YouTube, akış devleriyle anlaşarak yeni bir "kanal mağazası" hizmeti sunmaya hazırlanıyor

YouTube, pek çok akış devi ile birlikte çalışarak kapsamlı bir "kanal mağazası" hizmetini hayata geçirmek istiyor.

YouTube'dan yeni hamle: "Kanal mağazası" geliyor

The Wall Street Journal'ın bildirdiğine göre YouTube, çeşitli akış hizmetleri için abonelik satın alabileceğiniz bir çevrimiçi mağaza üzerinde çalışıyor. Google'ın video akışı platformunun, en az 18 aydır bir "kanal mağazası" üzerinde çalıştığı ve şu anda potansiyel ortak şirketlerle görüşmelerde bulunduğu bildiriliyor. Şu anda YouTube, aylık 65 dolarlık akış hizmeti TV abonelerine HBO Max gibi ekstra hizmetlere erişim ekleme seçeneği sunuyor. Ancak yakında sunulacağı söylenen mağaza, görünüşe göre insanlara ana YouTube uygulamasından pek çok farklı akış hizmetini satın almanın bir yolunu sunacak.

Journal, izleyicilerin fragmanları web sitesinde veya uygulamasında ücretsiz olarak izleyebilmesi ve ardından bir abonelik için kolayca ödeme yapabilmesi sebebiyle YouTube'un platformunu şirketler için akış hizmetlerini pazarlamak amaçlı harika bir yol olarak sunduğunu söylüyor. Ortak şirketler, video platformunda yapılan satın alma işlemleri için büyük olasılıkla kazançlarını YouTube ile paylaşmak zorunda kalacaklar. Journal, YouTube'un, her bir ortak için farklı şartlarla da olsa, abonelik gelirlerini nasıl bölüşeceğini şimdiden görüşmekte olduğunu söylüyor.

Artık daha fazla akış hizmeti, geliri ortaklarla paylaşmak zorunda kalma ihtimaline rağmen hizmetlerini paketleme veya ekip kurma fikrine açık. Starz CEO'su Jeffrey Hirsch, The Journal ile yaptığı görüşmede, akış hizmetlerini diğer isimlerle bir araya getirmenin kullanıcılar için daha iyi bir deneyim yarattığını söyledi. Ayrıca, sağlayıcıların tekliflerini daha fazla kişinin önüne çıkarıyor ve abonelerin iptal etme olasılığını azaltıyor.

YouTube örneğine bakıldığında, uygulama zaten yaygın olarak kullanılıyor ve ödeme yapan kullanıcılara birden fazla aboneliği yönetmek için tek bir platform sağlayabilir. Akış sağlayıcıları için, hizmetlerini daha kolay ve basit bir şekilde erişilebilir kılmak, analistlerin önemli sayıda kullanıcıyı kaybetmekle zorlu bir yıl olacağına inandıkları dönemde hayatta kalmalarına yardımcı olabilir.

YouTube'un "kanal mağazasının" bu yılın sonbaharında açılabileceği bildiriliyor, ancak firma, projenin varlığını ve potansiyel ortaklarla şimdiden görüşmelerde bulunduğunu henüz doğrulamadı.