Yahoo, şifre sistemini kökten değiştiriyor!

Yakından tanıdığınız bir internet devi, şifrelerle ilgili köklü bir değişikliğe gidiyor!

Yahoo şifre sistemini değişitiriyor!

Yahoo, kullanıcılarının oturum açma işlemi sırasındaki şifre sistemini değiştireceğini açıkladı. Yahoo'nun yeni sistemine göre kullanıcıların artık belli bir şifresi olmayacak ve kimse şifre ezberlemek veya not etmek zorunda kalmayacak.

Yeni sistemde, Yahoo kullanıcılardan kayıt anında telefon numarasıyla aktivasyon isteyecek. Daha sonra oturum açarken ise kullanıcının telefon numarasına tek kullanımlık bir kod gönderilecek. Kullanıcı bu kodu kullanarak sisteme girebilecek. Tekrar oturum açılması istediğinde farklı bir kod gönderilecek.

Ancak Yahoo'nun, telefon şebekelerinin çalışmadığı anlarda sisteme girmek isteyebilecek kullanıcılar için nasıl bir uygulamaya gidebileceği konusunda henüz bilgi yok. Öyle görünüyor ki, eğer telefonunuz kaybolursa, aramalara kapanırsa veya GSM şebekesinde bir sorun yaşanırsa Yahoo ağına ulaşmak mümkün olmayacak.

Cem Şancı

Okuyucu Yorumları

Toplam 16 Yorum

Bu yöntem microsoftun iki aşamalı güvenlik sisteminde var ayrıca gsm olmadığı zamanlarda uygulaması içerisinden tek kullanımlık şifre alabiliyorsunuz. Hava atmak için değil bilgilendirmek için yazdım. SAYGILAR

@16 Mar 2015 20:25 Kim hava atıyorsun dediki? daha kimse bir şey demeden neyi cevaplıyorsun? asıl hava atmak bu senin yaptığındır.

@17 Mar 2015 08:41 İnatla bunu yazabilecek kadar işsiz arkadaş sağol :)

@17 Mar 2015 08:41 arkadaşım işte senin gibi gereksizlere karşı almış olduğum bir önlemdi , anlaşılan bu da işe yaramamış...

@17 Mar 2015 08:41 ayrıca ne oldu zoruna mı gitti birden atarlandın?

Bence saçma birşey. Mesela telefonu çalınır yada numarayı değiştirir ve hesabına erişemez.

Sacmalik. Interneti iyice denetim altina aliyorlar ve milleti adim adim izliyorlar.

Aynısı Google içinde geçerli ama bu tamamen kullanıcının isteyip aktivite etmesine bağlı. Yani isteyen kullanıyor ve aynı zamanda ikinci bir kurtarma numarasıda ekleyebiliyorsunuz. Atladığım bir nokta var mı?

telefona ulaşamazsa nasıl giriş yapılacak ya çok önemli bir mail gelecekse o sırada atıyorum telefon suya düştü bişey oldu faturanı ödemedin hattın kesildi?

@16 Mar 2015 21:08 Bugün'e kadar bu dediklerin kaç defa başına geldi? Felaket haberciliği yapma!!!

Sifreyi tamamen kaldirmazlar bence. Bu isteyenler icin bir ozellik gibi sunulabilir.

güvenlik nasıl olur bilmem ama, telefona mesaj bekleyip açmakla kim uğraşacak.

saçma ve ücretlidir.

Aynısını outlookta kullanıyorum, şifremi giriyorum, telefonuma kod geliyor, eğer oradan sık sık oturum açıyorsam o cihaz için devre dışı bırakıyorum ve bir daha kod gelmiyor o cihaza ( mac veya os değişmediği sürece ), olması gereken bu diye düşünüyorum. Yakında parmak izili telefonlar çoğalır o zaman düşünüyorum ki şöyle bir teknoloji gelir, ekranda bir kod çıkar, telefondan okutursun, parmak izini taratırsın oturum otomatik açılır, aynı sistem atm lerde falan da kullanılabilir, 1000 lira altı para çekme falan :D Bence süper olur.

şifre varken verilerini koruyamayan Yahooyu şifresiz düşünün bide..!

Asıl sorun e-mail client'larda! Örneğin bir Android Telefonunuz var ve bir e-mail client kullanıyorsunuz. Bu durumda ne olacak? Client'lar çok önemli...

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir