YouTube'un en dişli rakibi Çin'den: Youku

YouTube'un prim yapmadığı nadir ülkelerden biri olan Çin'de "alternatif YouTube" fırtınası esiyor.

Çin'in YouTube'u Youku

2008 Beijing Olimpiyat oyunları halen devam ediyor ve dünyadaki tüm sporseverler ekranlara kilitlenmiş durumda. Kimisi televizyonundan olimpiyat oyunlarını takip ederken, kimisi de internet üzerinden izlemeyi yeğliyor.

YouTube da, internet üzerinden olimpiyat oyunlarını kaçırmak istemeyenler için bu oyunları sıcağı sıcağına internet kullanıcılarına aktarmaya çalışıyor. Dünya geneli, YouTube'dan bu oyunları izleyedursun, Çin'de ise durum pek de dünyada olduğu gibi değil.

Bilindiği gibi zamanında Çin'de Google'ın YouTube'u ile ilgili uzun süren tartışmalar yaşandı. Sonunda iş ülkemizde olduğu gibi YouTube'un kapatılmasına kadar gitti. Ancak Çin internet kullanıcıları elbette YouTube'un alternatifini bulmakta pek de zorluk çekmediler, zira Youku.com gibi Çinlilerin ağırlıkta girdiği video paylaşım sitelerinden de olimpiyat oyunları kolayca izlenebiliyor. Sitenin ismi ise, Çinli dostlarımızın taklit yeteneğini bir kez daha ortaya koymayı başarıyor...

2006 yılının Aralık ayında yayın hayatına başlayan Youku.com, Nielsen/Netratings verilerine göre 1 yıl içinde gün başına 100 milyondan fazla video gösterimini başararak rekor kırdı.

Sohu.com: Çin'den diğer bir Youtube alternatifi

Sohu.com: Çin'den diğer bir Youtube alternatifi

Bir diğer Çin portalı Sohu.com'un kurucusu ve aynı zamanda CEO'su olan Victor Koo da sitelerinin durumundan son derece memnun: Koo'ya göre Sohu.com, bir günde neredeyse 150 milyon video gösterimine kadar ulaşabiliyor.

Koo, işlerini son derece ciddiye aldıklarının altını çizerken Sohu.com'un nasıl işlediğine dair sorulan sorulara ise şöyle yanıt veriyor: "Sitemizin devamlılığı için haftanın 7 günü 24 saati 30 kadar çalışanımızla hizmet vermeye çalışıyoruz. Çalışanlarımız, sitemize eklenen videoları takip ederek, burada bir eleme yapıyorlar ve bu aşamadan sonra videolar sitede yayınlanabiliyor."

Ocak ayından bu yana sitesine reklam kabul etmeye devam eden Sohu.com'a bugüne kadar neredeyse 150'ye yakın reklam veren başvurmuş. Başta Beijing Olimpiyatları'nın sponsorları olan Lenovo ve Samsung olmak üzere birçok şirket, promosyonlarını bu site aracılığıyla halka gösterme fırsatı buluyor.

Okuyucu Yorumları