ANAKART ALACAKLARA ALTIN BİR KURAL!!!!
Arkadaşlar!
Anakartlar malum bir bilgisayarın olmazsa olmaz parçasıdır.
seçtiğimiz anakart özellik olarak ne kadar doyurucuysa bizim bilgisayar
kullanmaktan alacağımız verimde o kadar fazla olur.
Bir çok anakart markası var.(asus-gigabayt-msı-foxcon-dfi v.b)
Bunların hepsi tanınmış markalar ve değişik özelliklerde anakart üretmektedirler.
Anakartlar malum elektronik aletler aldıktan sonra sisteme entegre edilen anakartlar
sizi uzun seneler sorunsuzca idare edebileceği gibi
elinize ulaştığında çalıştığını hiç göremeyeceğiniz anakartlar la da karşılaşabilirsiniz
Büyük umutlarla para yatırdığınız ve garanti süreci içinde bir ürünü kullanamamak
herhalde kullanıcılar için büyük bir üzüntü kaynağı olsa gerek.
İşte bu noktada içinizdeki üzüntüyü atacak ve sizi rahatlacak
bir düşünce aklınızda beliriverir -TEKNİK SERVİS-
DURUN çok sevinmeyin karşılaştığımız sıkıntılı durumlarda can simidi gibi sarıldığımız teknik servislerin
(benim başımdan geçenleri okuduğunuzda) bırakın sıkıntılı durumunuzu ortadan kaldırmayı
adeta kabus dolu günlerin başlangıcı olduğunu fark etmeniz uzun sürmeyecektir.
Bunları boşu boşuna söylemiyorum, sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş.
Yaklaşık 1 yıl önce asus P5NTWS marka bir anakart aldım.
Kart sorun vermeye başladı kitlenme ve arasıra açılmama gibi sorunlardan
dolayı 4 kez çizgi elektronik servisine gitti.
İlk gittiğinde 2 hafta içinde bios güncellenerek geri gönderildi.
İkinci gönderdiğimde ARIZA YOK FULL TEST EDİLDİ TEST OK gibi teknik terimler eşliğinde kart geri gönderildi.
Üçüncü gönderişimde kartta bulunan arıza tespit edildi ve anakartın kuzey köprüsü değiştirildi
kart testleri geçemedi ve çalıştırılamadı ve kartın değiştirilmesine karar verildi.
Anakart değiştirildi ve kargoya verildi .Ben yeni ve sorunsuz anakartımı heyecanla kargodan alıp sistemi kurdum.
Power tuşuna basıp açılmasını bekledim.Tabi bu beklemenin saatler sonra nafile bir bekleyiş olduğunu anladım.
Çünkü anakart çalışmıyordu.
Bunun üzerine Çizgi elektronikle irtibata geçtiğimde kartın servise geri gönderilmesi gerektiğine karar verildi kartı tekrar servise gönderdim servise gönderdikten hemen sonra kartın seri numarasını kontrol ettiğimde ne göreyim
benim eski ürünle değiştirilen bu anakart 2 ay önce servise arızadan dolayı giriş yapmış.
Çizgi elektronikle tekrar irtibata geçip durumu anlattığımda söylenenler karşısında sinirden adeta buz kesildim dilim tutuldu ne söyleyeceğimi bilemedim
Karşımdaki şahıs anakartı yenisiyle değiştirmek gibi bir zorunlulukları olmadıklarını ellerinde bulunan başka model fakat ikinci el anakartlarla değiştirebileceklerini söyledi.
Bütün bunların sonunda ben şunu anladımki bir ürün alırken ilk önce teknik servisin güvenilirlik ve müşteri memnuniyetine verdiği öneme bakılmalı
Umarım bu anlattıklarım anakart veya bilgisayar parçası alacaklara yol gösterici olur da
sizde yoğurdu üfleyerek yemek zorunda kalmazsınız.