Electronic Arts (EA), çalışanlarının haftada en az üç gün ofisten çalışmasını zorunlu kılan yeni bir hibrit çalışma modeline geçiyor. IGN’in haberine göre, CEO Andrew Wilson ile EA Entertainment ve Teknoloji Başkanı Laura Miele bu değişikliği çalışanlara birer e-posta ile bildirdi. Aynı zamanda Kotaku yazarı Ethan Gach da Wilson’ın mesajına dair detayları paylaştı.
Yeni Hibrit Modelin Amacı: Daha Hızlı Kararlar ve Daha Güçlü Bağlantılar
EA'nın Kurumsal İletişim Başkan Yardımcısı Justin Higgs, bu yeni hibrit sistemin küresel ölçekte daha net ve hızlı kararların alınmasını sağlamak amacıyla uygulamaya konduğunu belirtti. Higgs’e göre, bu model ekiplerin daha verimli bir şekilde bir araya gelmesine, iş süreçlerinin daha keskin yürütülmesine ve çalışanlar arasında daha güçlü bağların kurulmasına yardımcı olacak.
Yeni plana göre hibrit pozisyonlardaki çalışanlar haftada en az üç gün ofiste çalışacak. Bunun dışındaki bazı roller için ise belirli bir esneklik sağlanabilecek.
30 Mil Kuralı: Kim Ofise Dönecek?
Laura Miele’nin çalışanlara gönderdiği e-postada, hibrit ya da uzaktan çalışma şekline kimin dahil olacağına nasıl karar verileceği de açıklandı. Buna göre:
-
EA ofislerine 30 mil (yaklaşık 48 km) mesafede yaşayan çalışanlar, hibrit modele geçerek haftada üç gün ofisten çalışacak.
-
Bu mesafenin dışında yaşayanlar, rolleri özel olarak hibrit ya da fiziksel ofis gerektirmiyorsa uzaktan çalışan olarak kabul edilecek.
Eski Uygulamalara Veda
Miele, “tesis dışı yerel” olarak tanımlanan çalışma modelinin 3 ila 24 ay içinde tamamen kaldırılacağını açıkladı. IGN’in aktardığına göre, gelecekte uzaktan işe alımlar için CEO veya kendisinin onayı gerekecek.
Bu Değişiklikler Neden Önemli?
EA’nın çalışma modeliyle ilgili bu güncellemesi, şirkette son dönemlerde yaşanan işten çıkarmaların ardından geldi. Ocak ayında yalnızca BioWare stüdyosunda 300 ila 400 kişilik bir işten çıkarma gerçekleşmiş, geçtiğimiz yılın başında ise genel çalışan sayısının yaklaşık %5’iyle yollar ayrılmıştı.