Yoksa siz cebinizle konuşuyor musunuz?

Ceplerin birinci görevi karşı tarafla konuşturmak mı sanıyorsunuz? Ne yazık ki yanılıyorsunuz...

Telefon ne işe yarar?

İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre cep telefonu kullanıcılarının çoğu cep telefonlarını konuşmaktan ziyade yazmak için kullanıyor.

uSwitch'in 12,000 kişi üzerinde yaptığı araştırmaya göre 60 milyar mesaj sadece bir ay içerisinde gönderiliyor ki bu da kişi başına 1.67 TL'ye mâl oluyor.

Cep telefonu kullanıcılarının %58'i, günde sadece bir telefon görüşmesi yaparken sabit hat kullanıcılarında bu oran daha da düşüyor! Öyle görünüyor ki telefon üzerinden sesli sohbet devri çoktan kapanmaya yüz tutmuş ve yerini mesajlaşma ve çevrimiçi iletişime bırakmış.

Hatta on kişiden biri telefonlarıyla neredeyse hiç sesli görüşme yapmadıklarını belirtiyor.

İngiltere'de kullanıcıların %55'i zamanlarını forumlarda, çevrimiçi sohbet programlarında veya Facebook gibi sosyalleşme ağlarında harcıyor. Bu iletişim yöntemleri haftada 2 saat iş amaçlı kullanılırken; kullanıcıların %12'si 3 ila 5 saat arası, %11'i ise haftada 6 saat sosyalleşme sitelerine cep telefonları üzerinden erişiyor.

Telefon artık konuşmak için değil mi?

Telefon artık konuşmak için değil mi?
Sohbetler artık birebir yapılmaz olmuş...

uSwitch iletişim uzmanı Jason Glynn'ın yaptığı açıklama aslında durumu apaçık gözler önüne seriyor: "Eskiden sohbet ederdik; ama şu günlerde daha kısa az zaman harcayarak daha çok kişi ile iletişim kuruyoruz. E-posta, mesaj ve sosyalleşme ağlarını kullanarak herkesle irtibat içerisindeymişiz gibi hissediyoruz. Ama aslında kendimize, çevremize ayırmamız gereken zamandan çalarak daha fazla zaman ayırıyoruz." dedi.

Kullanıcı istekleri üreticilere de yön gösteriyor. Onların ihtiyaçlarına göre en uygun hibrit modelleri piyasaya sürüyor. Hatta alanında 3. sırada olan bir iletişim firmasından alınan bilgilere göre Michael Jackson'ın ölümünden sonra bu tarz iletişim yollarında aniden %400'lük bir artış kaydedildi.

Aslına bakarsanız Jason Glynn'a hak vermiyor değiliz. İnsanlarla bir şekilde iletişim kurmak, onlarla birebir geçireceğimiz zamana engel olmamalı. Teknolojinin sürekli bir gelişim süreci içerisinde bulunmasını kendimizi yalnız bırakarak takip etmemeliyiz.

Atalarımızın da dediği gibi "Çoğu zarar, azı kâr."

Okuyucu Yorumları