Elektrikli Mercedes GLC'nin detayları gizlenerek ilk kez paylaşıldı

Batarya: 94.5 kWh kapasiteli nikel-manganez-kobalt (NMC) batarya.
Menzil: WLTP normlarına göre yaklaşık 700 km menzil sunulması hedefleniyor.

Motor Seçenekleri:

Standart modellerde arkadan itişli tek motorlu versiyonlar (268 beygir gücü).
Dört tekerlekten çekişli çift motorlu versiyonlar (maksimum 482 beygir gücü).
2027'de satışa sunulması planlanan AMG versiyonu ise 600 beygir güce sahip olacak ve gelişmiş eksenel akılı motorlarla donatılacak.

Devrim Niteliğinde Fren Sistemi ve Artırılmış Verimlilik

Yeni elektrikli GLC'nin en dikkat çekici yeniliklerinden biri, One Box adı verilen fren sistemi. Bu sistemde fren pedalı fiziksel frenleme sisteminden tamamen ayrılmış durumda. Araç bilgisayarları, ne kadar rejeneratif frenleme (enerji geri kazanımı) yapılacağını ve ne kadar fiziksel disk frenlemesi gerektiğini hesaplayarak frenleme işlemini gerçekleştiriyor. Mercedes yetkilileri, bu sistemin hem verimlilik hem de sürüş konforu açısından devrim niteliğinde olduğunu belirtiyor.

Ayrıca, yeni ısı pompası sayesinde aracın verimliliği artırılırken, motor kaputu altında 100 litrelik bir frunk (ön bagaj) ve 560 litre hacimli arka bagaj sunuluyor. Bu, içten yanmalı GLC modellerine göre daha fazla yükleme alanı anlamına geliyor.

Forum