Windows XP: İşte Service Pack 3'te bunlar var

CHIP Online XP Service Pack 3'ün final sürümüne sizin için göz attı. İşte ortaya çıkan sonuçlar...

Sonuç: Yaşlı XP için yeni bir temel

Service Pack 3 her şeyden önce sistem yöneticilerinin XP yüklü bilgisayarlarını güncellemelerine yardımcı olacak bir yama-topluluğu oluyor. Kullanıcılar gerçek anlamda yenilikler göremeyecek. Yine de güvenlik sebepleriyle bu güncellemenin kurulması şart.

Sonuç: Yaşlı XP için yeni bir temelÜçüncü Servis Paketi XP kullanıcıları için çok az yenilik getiriyor. Servis Paketi 2 kullanıcıya gerçek bir güvenlik duvarı ve güvenlik merkezi gibi yenilikler sunmuşken SP3 basit bir yama-toplama paketi olmuş. SP2'nin çıkışından bu yana 4 sene geçtiğini göz önüne bulundurursak bu tip klasik bir servis paketi sistem yöneticileri için olmazsa olmaz bir hale geldi diyebiliriz. Windows XP halen popülerliği elinde tutuyor ve SP3 ile XP kurulu sistemlerin günlük kullanıma hazır hale gelmesi ve bakımı çok daha kolaylaşacak.

XP güvenlik alanında yine problemli çocuk olarak kalıyor
Saf XP kullanıcılarının sevinmek için pek de bahanesi yok. Yeni güvenlik özellikleri son derece kıt tutulmuş. Microsoft, modası geçmekte olan ürününe yeniden elden geçirilmiş bir güvenlik duvarı veya standart olarak verilen kullanıcı haklarının yeniden düzenlenmesi gibi özellikler eklemek istemiyor. Üstüne üstlük Internet Explorer 7'nin bile kullanıcı tarafından elle indirilmesi gerekiyor.

Yine de kullanıcıların derhal bu Servis Paketine yükseltme yapmaları gerekiyor. Güncellemeden sonra günlük kullanımınızda herhangi bir değişiklik olmayacak. Yenilik olmamasına aldırmayanlar ise Servis Paketinin kurulumu ile XP sistemi için sağlam bir güncelleme tabanı elde etmiş olacaklar.

Dikkat: SP3'ün nihai sürümü 29.04.2008'den itibaren indirilmeye sunulacak. Öncelikli olarak 5 dillik malum paketin çıkacağını hatırlatalım. Buna müteakiben ise tüm dilleri destekleyen sürüm çıkacaktır.

Download: Windows XP Service Pack 3 (RC2 Refresh)

Halil Mollaoğlu

Okuyucu Yorumları

Toplam 52 Yorum

Ben Vista'da hemen SP1'i kurdum ve kuracağıma pişman oldum. Biraz bekleyin derim.

daha yeni çıktı hemen test :) süpersin chip helal

anlamakta zorluk çekiyorum bu microsof tu neden hala Internet Explorer 6 diye zorla dayatıyorlar madem SP3 geliyor Internet Explorer 7 de içinde gelsin be kardeşim hani güvenli değildi Internet Explorer 6 kendileri öyle demişti ya bu nasıl bir iş anlamadım Internet Explorer 8 çıkacak ama hala İE6 geliyor içinde

bütün yamalar yüklü demekki ben sp3 ü çoktan yüklemişim ancak birdahaki formatta işe yarar oda bir sene sonraya tekabül eder o zamanada windows 7 çıkar

"Ben Vista'da hemen SP1'i kurdum ve kuracağıma pişman oldum. Biraz bekleyin derim."

Eğer SP1 paketlerini hala kullanmakta olduğun OS üzerine kurarsan paketin yararından çok zararını görürsün. en iyisi temiz bir yüklemenin hemen ardından yüklemek yada en iyisi entegre edip o şekilde kurmak. ben entegre ettikten sonra kurdum, müthiş fark oldu. özellikle kapanma ve açılma hızlarında...

burada sdn ye şu soruyu sormak istiyorum.şimdi sp2 yüklü olmayan xp ye direk sp3 yüklersek sp2 ye de gerek var mı?sp3, 2 yi kapsıyormu*

Bence Microsoft piyasadaki sp3 spekülasyonlarını önlemek için böyle bi uygulama yaptı zira bu sp3 olayı 1-2 yıldır ortalıklarda dolaşıyordu microsofta sorduğumuzda da sp3 diye bi şey yok deniliyordu bu nedenle şahsen ben güvenip yüklemedim ancak internette bir sürü sp3 yayınlandı demekki microsoft bunlara bakarak spekülasyonları önlemek için sp3 adında bir paket yayınlamaya mecbur kaldı..Denemekte yarar var, "Chip" sağolsun bizim için test etmiş..Teşekkür ediyorum..
Artık nisan sonunu bekleyip indirecez...

evet bir süre beklemekten yanayım bende

Kurmayı düşünmüyorum. Yüksek performanslı bir bilgisayar alıcam. O zamanda Vista kullanıcam. (Denedim ama şu andaki sistemimde kasıyordu). Bence çok güzel vista nesini beğenmediniz anlamadım.

SP3'le beraber sistemin çalışmasında bir hız artışı yada azalması oluyor mu ? Bu konuya değinmemişsiniz. (Vista sp1 ile hız artışı olmuştu)

Haberde yazmış SP3 Çoğunlukla SP2 yi kapsıyo zaten 70 MB'si yeni güvenlik önlemleri getiriyo yani direk sp3 kurarsanız sp2 içine oluyo zaten..

elbetteki kapsıyor

sp3 580 mb ise bunu xp ye nasıl entegre etcez acaba?? XP nin kendisi zaten 450-500 mb.. bu ozmn cd ye nasıl sığacak çok merak ediyorum...bide sp3 ün sp2 nin tüm güncellemelerini barındırdığından eminmisiniz??

ne istediğinizi bilin bence.hem kasıyo hem nesini beğenmiyosun çelişkidir bu!.bencede yeni makina alın vistayla eski makinanızın performansında kullanın.sp3'e rağmen xp'le sonuna kadar...

"NAP özelliğinin SP3'e eklenmesiyle Microsoft, Windows XP, Vista ve Windows Server 2008 yüklü bilgisayarların ağ ortamında sorunsuz bir şekilde birbirleriyle çalışmalarını garanti altına almak istiyor."

Vista ile UYUMLU ağ iletişimi olacak diye XP'nin network-stack'i TCP-stack'ini b.k etmediler umarım.

Görülmüş şey midir bu!
Yeni bir Windows'tan sonra, MS tutup da bir önceki için yeni SP çıkaracak, hah!

Vista'nın ağ iletişimi tutarlı olduğu için iş istasyonlarında HALA XP Pro SP2 kullanılıyor değil mi?

Uzak tutun şu Vista'yı ve Vista yordamlarını XP'den.

"Microsoft, modası geçmekte olan ürününe yeniden elden geçirilmiş bir güvenlik duvarı veya standart olarak verilen kullanıcı haklarının yeniden düzenlenmesi gibi özellikler eklemek istemiyor."

Ne demek "modası geçmiş"? Profesyonel ortamda Vista mı kullanılıyor XP Pro mu? Aman aman yeni firewall'a ne gerek var, 3. parti harika firewall'lar varken kim kullanır MS'inkini!

"Üstüne üstlük Internet Explorer 7'nin bile kullanıcı tarafından elle indirilmesi gerekiyor."

Şükürler olsun ki, en büyük korkum SP3 ile IE6'mın MECBUREN IE7 olmasıydı. En akıllı hareketi bu olmuş SP3'ün.

arkadasim sp3 indireceginize gidin xp sp3 pro student edition var onu indirin zaten o da 600 mb civarinda ben notebookta kullaniyorum 20 gundur sorunsuz calisiyor...bu arada explorer konusunda katiliyorum sana, OPERA ile yaşasın temiz internet:)

Aşağıdaki microsoft sitesindeki yazıda anlatıldığına göre , her service pack öcnekileride kapsamaktadır ve eğer sonuncusu elinizdeyse öncekileri yüklemenize gerek yok demektedir.

http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/servicepacks.mspx

"Microsoft continually works to improve its software. As part of this effort, we develop updates and fixes to recognized issues and release them for customers. On a regular basis, we combine many of these fixes into a single package and make the package available for installation. These packages are called Service Packs. Service Packs are cumulative, which means that each new service pack contains all of the fixes that are included with previous service packs and any new fixes, and you do not have to install a previous version of a service pack before you install the latest version"

xp nin modası geçmiş bir kucak para ver vista al yok oda dandik windows 7 al lahana yaprağı ödemiyor millet bu işletim sistemlerine dolar la alıyor yazık , ha çin gibi olsak neyse adamlar milliyetçi elin amerikalısına kuruşunu kaptırmıyor , gerçi amerikada dünya zenginliklerini çevirmiş kendine yediği önünde yemediği ardında

garip garip ne gönderirlerse yüklüyoruz bir gün taşıyamayacak hale geleceğiz

sp 3 içinde directx 10 yoksa. sp3 hiç kurma daha iyi...adamlar vista satacam diye xpye directx 10 cıkartmıyo.....neyapıyım sp3ü ie 7 yok directx 10 yok .

Beyler bırakın xpyi çok komik xp bitti o bitti YAŞASIN VİSTA

Vista nın sonu bence Windows ME gibi olacak gibi görünüyor. Vista çokda kullanışlı bir işletim sistemi değil. Yaşasın APPLE

Vistasta mista hikaye bi yazılım geliştirici olarak vistadan nefret ediyorum xp taban olarak güzel ama aslında en güzel PARDUS :)

microsoft vista çıktığından beridir kullanıcılardan şikayetçi
çünkü dünya genelindeki kullanıcıların çoğu vistaya geçmek istemiyor
bunun en büyük nedeni yüksek donanım gereksinimi, performans sorunları, çoğu programlarla uyumsuzluklar vb vb sebeplerden kaynaklandığını düşünüyorum
microsoftta doğal olarak yeni ürünü satabilmek için pazarlama stratejisi geliştiriyor bana göre bu durumda işe directx giriyor
xp üzerinde directx 10 bunun için yok
şuanda oyunların büyük bir çoğunluğu directx 9 desteği ile çıkıyor
ancak yakında bu durum değişecek
bütün oyunlar directx 10 gerektiricek
işte microsoftun pazarlama stratejisi bu konumda çalışmaya başlıyacak
oyun oynamak isteyen kullanıcılar mecburen vista kullanmak zorunda kalıcaklar
kaldıki 200$ 300$ para verip ekran kartı alıcaksınız ve bu kartının sunduğu nimetlerden tam olarak faydalanamıyacaksınız
ben bu durumu microsoftun büyük bir ayıbı olarak görüyorum
bir süre önce sp3 ile directx desteği geleceğine dair bazı duyumlar almıştım eğerki microsoft sp3 ile directx 10 desteğini getirmiyorsa ki getirmedi şuanda bilgisayarımda kurulu bence xp de directx 10 olmamayacak demektir

son söz olarak bence vista amatör kullanıcılar için şuanda uygun olabilir. ancak bana kesinlikle hitap etmiyor sanırım sp2 ye kadarda hitap etmeyecek
139$ + kdv ödeyip aldığım xp yi bir kaç sene çöpe attırıp yenisini almamı istemelerini dolandırıcılık olarak görüyorum
microsoftun bu hareketi kullanıcıların işletim sistemini lisanssız olarak kullanmaya zorluyor

Vista asla XP'nin eline su dökemez. Vista kullanan çoluk çocuk kesimi, oyun oynayan kesim, sırf bu yüzden Vista yüklüyorlar. Zaten bunları bilgisayar kullanıcısı olarak saymak yanlış :)

ben ce hiçbir windows linux ların eline su dökemez ben daima pardus linux öneririm

"Microsoft insanları kazıklıyor çünkü sattıgı işletim sistemlerini allayıp pullayıp görüntüsünü ve içinden birkaçını degiştirip içine casuslarınıda yerleştirip kullanıcılara kakalıyo.. mac gibi bi işletim sistemi yapıp müşterisini memnun edemiyor para verip alanlar enayi yerine konuyor milleti korsana teşvik ediyorlar ama artık insanlar uyandı, korsan kullanıyor çogu ben iki bilgisar için 500 milyon verdim fakat kendimi enayi gibi görmeye başladım piyasada korsanı varken..

Yha arkadaşlar konuşmayın en iyisi windowsun dur tüm işletim sistemleri yani sadece windowsun olan işletim sistemleri, süperdir Vistasıyla Xp siyle neymiş cnm lınux,pardus berbat yhaaaa arkadaşlar kanmayın önceden bunşlar varmıydı yha tek iyisi windows bende memnunum o lınux mınux filan özenti.kanmayın windws bunları başaramasaydı codelerini çıkarmasaydı diğerleri oyun bile yapamazdı be....arkadaşlar en yiysi Windowsun malını alın size tavsiyem pc alırken bile size iki seçenek sunarlar Vistamı Xp mi diye...arkadaşlar kanmayın alın bir xp kurun görünümle kısayolla olmaz gerçek olacak gerçek...hiç tavsiye etmem...: (

servis pack 3 iyimi acaba onları deneyeceğim birde

ubuntu yu oneriririm arkadaşlar vista yuklu notebook aldim hemen sildim xp ye dondum hiç memnun değildim ubuntu herşeyi sizin yerinize yapiyor size eğlenmek düşüyor saygılar arkadaşlar
teşekkürler chip online ubuntu yu bana tanıştırdığı için

en iyisi xp dir pardus mac vista yalan, kasıolar hepsi.

bencede en iyisi xp win98 lerde iyi ama günceli yok eh yani onun üstüne xp kullanılır

arkadslar pack 3 ü indirdim ama yukleme yaparken "expected version of product is not found on your system" diyo neden acaba bilglendirirsenz sewinirm..

arkadaşlar ben service pack 3 ü direkt otomatik update olarak almayı planlıorum acaba arkadaşın dedii gibi progblemli midir bi aydınlatırsanız sevinirim =)

nefret ediyorum vista mistadan

Bence Vista İşyerleri için tasarlanmış Ev Pc leri İçin Xp Yükleyin Bence... :)

vista yükleyecekseniz vista home premium u yükleyin sizin için daha iyi olur.....

arkadaslar service pack 3 drevir var mı sızde

yok yok hic 1 promlem yok gayet yukle net

vallaha arkadaşlar bn onur 10 yasındayım size bir tavsiye verecem ama bu bana dusmez bakın lınux pardus hiç kullanmadım ama ne linux ne pardus windowsdan daha iyi değil buna inanuyorum gelelim windowsa xp mi vistamı bakın arkadaşlar vistayı kullanınca çoğu programlar calısmıyor cunku xp nin düzeyinde o programlar tmm vista daha hızlı olabilir ama hız mı programmı bn program dedim ve xp aldım sizde boyle yapın

arkadaslar ben service pack 3 kullanıyorum gta4 ve bütün oyun ları çalıtırıyor . Ve süper bir sürüm oem professıonal xp yi de üstüne yükledim :) tavsiye ederim ...

baba en iyisi xp yok daha 7 miş vistayymış hepsi yalann xppppppp

demin indirdim sonunda kurtuldum :-d

arkadaslar bn sp3 ındrdım sp3 ozellıklerını solım pc nızı sıkmez kasmaz netde hız gorurunuz bı kacbasıt ıslemden sonra kullan yok kullanmam diyen w-98 yuklesın :D

yaw ben indirdim bilgisayarda acayip bi kasma baSLMAMIŞTI ŞİMDİ KALDIRDIM KASMA GİTTİ

Bu sürümün CD si satılıyor mu..Bari CD Olarak alayım...

bende bu gun yapıcam xp sp3 nasıl bir sey ıyımı

@04 Haz 2011 09:30 bence çok süper. kesinlikle sp2 den kat kat iyi. onun için sp3 kurmanızı tavsiye ederim.

bencede en iyisi xppppppp

Bize her yer winxp :D

En iyisi windows xp sp3

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir