Geç de olsa en sonunda oldu: Telegram da artık kendi Hikayeler'ini sunacak

Popüler mesajlaşma uygulaması Telegram, pek çok rakibinin uzun süre önce sunduğu özelliği en sonunda kullanıcılarına sunmaya hazır: Telegram'a da hikayeler geliyor.

En sonunda Telegram da Hikayeler özelliğine sahip sosyal medya ve anlık mesajlaşma uygulamaları listesine katılıyor. Bu format, ilk olarak 2013 yılında Snapchat tarafından sunulmuş olsa da, muazzam popülaritesi nedeniyle hızlı bir şekilde diğer uygulamalar tarafından benimsendi. Hikayeler, kullanıcıların son etkinlikleri hakkında genellikle 24 saat sonra kaybolan güncellemeler yayınlamasına olanak tanıyor.

Telegram CEO’su Pavel Durov, kanalında Telegram Hikayeler’in Temmuz başında uygulamaya geçeceğini duyurdu ve özelliğin “son test aşamasında” olduğunu sözlerine ekledi. Ancak Telegram Hikayeler’in diğer uygulamalara benzer bir deneyim sunmanın yanı sıra şirketin yapacağı kendi değişikliklerine sahip olması bekleniyor.

Neden bu kadar geç kaldı?

Durov’a göre, başlangıçta özellik zaten her yerde olduğu için Hikayeler'i kullanıma sunmaktan yana değillerdi. Ancak, Telegram’ın aldığı tüm özellik isteklerinin yarısından fazlasını Hikayeler oluşturduğu için en sonunda bu özelliği geliştirmeye karar verdiler.

Telegram Hikayeler, kullanılmadığında kompakt kalması için tasarlanmış genişletilebilir bir kullanıcı arayüzü ile sohbet listesinin en üstünde yer alacak. Bir hikayenin süresinin 6, 12, 24 veya 48 saat içinde dolması seçilebilecek ve hikayeleri profil sayfanızda da kalıcı olarak görüntüleme seçeneğine sahip olacaksınız.

Hikaye yayınlarken telefonunuzun ön ve arka kameralarını aynı anda kullanarak video kaydedebilecek, altyazı ekleyebilecek, emoji ekleyebilecek ve kişileri etiketleyebileceksiniz. Gizlilik tarafında ise Telegram, hikayelerinizin herkes tarafından mı, yalnızca kişileriniz tarafından mı, seçilen birkaç kişi tarafından mı yoksa bazı yakın arkadaşlar tarafından mı görüntüleneceğini seçme imkanını sunacak.

Hikayeler formatı Instagram, Facebook, WhatsApp, Messenger ve Tiktok gibi pek çok sosyal medya uygulaması tarafından zaten kullanılıyor. Ancak akışa ayak uydurmaya çalışan YouTube ve LinkedIn'de bu özellik pek başarılı olamadı. Twitter da Fleets adlı kendi hikaye versiyonunu başlattı, ancak dokuz ay sonra sonlandırdı. Bakalım Hikayeler, Telegram kullanıcıları tarafından ne kadar beğenilecek?

Sonraki Haber

Forum