Sakın, Smile ADSL’i kapınızdan içeri sokmayın!!
Evime Smile ADSL (Doğan Medya Grup Şirketi imiş!!)bağlatmaya, Garanti Bankası Web Sitesindeki ilanı görünce karar verdim.Wireless Modem’in ücretsiz olması, Kurulum ücretinin olmaması ve Türk-Telekom fiyatından bağlanmak cazip gelmişti.19-04-2007 günü intenet şubesinden ön başvurumu yapıp hemen 444 33 75 nolu call center’ı aradım.Kredi kartımdan 9 ytl çekmek için,tüm kredi kartı detaylarını aldıktan ve bağlı bulunduğum santralde müsait port olduğunu da söyledikten sonra (ki ön başvuruda internet üzerinden kendimde kontrol etmiştim) 5 iş günü içerisinde ADSL bağlantımın yapılacağını söylediler.Bundan tam 2 gün sonra 21-04-2007 günü cep telefonum çaldı ve teknik servisten olduğunu söyleyen birisi bağlı bulunduğun santralde port bulunmadığını ve iptal işlemini gerçekleştireceklerini haber verdi.
Buraya kadar sineye çekilebilir;yeni bir şirkettir aksaklıklar olabilir diyebilirsiniz.Ama öyle olmadı.25-04-2007 günü cep telefonum çaldı isminin Yaprak olduğunu söyleyen birisi ,Smile ADSL (GÜLÜMSETEN HAT!!)den aradığını başvurumu!! yapmak istediğini söyledi.Bende durumu kendisine ayrıntısı ile anlattım ve Türk Telekom üzerinden yeni başvuru yaptığımı ve sözleşmenin imzası için beklediklerini söyledim.Yaprak denen zat, bir yanlışlık olduğunu, şirketlerine yeni portların tahsis edildiğini,beni mutlaka (nedense??) Smile ADSL abonesi görmek istediğini,konuyu derinlemesine araştıracağını söyleyerek aynı gün içerisinde tam 7 veya 8 kez aradı.Arkadaşları adına özür dilediğini, hatta kredi kartımdan çekilen 9 ytl’ninde gereksiz çekildiğini anlatıp,en geç 3 gün içerisinde bizzat ilgilenerek bağlantımı yaptıracağını söyledi(bu konuşmaların hepsi kayıda alınıyor, ordan dinlenebilir) .Bende avantajları düşünüp,Doğan Medya’ya itibar edip ve tabii Yaprak’a inanıp,Telekom başvurumu iptal ettim Bugün 26-04-2006 biraz önce (12:15) telefonum çaldı ve adının Emre olduğunu söyleyen Smile ADSL (GÜLÜMSETEN HAT!!) görevlisi bağlı bulunduğum santralde ADSL portu olmadığı için başvurumu iptal etmek istediklerini söyledi!!!Hemen Yaprağı aradım ama iznli olduğunu söylediler (yaklaşık 5 dakika hatta beklediğim için o da çok inandırıcı gelmedi).
Biraz uzun oldu ama yaşananların çok basit bir özeti inanın.Her nekadar Doğan Medya grubuna ait olsada ,belliki aceleye gelmiş,hiçbir ofisi olamadan sadece call-center düzeni ile çalışan ve adı tam tersi ,çıldırtan ve /veya ağlatan hat olması gereken bir şirket bu.Biliyorum içinizden Türkiye burası bunlar normal diyeceksiniz ama; insan Koç,Sabancı gibi Türkiyenin devi olmuş ,bir medya grubuna bağlı bir şirketin bu kadar amatör,ciddiyetsiz ve yetersiz olmasını kabullenemiyor.Benim naçizane tavsiyen eğer ruh sağlığınız önemli ise, en azında oturana kadar Smile ADSL (kudurtan hat) den uzak durmanız.