Türkiye’de ikinci el devrimi: Rapor, yeni tüketim trendini açığa çıkarıyor
Türkiye’de ikinci el alışveriş yapmayanların en büyük bariyeri hijyen kaygısı (%55) ve ürünün arızalı çıkma ihtimali (%51). Garanti eksikliği ve ürünün geçmişini bilmemek de önemli çekinceler arasında. Buna karşılık ikinci el alışveriş yapma ihtimalini artıran en güçlü motivasyonlar:
- Ürünün sıfırına göre çok daha uygun fiyatlı olması (%60)
- Ürünün bozuk olmadığından emin olmak (%65)
- Güvenilir bir yerden satın almak (%70)
- İade/garanti imkânının bulunması (%70)
Eskiden belirleyici olan “ikinci elin düşük statü göstergesi olduğu” algısı ise %10’a kadar düşerek önemini büyük ölçüde kaybetmiş durumda.