullendirmek için baskı yapmak için kendini parlayan üstüne bu uğurda hakaret etmekten bile çekinmeyenlerin bu eylemlari ve bunlara ne desek boş! anca microsoft windows xp`yi bırakmak doğru değil diyecek ki onlarda öyle düşünsün! ben windows xp + linux kullanıyorum sonrasında da kullanmaya devam edeceğim zaten linux`a oyun desteğinde çok büyük artış var (merak edenler youtube`da "linux games" diye aratabilir) microsoft`un aklı başına windows 10`da gelecek gibi ama o zamana kadar geç kalmış olacak piyasayı beleş ele geçirmişti zaten (daha önce defalarca yazmıştım microsoftfanların baya bir canı sıkılmıştı :D) haydan gelen huya gider hesabı. her ne kadar microsoft`u yerden yere vursamda bing search, bing translator (birçok kez google translate`den daha iyi çeviri yapıyor) hotmail (gmail`den daha iyi) hizmetlerini severek kullandığımı söyleyeyim

@18 Tem 2013 18:32 Windows 7'ye 64-bit ve 4 GB+ RAM desteği yüzünden mecburen geçtim. Bana kalsa daha birkaç sene daha XP kullanırdım. Windows eskiye desteği de kaldırmaya başladı. Eski 16-bit'lik oyunları 64-bit Windows'larda oynayamıyorsunuz, illa Windows emülasyonu yapmanız gerekiyor ki bu cidden gıcık bir durum. Eski Visual Basic programları çalışmıyor, hepsini geçtim C++ GDI ile yazdığım program doğru düzgün çalışmıyor. Bir işletim sistemi değiştirdik diye başımıza elli bin tane sorun çıkarıyor. İşin gücün yok programları güncelle, ki bu programları kişisel kullanımım için yazmıştım. Şimdi bir de Windows 7 ile uyumlu hale getirmem gerekiyor.

hala xp de diretenlerin beyin loblarını farklı bir eko sistemde incelemek isterdim doğrusu....

@18 Tem 2013 19:14 Kurumlar için Xp hale önemli 1 işletim sistemi , ev kullanıcı önemi kalmamış olabilir ama Şirkete 10 pc win7 yada 8 kur bakalım sana fatura kaça çıkacak ,evininde klima yanında "hala xp de diretenlerin beyin loblarını farklı bir eko sistemde incelemek isterdim doğrusu...." demesi kolay nasılsa sendeki Win7 loaderlı, Win8 KMSli ohh ne ala memleket, XP dediğin işletim sistemi pentuim4/ 1.7ghz , 256mb ram ,Riva tnt 32mb, 20gb HDD sorunsuz çalışıyordu. Senin yaşadığın eko sistemde ki soluduğun havaya şey ney ??? asit karıştırsınlar bebiş

Öncelikle kardeşim Türk Milleti için konusuyorum sadeliği seven bi milletiz. vista ile gelen ve her konuda ayrıntıya takılan izin mevzusu benim için şahsen en büyük kullanmama sebebi ben herşeyi yönetici olarak çalıştırmak zorundamıyım. ayrıca vista,7,8 hepsini kullandım ve bilgisayarı haddinden fazla yoran sistemler iki görsellik katmışlar ama kullanış berbat metro arayüzünüde türkiyede oyle kullanıcak kitle sayısı çok az. işin özü FOREVER XP :)

xp yerine Pardus 2013 kurumsal kullanın 64B çok iyi...

Şirketler Windows Xp' den sonra NASA gibi Linux kullansalar bişey kaybetmezler...

En iyi işletim sistemi xp bence

xp neden diyorlar 64mb ekran kartı 512 ram ile tıkır tıkır çalışıyor be kardeşim biz görselci değiliz günde 18 saat pc başında oturan inek değiliz ki görselliği napak duvar kağıdı yok3d yok4d falan fişman boş işler daha pcler youtube daki face deki yada her hangi bir sitedeki videoyu takılmadan duraksamadan izliyemiyoruz tivibu diyorlar çizilmiş cd gibi yayın izliyorum önce lite bir işletim sistemi sunsunlar isteyen istediği paketi kursun bir video izlemek için 30gb lık işletim sistemini kurmak zorundamıyız internet sunucuları hızlanmadan web siteleri reklamları basitleştirmeden açılırken pcyi kasmadan ayrıca artık şu video kodeklerini tek çatı altına toplayıp wma mı mpeg mi hdı mi artık son bir hale gtirsinler açılamıyor çözümlenemedi gibi salakça şeylerden bizi bir kurtarsınlar sonrada oturup işletim sistemimi yoksa pc nizde neler yapacağınızmı önemli ona göre birşeyler yapsınlar neden xp derseniz hem fazla yer kaplamıyor hemde donım güçlendikçe yapılan işlemler hızlanıyor örneğin 8 yıl önce xp yi 256 mb.ram ile kullanırdık yavaştı şimdi 4gb.ram le kullanıyorum sanki win98 gibi hızlı açılış4sn. kapanış 7sn. gibi bunu win7 win8 yapabiliyormu yokk neden yapmıyor yapsa bile programı kapatmadan pcyi kapatmaya zorluyor hdd kafa vuruyor sonra gitti 1tb lik hdd diye ağlıyoruz yazık değilmi şu işe bir son nokta olsa kim neyi istiyorsa kurup kullansa saygılar selamlar

@24 Tem 2013 02:08 Hay ağzına sağlık süper bir yorum aynen al bendende okadar.

@24 Tem 2013 02:08 sen xp yi 4 sanıyede ac ben sana macbook pro retına hedıye edecegım cok sıkı sallamışsın w8 kullanıyorum onun açılış suresı 5 sn cıvarında at ta ufak at

ubuntu/pardus gibi linux dağıtımı kullanın rahat edin windowsa bir daha bakmazsınız

7 hain çıkmış Pardus önerimi beğenmemiş... vatan hainleri...

s.a windows7 nin en kral özelliği görselliği ve format sonrası driverları otamatik kendi bulması daha ne istenebilir bir işletim isteminden saygılar....

XP ilk çıktığında heyecan yaratmıştı, diğerleri ne kadar güçlü ve estetik olursa olsun bu heyecanı yaratmadı.. ÖNİZLEME sürümleri bunu öldürdü diye düşünüyorum.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost