Elektrikli Mercedes GLC'nin detayları gizlenerek ilk kez paylaşıldı
Batarya: 94.5 kWh kapasiteli
nikel-manganez-kobalt (NMC) batarya.
Menzil: WLTP normlarına göre yaklaşık 700 km
menzil sunulması hedefleniyor.
Motor Seçenekleri:
Standart modellerde arkadan itişli tek motorlu versiyonlar (268
beygir gücü).
Dört tekerlekten çekişli çift motorlu versiyonlar (maksimum 482
beygir gücü).
2027'de satışa sunulması planlanan AMG versiyonu ise 600 beygir
güce sahip olacak ve gelişmiş eksenel akılı motorlarla
donatılacak.
Devrim Niteliğinde Fren Sistemi ve Artırılmış
Verimlilik
Yeni elektrikli GLC'nin en dikkat çekici yeniliklerinden biri, One
Box adı verilen fren sistemi. Bu sistemde fren pedalı fiziksel
frenleme sisteminden tamamen ayrılmış durumda. Araç bilgisayarları,
ne kadar rejeneratif frenleme (enerji geri kazanımı) yapılacağını
ve ne kadar fiziksel disk frenlemesi gerektiğini hesaplayarak
frenleme işlemini gerçekleştiriyor. Mercedes yetkilileri, bu
sistemin hem verimlilik hem de sürüş konforu açısından devrim
niteliğinde olduğunu belirtiyor.
Ayrıca, yeni ısı pompası sayesinde aracın verimliliği artırılırken, motor kaputu altında 100 litrelik bir frunk (ön bagaj) ve 560 litre hacimli arka bagaj sunuluyor. Bu, içten yanmalı GLC modellerine göre daha fazla yükleme alanı anlamına geliyor.