ChatGPT için üçüncü taraf uygulamalar ve yapay zekâ ajanları yolda

OpenAI, ChatGPT içinde üçüncü taraf uygulamalar ve özel yapay zekâ ajanlarını doğrudan kullanıma sunmaya hazırlanıyor. Sızdırılan ekran görüntüleri, özelliklerin yayına çok yakın olabileceğini gösteriyor.

ChatGPT için üçüncü taraf uygulamalar ve yapay zekâ ajanları yolda

OpenAI, ChatGPT kullanıcılarını yakından ilgilendiren yeni özellikler üzerinde çalışıyor gibi görünüyor. Çok yakında ChatGPT; geliştiricilerin uygulamalarını ve yapay zekâ ajanlarını doğrudan sohbet arayüzüne entegre etmesine izin verebilir. Böylece kullanıcılar bu araçlara anında erişebilecek. Özellik kulağa tanıdık geliyorsa, bunun nedeni ChatGPT’nin hâlihazırda herkesin özel chatbot oluşturmasına ve GPT Store üzerinden yayınlamasına izin vermesi. Ancak AI meraklıları Tibor Blaho ve TestingCatalog tarafından paylaşılan ekran görüntüleri, OpenAI’nin bu kez çok daha kapsamlı bir ekosistemin kapılarını açabileceğini gösteriyor.

Blaho, sık sık yapay zekâ ürünlerinde yayınlanmamış özellikleri ortaya çıkaran bir isim olarak, X üzerinden paylaştığı görsellerle dikkat çekti. Bu görüntülerden biri, ChatGPT içine gelecek uygulamalar için hazırlanmış olduğu düşünülen karşılama ekranını gösteriyor. Bu da sohbet arayüzünde bir Uygulamalar menüsünün devreye girebileceğine işaret ediyor. Paylaşılan ekran görüntülerinde Instacart ve Gmail gibi uygulamaların listelendiği görülüyor. Başka bir görüntüde ise Expedia için hazırlanmış detaylı bir sayfa yer alıyor. Mobil uygulama mağazalarını andıran bu sayfada ekran görüntüleri, açıklamalar ve bilgi bölümleri bulunuyor. Ayrıca yer alacağı belirtilen Bağlan butonu sayesinde kullanıcıların ChatGPT hesaplarını bu uygulamalara entegre ederek hizmetleri birlikte kullanabileceği düşünülüyor.

ChatGPT üçüncü taraf uygulamaları ne zaman destekleyecek?

Görünüşe göre ChatGPT yakında yalnızca üçüncü taraf uygulamalarla değil, aynı zamanda geliştiricilerin oluşturduğu özel yapay zekâ ajanlarıyla da çok daha işlevsel bir platforma dönüşecek. TestingCatalog’un paylaştığı ekran görüntülerinde, üçüncü taraf geliştiricilerin ChatGPT içine kendi iş akışlarını yerleştirebildiği görülüyor. Bu iş akışları arasında kullanıcıların günlük ChatGPT deneyimlerine dahil edebilecekleri yapay zekâ ajanları da var.

Örneğin blog yazısında, daha önce OpenAI tarafından duyurulan Agent Builder aracıyla geliştiricilerin kendi ajan iş akışlarını oluşturmasına olanak tanıyan ve Hermes kod adıyla anılan bir özellikten bahsediliyor. Geliştiricilerin bu ajan tabanlı iş akışlarını ChatGPT’ye yayınlayabileceği, her iş akışının da kendine ait bir URL’ye sahip olacağı belirtiliyor. TestingCatalog ayrıca iş akışı oluşturucusuna görüntü üretme desteğinin de ekleneceğini, hatta OpenAI’nin yeni bir görüntü üretim modeli tanıtabileceğini aktarıyor.

Yeni görüntü üretim modeli ve yaklaşan lansman

ChatGPT 4o’nun görüntü üretim modeli bu yılın başlarında viral olmuştu; üstelik Google’ın Nano Banana ve Nano Banana Pro modellerinden çok önce. Google’ın görüntü üretme tarafındaki son ilerlemeleri göz önüne alındığında, ChatGPT’nin bu alanda bir yükseltmeye gitmesi beklenen bir gelişme olabilir.

TestingCatalog’un iddiaları, OpenAI’nin üçüncü taraf uygulama desteği dahil olmak üzere tüm bu özelliklerde son test aşamasına geldiğini gösteriyor. Yeni özelliklerin ne zaman yayınlanacağı net olmasa da TestingCatalog, OpenAI’nin bunları geçen yılki gibi Aralık ayında yapılacak bir etkinlikle tanıtabileceğini düşünüyor. 2024’te şirket, yılbaşı öncesinde 12 Days of OpenAI adlı bir etkinlik düzenlemiş ve her gün yeni bir yapay zekâ özelliği tanıtmıştı.