WhatsApp’ın atası: Bir zamanlar internete o hükmediyordu

Ancak ICQ'nun başarısı, diğer teknoloji devlerini de harekete geçirdi ve anlık mesajlaşma pazarına yeni rakipler hızla girdi. Rekabetin artmasıyla ICQ'nun etkisi Batı pazarlarında yavaş yavaş azalmaya başladı.

AOL, şirketi 2010 yılında Rus firması Digital Sky Technologies’e sattı. Bu satış, her iki taraf için de mantıklı bir adımdı, çünkü ICQ Batı'da popülerliğini yitirirken Rusya pazarında hala oldukça popülerdi. Satın alma döneminde uygulamanın yaklaşık 42 milyon aktif günlük kullanıcısı vardı ve bunların önemli bir kısmı Rusya’daydı. Bu dönemde ICQ, büyük ölçüde web tabanlı bir uygulamadan, mobil mesajlaşma patlamasından faydalanmak için odak noktasını mobil platformlara kaydırdı. Bu strateji bir süre işe yaradı ve ICQ bir kez daha kullanıcı akınıyla karşılaştı.

Forum