%100 elektrikli Yeni Mercedes‑Benz GLC tanıtıldı
Elektrikli araç pazarındaki hamlelerine devam eden Mercedes-Benz, GLC serisinin elektrikli versiyonunu tanıttı. Yeni model, teknik detayları ve tasarım diliyle ilgi çekiyor.
Mercedes-Benz, elektrikli araç pazarına lüks ve performansı bir arada sunan yeni GLC modeliyle güçlü bir adım daha attı.
Elektrikli Yeni GLC, klasik GLC formunu korurken modern detaylarla zenginleştirilmiş bir model. Geniş, tamamen aydınlatılmış büyük panjur, aracın elektrikli kimliğini vurguluyor ve göze çarpan bir teknoloji imzası bırakıyor. Aerodinamik çizgiler ve akıcı formlar, hem şıklığı hem de performansı dengeliyor.
İç mekanda ise Mercedes’in “sensual purity” yaklaşımı hakim; orta konsol kokpitle uyumlu, LED ambiyans aydınlatmalar ve kablosuz şarj üniteleri kullanımı kolaylaştırdığı gibi görsel açıdan da tatmin ediyor.
Batarya, menzil ve şarj
Bu elektrikli SUV, yaklaşık 94 - 100 kWh kapasiteli bataryayla donatılmış. WLTP ölçümlerine göre yaklaşık 700 km’ye kadar menzil sunabilmesi, uzun yolculuklarda menzil kaygısını büyük ölçüde ortadan kaldırıyor.
Dahası, 800 volt mimarisi ve 250–330 kW hızlı şarj desteği sayesinde, %10’dan %80’e kadar şarj işlemi yalnızca yaklaşık 20–24 dakikada tamamlanabiliyor. Bu da yolculuk planlarını daha özgür ve esnek hale getiriyor
Performans
Yeni GLC EV, çift motorlu dört çeker (AWD) bir seçeneğin yanı sıra, tek motorlu ve arka çekişli (RWD) modeliyle de sunuluyor
GLC 400 4Matic (AWD) 483 hp ve 596 lb-ft tork üretiyor. 0–100 hızlanmayı yaklaşık 4,4 saniye. GLC 300+ (RWD) ise 369 hp güç ve 372 lb-ft tork’a sahip. 0–100 zamanı yaklaşık 5,9 saniye.
İlginç bir teknik ayrıntı da, arka aksa entegre edilmiş çift hızlı (two-speed) şanzıman ve silisyum-karbit inverter sistemi. Bu sayede yüksek hızda enerji kullanımında verim artışı sağlanıyor. Ayrıca, “Disconnect Unit” adıyla anılan sistem, ihtiyaç duyulduğunda ön aksı devre dışı bırakabiliyor; bu da enerji yönetimini optimize ediyor
İç mekan
İçeriye geçildiğinde, neredeyse A‑kolondan A‑kolona uzanan 39,1 inçlik dev bir MBUX Hyperscreen kullanıcıyı karşılıyor. Bu dijital panel, sürücü göstergesi, bilgi‑eğlence ekranı ve yolcu eğlence ekranını tek bir yapı altında birleştiriyor. Ekran ayrıca yerel karartma (local dimming) teknolojisiyle net ve konforlu gösterim sağlıyor.
Opsiyonel olarak sunulan vegan iç döşeme, hayvan dostu ve sürdürülebilir bir tasarım yaklaşımı sunuyor. Panoramik cam tavan ise ergonomik olarak opak ve şeffaf modu arasında geçiş yapabiliyor; böylece hem mahremiyeti hem de ferahlığı dengeliyor.
Ek olarak, kablosuz telefon şarj üniteleri, kişiselleştirilebilir LED ambiyans ışıkları ve klima ayarlarına göre renk değiştiren havalandırma çıkışları teknolojiyi günlük kullanıma entegre ediyor.