Elektrikli Mercedes GLC'nin detayları gizlenerek ilk kez paylaşıldı
İç Mekan ve Sürüş Deneyimi
İç mekânda, markanın yeni nesil MB.OS işletim sistemiyle birlikte
sütundan sütuna uzanan dijital ekran yer alacak. Prototipte
kamuflajlı alanlar nedeniyle detaylar henüz netleşmese de, iç
mekanın içten yanmalı GLC modellerinden oldukça farklı olması
bekleniyor. Uzayan aks mesafesi sayesinde özellikle arka
koltuklarda geniş bir yaşam alanı sunuluyor.
Yeni GLC'nin ilk test sürüşü, İsveç'in kuzeyindeki Arjeplog yakınlarında, zorlu karlı ve buzlu koşullarda gerçekleştirildi. Testlerde, aracın dört tekerlekten çekiş sistemi, hızlı tepkiler veren ESP ve arka akstan yönlendirme sistemi büyük beğeni topladı. Mercedes-AMG mühendisleri tarafından geliştirilen sistem, 4.5 derecelik arka tekerlek dönüş açısıyla manevra kabiliyetini ciddi oranda artırıyor.
Üretim Yerleri ve Pazar Konumlandırması
Yeni GLC, Mercedes'in mevcut EQC modelinin yerini alacak ve
firmanın en çok satan modellerinden biri olan GLC isminin sahip
olduğu marka değerinden faydalanarak elektrikli satışlarını
artırmayı hedefleyecek. İçten yanmalı ve elektrikli versiyonları
birlikte sunulacak CLA gibi modellerin aksine, yeni elektrikli GLC,
hâlihazırda satışta olan benzinli, dizel ve hibrit GLC
versiyonlarının yanına eklenecek.
Yeni elektrikli GLC, Almanya'nın Bremen ve Çin'in Pekin fabrikalarında üretilecek. Talep ve ticaret vergilerine bağlı olarak ABD Tuscaloosa fabrikasında da üretim ihtimali değerlendirilmektedir.