Yıllardır bitmeyen 3G tartışması...

3G fiyatlarını tartışan sadece biz değiliz: Yıllardır 3G ile yaşayanların büyük isyanı burada...

Amerikalılar da ucuza 3G istiyor
Evde internete ayrı, dizüstünde ayrı ücret Amerikalılara da ağır geliyor

Amerika'da ABI Research tarafından yapılan araştırmaya göre tüketiciler dizüstü bilgisayarlarında kullanmak için 3G internet bağlantısı almak istiyor. Ancak fiyatları kesinlikle beğenmiyor. Tüketicilerin modemlere ödemek istediği para bugün talep edilenin ancak yarısı kadar.

ABI Research'ın yorumuna göre tüketiciler zaten evde internet bağlantısı için ücret ödüyor, bu yüzden de dizüstünde geniş bant internet bağlantısına çok fazla ödemek istemiyorlar.

Leichtman Research Group'un sabit geniş bant internet hizmeti üzerine yaptığı araştırmalar, bu pazarın doyuma ulaşmak üzere olduğunu ortaya koyuyor. Bunun detaylarını haberin devamında bulabilirsiniz.

3G modemleri PC Card ve USB eklentiler şeklinde bulunuyor. Yeni nesil dizüstü ve netbook modellerine de dahili olarak geliyor. Henüz bütün modellerde yok ancak ileride dizüstü bilgisayarların vazgeçilmez bir parçası haline gelmesi kaçınılmaz.

Sorun şu ki modemin fiyatı hizmetin fiyatına dağıtıldığında ortaya aylık olarak yüksek bir rakam ortaya çıkıyor. Ne kadar mı?

Okuyucu Yorumları

Toplam 14 Yorum

PC Card bu PCMCIA olması gerekiyordu.

"Araştırmaya göre yurt dışında dizüstü bilgisayarlardan 3G'ye bağlanmak ucuza gelmiyor. Modemin de dahil olduğu aylık fiyatlar 60 dolar civarını bulabiliyor."

Tam tersi daha ucuza geliyor. AMerikada bir üniversite mezunun bir aylık maaşı 10.000$ ile 20.000$ arasında geldiği için bu onlara sıkıntı yada zorluk olmaz. Sadece amerikalılar paralarını çok severler.

abde ile aynıyız demek

bizdede ucuzlacak az kaldı ama herkes kullanmaya başlamamalı.şirketler o kadar para yatırdılar parasını hemen çıkartmak istiyorlar ama ttnet aradaki fark şu 3 tane firma var 3 g buda bir kaç ay sonra fiyatların biraz düşceğini gösteriyor malum rekabet.sadece şu an başvurmucaksın 3g için bakçaklar fiyatlar yüksek kullanıcı çekemiyorlar otomatikmen fiyat düşürmeye başlacaklar.

neden sürümden kazanmayı düşünmüyorlar acaba.

Bu yorumu yazan arkadaş biraz uçmuş. Tamam aramızda çok fark var ama gidip de orada 10.000-20.000 dolar aylık maaş almıyorlar. İyi bir mesleği olan insanlar, ortalama 4-5 bin dolar kazanıyorlar. Örnek olarak bir belgeselde seyyar sebze satıcısı ayda 2 bin dolar kazanıyorum demişti.

O senin dediğin rakamları üst düzey çalışanlar alıyordur ancak.

Bence 3g fiyatları uygun.

Ya zaten ttnete 50 lira veriyoruz. 8 bit hız!!
Turkcell-Vodafon-Avea farketmez, 7.1 bit hızla sınırsız olmasa bile kotayı 20-30 GB çıkarsalar, fiyat 50-70 lira arası olsa. TTNET biter...
ilerleyen zamanlarda çok daha uygun tarifer gelir diye tahmin ediyorum zaten..

Ülkemizde GSM görüşme ücretleri nasıl belirli bir seviyenin altına inmamışsa, 3G fiyatları da belirli bir seviyenin altına inmeyecek.
Aralarında sanki gizli bir anlaşma var, fiyatları şu seviyelerde tutalım diye.
Şu ana kadar yaşananlar bunu düşündürüyor insana ister istemez...

ucuz etın yahnısı yavan olurmus.3g ucuzlarsa kesınlıkle hatlarda yavaslama olur hem ucuz verıp hem gelıstıreceklerını sanmıyorumkı turkıyedekı avea ve vodafone daha dogru duzgun seslı gorusmeyı vermekten acızken :D boyle ıyıdır az oz kalıtelı kullanmak en ıyısı

3g yi 70 liraya unut bu maddenin oluşuna aykırı millet alır gider betamax servisede abone olur beleşe görüşür tüm telefonlarla voip üstünden bianda bütün telekom sanaysi çöker herkez voip kullanır 3 g den görüşme olmas şimdiki gsm hatlarsa biter bunuda bütün orta seviye kullanıçılar biliyor burda bilmeyenler ögrensin diye yazdım

Zamanında yaptıkları şeyi bi daha yapıyolar...Türkiye'yi de bir nevi teknoloji çöplüğüne çevirecekler...Zamanında renkli televizyonlar 1950'lerde piyasaya sürülmüşken bize gelmesi 80'leri bulmuş...oysa ki renksiz yerine en direk renkliye geçilebilirdi....Şimdi de millet 4G'ye geçme hazırlığında...Bize 3G'yi sunmaktan başka bişe yapmadılar...helal olsun valla...

3 g için su an fiyat konusmak anlaamsız tam oturmamıs bir sistem var ben zonguldaktayım burada 3g sadece merkezde çekiyor oda 1 km lik bir alan olsa olsa. daha yayılmayan bir sistem yayılsın kullanılmaya başlansın bundan biraz daha uygun fiyatların bizi beklediğini düşünüyorum. özellikle 3g ile diz üstü bilgisayarlarda internet ttnet e kıyasla cok az bir farkla tüketiciye sunulacağı kanaatindeym

dünya da ucuz olsa bile türkiye de pahalı olacağı kesin. Çünkü TT den alınan internet 3g bazlarından kullanıcıya sunuluyor. Farkındaysanız TT dedim yani Türk Telekom o zaman tartışmaya gerek yok :D :D TT faktörü varsa TTNET den ucuz olma ihtimali yook Bence Turkcell in 4 gigabyte paketi çok ucuz maksimum o olur ondan ucuz olmaz yani

Sen de yorum yaz

Bu konuda okuyacaklarınız
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir